پشتیبانی

پایان نامه کارشناسی، پایان نامه، کارشناسی ارشد، مقالات ISI، تز دکترا،گزارشات کارآموزی،پروپوزال

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

پایان نامه کارشناسی، پایان نامه، کارشناسی ارشد، مقالات ISI، تز دکترا،گزارشات کارآموزی،پروپوزال
بازديد : 432

تحقیقات، مقالات، جزوات درسی، پایان نامه، پروژه های آبان ماه 95
بازديد : 450

پایان نامه کارشناسی، پایان نامه، کارشناسی ارشد، مقالات ISI، تز دکترا،گزارشات کارآموزی،پروپوزال
بازديد : 686

تحقیقات، مقالات، جزوات درسی، شبیه سازی، نرم افزار، برنامه
بازديد : 436

تعیین تعداد واحدهای لایه مخفی در شبکه‌های عصبی چند لایه و تنظیم پارامتر مراقبت در شبکه ART
بازديد : 456

تعیین تعداد واحدهای لایه مخفی در شبکه‌های عصبی چند لایه و تنظیم پارامتر مراقبت در شبکه ART

هدف از پایان نامه تعیین تعداد واحدهای لایه مخفی در شبکه‌های عصبی چند لایه و تنظیم پارامتر مراقبت در شبکه ART می باشد

دانلود تعیین تعداد واحدهای لایه مخفی در شبکه‌های عصبی چند لایه و تنظیم پارامتر مراقبت در شبکه ART

تنظیم پارامتر
تعیین ساختار
اتوماتاهای یادگیر
شبکه های عصبی چند لایه
الگوریتم انتشار خطا به عقب
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی
تعیین تعداد واحدهای لایه مخفی در شبکه‌های عصبی چند لایه و تنظیم پارامتر مراقبت در شبکه ART
دسته بندی هوش مصنوعی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1634 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 142

چکیده:
شبکه‌های عصبی پیس‌خور چند لایه و شبکه‌های ART از جمله شبکه‌هایی هستند که در سالهای اخیر توجه زیادی به آنها شده است. در این پایان‌نامه این دو شبکه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و الگوریتمهایی جهت بهبود عملکرد آنها ارائه میگردد. در قسمت اول این پایان نامه چند پیشنهاد برای بهبود الگوریتم بقاء که تنها روش مبتنی بر اتوماتاهای یادگیر برای تعیین ساختار مناسب برای شبکه‌های عصبی پس‌خور سه لایه می‌باشد ارائه میگردد. الگوریتمهای اصلاح شده بقاء بر روی مسایل متنوعی از جمله مسایل parity شش بیتی، parity شش بیتی نویزی شده، ارقام انگلیسی، ارقام انگلیسی نویزی شده، ارقام دست نویس فارسی، مساله encoding سه بیتی، مساله تقارن و مساله XOR سه بیتی آزمایش شده و نتایج آن با دو الگوریتم تعیین ساختار شبکه‌های عصبی پس‌خور به نامهای S&D و Iterative مقایسه شده است.
نتایج آزمایشها نشان می‌دهد که الگوریتمهای اصلاح شده بقاء در مقایسه با الگوریتم بقاء، الگوریتم S&D و الگوریتم Iterative از کارایی بالاتری برخوردار هستند و شبکه‌های کوچکتر با نرخ تشخیص بالاتری تولید می‌کنند. در قسمت دوم این پایان‌نامه، الگوریتمی مبتنی بر اتوماتاهای یادگیر برای تنظیم پارامتر مراقبت شبکه Fuzzy ARTMAP در کاربردهای کلاس‌بندی پیشنهاد می‌گردد. الگوریتم پیشنهادی از طریق تنظیم پارامتر مراقبت، شبکه‌ای کوچک که دارای نرخ تشخیص بالا می باشد تولید می‌کند. عملکرد شبکه ARTMAP Fuzzy که در آن پارامتر مراقبت توسط اتوماتای یادگیر تنظیم می‌شود مستقل از مقدار اولیه پارامتر مراقبت می‌باشد. الگوریتم پیشنهادی بر روی مسائل دایره در مربع، مارپیچ‌های حلزونی و مسئله مربع در مربع آزمایش شده و نتایج بسیار مطلوبی حاصل گردیده است.
 
فهرست مطالب...

دانلود تعیین تعداد واحدهای لایه مخفی در شبکه‌های عصبی چند لایه و تنظیم پارامتر مراقبت در شبکه ART


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

رابطه باورهای دینی و جدایی زن و شوهر
بازديد : 439

رابطه باورهای دینی و جدایی زن و شوهر

هدف از این پایان نامه بررسی رابطه باورهای دینی و جدایی زن و شوهر می باشد

دانلود رابطه باورهای دینی و جدایی زن و شوهر

طلاق
جهت گیریهای دینی
دانلود پایان نامه رابطه دینداری با  طلاق
رابطه باورهای دینی و جدایی زن و شوهر
بررسی رابطه دینداری با میزان طلاق بین زنان
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی عمومی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 125

*پرسشنامه مرتبط نیز بصورت رایگان ضمیمه شده است.
مقدمه 
نقش دین در رابطه با بهداشت و شفا از قرون بسیار دور شناخته شده است. در طول هزاران سال دین و پزشکی در مداوا و کاهش رنجهای انسان شریک یکدیگر بوده‌اند (ساچمن و ماتیوز، 1998) متخصصان بهداشت روانی نیاز دارند که از اثرات مثبت دین آگاه شوند. تئوریهای آسیب شناختی و روان درمانی سکولار هستند و به دین به عنوان عاملی برای سلامت نپرداخته‌اند. در حقیقت در سالهای ابتدایی دین را به عنوان یک عامل ضد‌بهداشتی معرفی کردند. در حالیکه فقط دین بیرونی است که با جنبه‌های ناسالم زندگی ارتباط دارد ولی دین درونی شده و اعتقادات قلبی و واقعی به طور موثر و مثبتی بر بهداشت روان اثر می‌گذارد (نیکویی، 1383) 
طلاق را از مهمترین پدیده‌های حیات انسانی تلقی می‌کنند. این پدیده دارای اضلاعی به تعداد تمامی جوانب و اضلاع جامعه انسانی است. نخست یک پدیده روانی است زیرا بر تعادل نه‌تنها انسانها- بلکه فرزندان، بستگان، دوستان‌و نزدیکان آنان اثر می‌گذارد. در‌ثانی پدیده‌ای است اقتصادی «چه» به گسست خانواده به عنوان یک واحد اقتصادی می‌انجامد و ایجاد تعادل روانی انسانها، موجبات بروز اثراتی سهمگین در حیات اقتصادی آنان نیز فراهم می‌سازد. گذشته از این، طلاق پدیده‌ایست موثر بر تمامی جوانب جمیعت در یک جامعه، زیرا از طرفی بر کمیت جمعیت اثر می‌نهد. چون تنها واحد مشروع و اساسی تولید مثل یعنی خانواده را از هم می‌پاشد، از طرف دیگر بر کیفیت جمعیت اثر دارد. چون موجب می‌شود فرزندانی ؟؟؟؟؟؟ از منتهای خانواده تحویل‌جامعه گردند، که به احتمال زیاد فاقد شرایط لازم در راه احراز مقام شهروندی یک جامعه‌اند. (ساروخانی، 1372).    
طلاق همان گونه که یک پدیده اجتماعی است و در راه شناخت آن به علل و عوامل اجتماعی باید پرداخت یک پدیده روانشناختی یا بهتر (روانشناختی- جامعه شناختی) نیز‌هست. باید از طریق آموزش، حساس‌سازی انسان‌ها، آگاه سازی آنان و در نهایت ایجاد همدلی چنان کرد که حتی نام طلاق، زشت باشد انسان را ناخوش آید و دل را آزار دهد. حراست از میثاق مقدس زوجیت، هدفی پاک و بزرگ است، چه برای سعادت انسانها، چه برای جامعه، در کشاکش گردونه زندگی، آنانی باقی می‌مانند که رشته‌های پیوند خانوادگی آنان مستکم‌تر است. در سختیهای زندگی تنها خانواده پیام آور جاودان محبت و حمایت است و آنان که به دیگر نهادها دل خوش کنند، با شکست روبرو می‌شوند (ساروخانی، 1374).
 
فهرست مطالب...

دانلود رابطه باورهای دینی و جدایی زن و شوهر


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن
بازديد : 440

راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن

هدف از این پایان نامه بررسی راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن می باشد

دانلود راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن

انیمیشن
راهبردهای موفقیت هنری انیمیشن
راهبردهای موفقیت اقتصادی انیمیشن
دانلود پایان نامه رشته هنر
راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن
عوامل مکمل موفقیت هنر و صنعت انیمیشن
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 175

چکیده:
فصل اول شامل تاریخچه فیلم های موفق انیمیشن در جهان و در فصل دوم شامل عواملی است که باعث این موفقیت شده اند از قبیل صدا، حرکت، شخصیت سازی، فیلمنامه نویسی، بازاریابی وغیره ...........در پایان کار هم به نتیجه گیری پرداخته شده است.
هر گاه درباره صنعت انیمیشن بحث می شود لازم است دو بخش را در آن مشخص کرده و هر کدام را جداگانه بررسی کنیم. 
الف) هنر انیمیشن
ب) انیمیشن به عنوان یکی صنعت و برای تولید انبوه وسرگرمی و در واقع جنبه اقتصادی آن 
هسته مرکزی بحثی که درپی این جداسازی پیش خواهد آمد ایجاد نوعی توافق و تعامل مناسب میان این دو مبحث است.زیرا هیچ یک بدون دیگری امکان بروز نخواهد داشت: صنعت سرگرم سازی بدون پیشتوانه قدرتمندی از هنرمندان چیره دست و اندیشمند قادر به تولید سرگرمی های پر طرفدار  سود آور نخواهد بود و هنر انیمیشن نیز بدون اینکه از بستر صنعتی مناسب برخوردار باشد قادر به ادامه روند خود نخواهد بود.پرسش اصلی این است که چگونه می توان به یک صنعت پایدار و بی افت و خیز تولید انیمیشن دست یافت و رسیدن به چنین جایگاهی به چه عواملی بستگی دارد ونیازمند به چه پیش زمینه هایی است و چه موانعی بر سر راه وجود دارد و از همه مهمتر اینکه برای برداشتن این موانع و آماده کردن و هموار کردن این مسیر چه حرکتی باید انجام داد؟
در عرصه تولید انبوه دو عامل اصلی وجود دارد که تولید انیمیشن از این قاعده مستثنی نیست.اول عوامل تولید که منظور از عوامل تولید ابزار و مواد و نیروی انسانی وتخصص هایی که لازم است تا یک موسسه بتواند خط تولید خود را راه اندازی کند و دوم بازار یعنی همان عواملی که موجب می شود تا محصول تولید شده مصرف کننده خود را بیابد و بازگشت سرمایه را تضمین کند. این دو عامل اصلی و روابط میان آنها است که هر صنعتی را پا بر جا نگه می دارد و کوچکترین خللی در هر کدام آنها صنعت مورد نظر را متزلزل می سازد.
مرحله تولید انیمیشن به خودی خود به مراحل کوچکتری تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها به تنهایی می تواند عامل موفقیت تجاری و هنری یک فیلم باشد. ولی به طور کلی در ساخت یک انیمیشن در یک طرف سفارش دهنده و در طرف دیگر تولید کننده قرار دارد. به طور استاندارد در بین این دو طرف باید عواملی با عنوان توزیع کننده پخش کننده وبازاریاب هم وجود داشته باشد که متاسفانه یکی از معضلات صنعت انیمیشن ما در ایران فقدان عوامل ذکر شده است در ایران موسسات شرکت های تولید کننده به دلیل مشغله ای که دارند نمی توانند در پخش و بازاریابی تولیدات خود موفقیتی به دست آورند. از یک طرف سفارش دهنده در ایران محدود است و مانند کشورهای صاحب انیمیشن گسترده و نا محدود نیست و از طرفی تشکیلات بازاریابی وجود ندارد که جنبه های اقتصادی و صنعتی را در نظر بگیرد. در ایران وقتی که کار انیمیشن تولید می شود فقط به یک شبکه تلویزیونی ویا یک بخش خصوصی فروخته می شود ولی در کشورهای دیگر بدین عنوان نیست اغلب تولیدات انیمیشنی تامین کننده چندین شبکه تلویزیونی داخلی و خارجی می باشند که عواید مالی و اقتصادی آن تامین کننده نیروی انسانی متخصص وهزینه های تولید در این موسسات بزرگ می باشد بنابراین زمانی که یک کار تولیدی به این شکل به لحاظ مالی موسسه تولیدی را پشتیبانی کند،  روند تولید هم شکلی حرفه ای واصولی به خود می گیرد.
 
فهرست مطالب...

دانلود راهبردهای موفقیت اقتصادی و هنری انیمیشن


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

برش لیزری اجسام
بازديد : 466

برش لیزری اجسام

دانلود مقاله برش لیزری اجسام

دانلود برش لیزری اجسام

دانلود مقاله پرتو لیزری
دانلود مقاله اشعه لیزر
دانلود مقاله برش لیزری اجسام
دانلود مقالات رشته برق
برش مواد با اشعه لیزر
برش لیزری اجسام
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 939 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36

مقدمه:
برش لیزری اجسام بر پایۀ فرآیندهایی است که در نتیجۀ تأثیر دمائی تشعشع ( پرتو ) شامل بخار شدن جسم، ذوب و جداشدن آن از منطقۀ برش، بوجود می آیند. پرتو لیزری متمركز شده ضمن ایجاد تجمع بالای انرژی، امکان آن را می دهد که عملاً هر نوع مواد و آلیاژهای ساختاری و ابزاری را صرفنظر از خصوصیات فیزیکی ـ حرارتی آنها از یکدیگر جدا کنیم. در این حالت خطوط برش باریک با حداقل مساحت تأثیر دمایی ( در اطراف آنها ) بوجود می آیند. به هنگام برش، تأثیر مکانیکی و فیزیکی (برخورد مستقیم) بر روی جسم برش یافته وجود نداشته و دفور مه شدن (تعییر شکل ناخواسته) اجسام حداقل است . در برش لیزری اجسام با رژیم تبخیری، شدت توان بالا درحدود107 تا 108 وات بر سانتیمتر مربع را بکار می برند که این شدت برش به شکل بخار یا مادۀ چگالیده می باشد. چنین برشی، با لیزرهای ضربه ای متناوب تأمین می شود. 
در نتیجۀ گرم شدن سریع سطح جسم تا نقطۀ جوش، مقدار فاز مایع در ابتدای محل برش ناچیز است. این امر باعث می شود که کیفیت سطح محل برش بالا و مطلوب باشد. البته برش لیزری در رژیم تبخیری، انرژی خیلی بالایی مصرف می کند وبه همین دلیل، راندمان و بازده فرایند بالایی ندارد. در صنایع، بیشترین استفاده را برش لیزری اجسام در رژیم ذوب و جداشدن گداختۀ حاصله ازمحل برش دارد. انجام برش های عمیق با تولید مقدار مادۀ گداختۀ بالا همراه است. به همین دلیل، از آنجا که خط محل برشِ عمیقی، گداخته و ذوب می شود، برای حمل و دورکردن مادۀ گداخته، از جریان گاز مکملّی که هم محور با پرتو لیزری به منطقه برش داده می شود، استفاده می کنند. 
در برش به روش ذوب و دورکردن گداخته، به مراتب انرژی کمتری مورد نیاز است. خصوصیات مواد تأثیر زیادی بر فرآیند برش لیزر وگاز دارند. استفاده از جریان اکسیژن برای برش فولادهای مقاوم در برابر زنگ زدگی و فولادهای کربن دار درمقایسه با استفاده از گاز بی اثر یا هوا به مراتب موثرتر است. لیکن در برش لیزر و گاز آلیاژهای تیتانی، بهترین کیفیت برش در صورت استفاده از گازهای بی اثر (آرگون، هلیم) و یا هوای فشرده بدست می آید. در برش آلیاژهای آلومینیمی، شدت توان بیشترین نسبت به برش فولادها مورد نیاز است و در شرایط یکسان، برش آلیاژهای مسی که هدایت گرمایی بالایی دارند، شدت توان بیشتری نیاز دارد. برش لیزری و بریدن مسیرها و مدارهای قطعات و ابزارهایی از مواد ساختاری، ابزاری و ترکیبی، اهمیت عملی دارند. در برش لیزری شمشهایی ازمواد ورقه ای، سرعت برش بستگی به حداقل شعاع انحناء مسیر برش دارد. در برش اتوماتیک (خودکار)، شعاع قطعه باید کمتر از واگرائی و انحراف بین نقطۀ اولیه و نقطۀ پایانی مسیر (مدار) بسته باشد. 
در برش اجسام و قطعات بر روی مسیر خط منحنی، هنگام دور زدن زاویه های آنها، سرعت جابجایی به لحاظ کمّی تغییر می یابد. البته کاهش سرعت برش، باعث تغییر سطح مقطع محل برش و ناصاف تر شدن سطح جسم می شود. دستۀ پرتولیزری متمركز شده به محل برش، در شرایط خاصّی، جسم را تا دمای ذوب و بالاتر از آن گرم می کند که این امر باعث ذوب و تبخیر جسم می شود. با جابجا شدن پرتو در امتداد مسیر ومدار مشخص شده و دور شدن مادۀ گداخته (در برش لیزر و گاز وبا جریان گازی)، خط برش بوجود می آید. برش لیزری مواد، چشم اندازهای استفادۀ وسیعی دارد. این امر بدان جهت است که دستۀ پرتولیزری، ابزار منحصر به فردی است که برای برش اجسام مختلف کاربرد داشته و خط برش نازک و با کیفیتی بجا می گذارد که عرض آن تقریباً برابر با قطر لکۀ پرتوی است که به سطح کانونی تابیده می شود، بُراده تولید نمی کند و بدون انتقال مستقیم نیروی برش به جسم موردنظر، کار می کند.
 
فهرست مطالب...

دانلود برش لیزری اجسام


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

بررسی و تشریح کاربردهای لیزر در صنعت با با تاکید بر برش،جوشکاری و ماشینکاری
بازديد : 423

بررسی و تشریح کاربردهای لیزر در صنعت با با تاکید بر برش،جوشکاری و ماشینکاری

هدف از این پایان نامه بررسی و تشریح کاربردهای لیزر در صنعت با با تاکید بر برش،جوشکاری و ماشینکاری می باشد

دانلود بررسی و تشریح کاربردهای لیزر در صنعت با با تاکید بر برش،جوشکاری و ماشینکاری

دانلود پایان نامه لیزر
عملیات لیزری
جوشکاری لیزری
برش لیزری اجسام
ماشین کاری با لیزر
دانلود پایان نامه کاربردهای لیزر در صنعت
بررسی و تشریح کاربردهای لیزر در صنعت با با تاکید بر برش،جوشکاری و ماشینکاری
دسته بندی برق، الکترونیک، مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 3409 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 211

*قابل استفاده برای رشته های صنایع،مکانیک و جوشکاری
چكیده:
امروزه تقریباً همه، لیزر و موارد كاربرد آن را از نظر علمی و صنعتی می دانند. در تمام دنیا به ویژه در كشور ما استفاده از لیزر و مشتقات آن به طور شگفت انگیزی افزایش یافته و از نظر علمی اگر بحث كنیم در اوایل سال 1903 دانشمندان اثرات درمانی نور را در شكلهای علمی مطرح نمودند و در همین سالها یك فیزیكدان بنام Nif finsen Rybery به خاطر كشفها و تحقیقاتش روی قابلیتهای اشعه های ناشی از طیف های مختلف نور موفق به دریافت جایزه نوبل گردید. و اشعه نور(لیزر) نیز در صنعت كاربردهای فراوانی در جوشكاری ، برشكاری، ماشینكاری قطعات ، قالبهای تزریق پلاستیك و ... دارد. و امروزه كاربرد لیزر به دلیل سرعت بالا و انعطاف پذیری بیشتری كه دارد بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس تحلیلی كه توسط مؤسسه تحقیقات آلمان صورت گرفته است مقادیر فروشی كه توسط سازندگان ماشینهای لیزری در سرتاسر دنیا انجام گرفته است نرخ رشد آنها كمتر از مقدار ثبت شده در 20 سال اخیر می باشد.از ماسینهای برش لیزری بیشتر در صنایع لوازم خانگی ، خودروسازی، تجهیزات نفت، گازو پتروشیمی، ماشین سازی، هواو فضاو... كاربرد دارد.
 مقدمه:
كلمة لیزر مخفف كلمه (Laser Amplifcation by  stimulated Emmision of Radiuion) كه یك نام اختصاری تقویت نور با انتشار برانگیخته تابش است.اساس لیزر شامل دو آینه است كه به صورت موازی یكدیگر قرار گرفته اند تا یك نقطه نورانی را بوجود آورد معمولاً یك منبع تغذیه DC یا RF برای لیزرهای گازی از جمله Co2 و اكسیمر و لیزر He/Ne و یا یك پالس نوری برای لیزری Nd/ YA می باشد. برای یك طراحی یك لیزر Co2 بر پایه نیاز به Co2 سرد انجام می شود ولیزر Co نیز به روش مشابه به لیزر Co2 ساخته می شود. لیزرهای جامدی وجود دارند كه شامل-YAG YV04-Yb Nd- می باشد.
لیزرهای YAG تمایل دارند كه به صورت انفجاری عمل كنند. لیزر اكسیمر از مولكولهای دوتایی برانگیخته شده استفاده كرده اند. لیزرهای دیودی وسایل كارآمدتری برای تبدیل انرژی الكتریكی به انرژی نوری هستند. از آنجایی كه در فیزیك كلاسیك روشی برای بیان لیزرها وجود ندارد از این رو گهگاه از لیزرها به ابزار كوانتومی تعریف می گردد و اساساً اصول لیزر كوانتیزه كردن انرژی و انتشار اشعه تحریك شده است. انواع بسیاری از لیزرها ساخته شده است كه ممكن است جامد، مایع یا گاز باشد.
از انواع دیگر لیزرهای پردازنه ماده می توان : شیشه، یاقوت و اگزیمر را نام برد. امروزه از برنامه كامپیوتری CAD/CAM به منظور بهره برداری از سرعت و انعطاف پذیری استفاده می شود. تداخل سنج لیزری نیز در صنعت استفاده می شود كه برای اندازه گیری دقیق طول قطعات است كه این تداخل سنج ها مجهز به یك پروب اندازه گیری گیج است . آینه های انعكاسی بازتابنده هستند. ارتعاش سنج ها به تداخل سنج لیزری از نوع آینه تخت مجهز هستند كه تماس با قطعه ندارند. پدیده جدیدی كه امروز در خدمت مهندسی معكوس قرار دارد دیجیتایز كردن و اندازه گیری قطعات با لیزر است یكی از روشهای دیجیتایز كردن استفاده از SCANNER است.
بدین ترتیب كه اسكز یك بار سطح مدل را طی می كند و خطوطی نسبتاً با فاصله از سطح قطعه را بدست می دهد. در لیزر مواد به دو صورت فلزات( فولاد، آلومینیوم، مس و تاتیانیوم و...) و غیر فلزات( مواد معدنی، موادآلی، آلومین، چوب، پارچه و...)استفاده می شود.ضمانت مهمترین متغییری است كه بر روی چگونگی برش لیزری ماده اثر می گذارد كه رابطه بین سرعت بریدن با ضمانت فرم   است.جوشكاری لیزری به دو صورت منفرد و دو لبه اجرا می شود كه برای جوشكاریهای حساس و جوش دادن آلومینیوم، استیل، فولادو... كاربرد دارد و بستگی به حساسیت جوش دارد. در آزمایش جوشكاری اشعه لیزر دولبه یك اشعه Co2 با نیروی بالا به دو اشعه با نیروی مساوی تقسیم می شود. جنس ابزاری كه در لیزر بكار می رود باید از استحكام خستگی و مقاومت سایشی بالایی داشته باشد و مقدار سایش تحت تأثیر جنس قطعه كار ماشینكاری دارد.

فهرست...

دانلود بررسی و تشریح کاربردهای لیزر در صنعت با با تاکید بر برش،جوشکاری و ماشینکاری


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

بررسی و طبقه بندی اختلالات یادگیری با تاکید بر نارساخوانی تحولی
بازديد : 443

بررسی و طبقه بندی اختلالات یادگیری با تاکید بر نارساخوانی تحولی

هدف از این پایان نامه بررسی و طبقه بندی اختلالات یادگیری با تاکید بر نارساخوانی تحولی می باشد

دانلود بررسی و طبقه بندی اختلالات یادگیری با تاکید بر نارساخوانی تحولی

نارساخوانی
دانلود پایان نامه اختلالات یادگیری
دانلود پایان نامه نارساخوانی تحولی
بررسی و طبقه بندی اختلالات یادگیری با تاکید بر نارساخوانی تحولی
دانلود پایان نامه روانشناسی
دانلود پایان نامه رشته روانشناسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 337 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 175

چکیده:
اصطلاح اختلالهای یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش‌آموزانی برخاسته است كه به طور مداوم در كارهای درسی خود با شكست مواجه می‌شوند، و در عین حال در چهارچوب سنتی كودكان استثنایی نمی‌گنجند. شاخه‌های علمی متعددی به این حیطه كمك كرده‌اند (مثلاً پزشكی، زبان‌شناسی، روان‌شناسی، و آموزش و پرورش)، و حاصل این چندرشته‌ای بودن مبنایی، سبب بوجود آمدن اصطلاحات و تعریفهای متعددی گردیده است. 
اصطلاح اختلالهای یادگیری  نخستین بار توسط ساموئل كرك  در سال 1963 مطرح گردید. كرك در جلسة نشست والدین و مربیان در شیكاگو این اصطلاح را پیشنهاد نمود و این به خاطر برچسبهای گوناگونی بود كه برای توصیف كودكانی با هوش طبیعی كه دچار مشكلات یادگیری بودند، به كار می‌رفت. این چنین كودكان اغلب به عنوان آسیب دیده خفیف مغزی،  كندآموز ، نارساخوان یا معلولیت ادراكی ، نامگذاری شده‌اند كه هر یك از این اصطلاحات با محدودیتهایی همراه بودند (لرنر، 1993). بنابراین از زمان پیدایش حوزه اختلالهای یادگیری، متخصصان به دنبال تعریف مناسبی می‌گشتند كه به طور جامع، ماهیت ویژه اختلالهای یادگیری را تبیین كند. به دلیل ماهیت پیچیده این حوزه، متخصصان تاكنون قادر نبوده‌اند، تعریف جامعی از اختلالهای یادگیری ارائه دهند.
مقدمه:
اصطلاح «دیسلكسیا» از تركیب دو كلمه یونانی «dys» و «lexicos» تشكیل شده است. «dys» به معنای مشكل، دردناك یا نابهنجار است و «lexicos» به معنای «كلمه» می‌باشد. بنابراین، اصطلاح دیسلكسیا به طور دقیق، وجود مشكلات در مورد كلمه‌ها را نشان می‌دهد. (دادستان، 1379). تانسن  (1995) براساس دیدگاه نظری خود برمبنای علائم  و سبب‌شناسی  به تعریف نارساخوانی پرداخته( به نقل از اسمایت و اورات ، 2004) پرداخته‌اند. به اعتقاد رید (2003) یك تعریف مناسب از نارساخوانی، باید بر دیدگاهی نظری مبتنی باشد كه خودنیز توسط پژوهشهای معتبر و شواهد بالینی حمایت گردد. این تعریف باید دارای ساختارهایی باشد كه پیوسته مورد ارزشیابی قرار گیرد و برای تشخیص نارساخوانی، نشانه‌های روشنی ارائه نماید. در اینجا با درنظر گرفتن ملاكهای نارساخوانی، به پاره‌ای از تعاریف مهم در زمینه نارساخوانی اشاره می‌گردد:
* تعریف انجمن نارساخوانی انگلستان :
«نارساخوانی تركیبی از تواناییها و مشكلاتی است كه فرآیند یادگیری را در یك یا چند زمینه از جمله خواندن، نوشتن و هجی كردن تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اختلال ممكن است با مشكلاتی در زمینه‌های سرعت پردازش، حافظه كوتاه‌مدت، توالی، ادراك دیداری/ شنیداری، زبان گفتاری و مهارتهای حركتی نیز همراه باشد (رید، 2003، ص2). 
*براساس  تعریف فدارسیون جهانی عصب‌شناختی  (1968) كودكانی، نارساخوان ‌نامیده می شوند كه به رغم برخورداری از آموزش متداول، در دستیابی به مهارتهای خواندن، نوشتن و هجی كردن در حد متناسب با تواناییهای عقلی‌شان ـ با شكست مواجه می‌شوند (اسمیت و همكاران، 1998). 
* تعریف نارساخوانی تحولی: 
« به اعتقاد فارمرو کلین( 1995) نارساخوانی تحولی نوعی اختلال خاص خواندن است كه كودكان مبتلا علیرغم داشتن هوشبهر طبیعی و آموزش مناسب و فقدان نارسایی حسی آشكار در زمینه خواندن دچار مشكل هستند (لارسو و همكاران، 2004).
 
فهرست مطالب...

دانلود بررسی و طبقه بندی اختلالات یادگیری با تاکید بر نارساخوانی تحولی


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

ارزیابی کارکرد مخازن کربناته نفتی با استفاده از برآورد موازنه مواد
بازديد : 439

ارزیابی کارکرد مخازن کربناته نفتی با استفاده از برآورد موازنه مواد

هدف از این پایان نامه ارزیابی کارکرد مخازن کربناته نفتی با استفاده از برآورد موازنه مواد می باشد

دانلود ارزیابی کارکرد مخازن کربناته نفتی با استفاده از برآورد موازنه مواد

الگوریتم ژنتیک
مخازن کربناته نفتی
عملكرد مخازن کربناته
حل معادله موازنه مواد
مخازن کربناته جنوب غرب
در مخازن کربناته نفتی
عملكرد مخازن کربناته با الگوریتم ژنتیک
حل معادله موازنه مواد با الگوریتم ژنتیک
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مخازن هیدروکربوری
حل معادله موازنه مواد و عملكرد مخازن با الگوریتم ژنتیک
دسته بندی مهندسی نفت و شیمی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5555 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 152

چکیده:
این مطالعه به بررسی مراحل طی شده جهت تعیین عملکرد یکی از میادین نفتی جنوب غرب ایران با استفاده آنالیز اطلاعات تجربی موجود و محاسبات موازنه مواد پرداخته و روش جدیدی را برای حل معادله موازنه مواد پیشنهاد می کند.ساختار زمین شناسی پیچیده و وجود کلاهک گازی اولیه بزرگ بررسی درست عملکرد مخازن را با مشکل مواجه می کند.
در فصل اول معادله عمومی موازنه مواد استنتاج می شود.همچنین مدلهای آبده موجود بحث شده و موارد استفاده هریک بررسی می گردد.در فصل دوم  فعالیتهای انجام شده بوسیله محاسبات موازنه مواد مطرح و اصلاحات پیشنهادی برای معادله عمومی بررسی می گردد.در فصل سوم به آنالیز رفتار سیال مخزن با استفاده از یازده نمونه ته چاهی پرداخته و معادله حالت مناسب جهت مدل کردن رفتار سیال میدان پیشنهاد میگردد.همچنین ارتباط سازندهای تولیدی آسماری و سروک در این مخزن مورد بررسی قرار می گیرد.
در فصلهای چهارم و پنجم پس از بررسی کلیه آزمایشات فشار و با استناد به اطلاعات موجود عملکرد دو بخشی برای میدان پیشنهاد می شود.سپس با استفاده از محاسبات موازنه مواد تطابق تاریخچه 34 ساله برای عملکرد پیشنهادی میدان صورت گرفته و میزان هیدروکربوری در جا و خواص آبده تعیین می شود.فصل ششم پایان نامه روش جدید حل معادله موازنه مواد را با استفاده از تکنیک الگوریتم ژنتیکی بیان می کند.در روش فوق لزوم استفاده از معادلات مدل آبده بعنوان روابط کمکی جهت حل معادله موازنه حذف شده است.نتایج تست الگوریتم پیشنهادی برای 3 مثال مختلف نیز ارائه گردیده است.مطالعه موجود نشان می دهد علیرغم توسعه شبیه سازهای پیشرفته مخازن ، محاسبات موازنه مواد هنوز هم ابزاری قدرتمند ، سریع و کم هزینه جهت درک صحیح از نحوه رفتار مخزن میباشد.

فهرست مطالب...

دانلود ارزیابی کارکرد مخازن کربناته نفتی با استفاده از برآورد موازنه مواد


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

بررسی نهاد دولت از لحاظ ابزاری
بازديد : 473

بررسی نهاد دولت از لحاظ ابزاری

هدف از این پایان نامه بررسی نهاد دولت از لحاظ ابزاری می باشد

دانلود بررسی نهاد دولت از لحاظ ابزاری

غایت دولت
دانلود پایان نامه جبران خسارت
دانلود پایان نامه مسوولیت مدنی دولت
نظریه های مکاتب سیاسی
بررسی نهاد دولت از لحاظ ابزاری
دانلود پایان نامه رشته علوم سیاسی
دسته بندی علوم سیاسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 268 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 258

*قابل استفاده برای رشته حقوق
چکیده:
الزام دولت به جبران خسارت اشخاص خصوصی به مسوولیت مدنی دولت تعبیر می شود. رساله حاضر این نوع از مسوولیت را مورد بررسی قرار می دهد. اما در تدوین این رساله از تقسیم بندی سنتی مسوولیت مدنی بر حسب اركان آن (تقصیر، رابطه سببیت،خسارت) به طور كامل پیروی نشده است. بلكه، هدف این است كه نشان داده شود مسوولیت دولت، یعنی الزام و تكلیفی كه در برابر شهروندان دارد، و به تبع آن، مسؤلیت مدنی دولت، چه ارتباطی با غایت و نقش این نهاد در جامعه دارد. دلیل این امر هم ارتباط تنگاتنگ مسوولیت مدنی دولت با بحث مسوولیت و رسالت دولت در فلسفه سیاسی است كه به طور قهری مبنا و مقوم مسوولیت مدنی دولت است.
مسوولیت دولت همان رسالتی است كه در برابر اشخاص تحت فرمانروایی خود بر عهده دارد. ترسیم خطوط اهداف دولت در برابر مردم نیز مستلزم تبیین و توضیح نظریه های سیاسی‌ای است كه در توجیه منشاء و نیز اهداف یا رسالت دولت اقامه شده است. نقطه آغازین حركت همان نحوه تأسیس دولت است و پاسخ به این پرسش كه اقتدار سیاسی كه بعدها تعریف خواهد شد، از كجا سرچشمه می گیرد. این پرسش با نظریه‌های مختلفی مانند قرارداد اجتماعی، تأسیس طبیعی دولت، نظریه های جامعه شناختی و اجبار طبقاتی، نظریه‌های كثر گرایانه پاسخ داده شده است. رسالت یا هدف از تأسیس دولت نیز به نقشی كه دولت در زندگی اجتماعی انسانها ایفا می كند، باز می گردد. 
این نقش می‌تواند دفاع از آزادی های فردی، دفاع از اجتماع‌های درون جامعه و منافع جمعی، توزیع عادلانه ثروت، ترویج و تحكیم ایدئولوژی خاص و... باشد كه در قالب مكتب های سیاسی مختلفی از قبیل لیبرالیسم، سوسیالیسم و مطلق‌گرایی و دیگر سنت‌های فكری بیان شده است. از سوی دیگر، هر رسالت ظرف خاص خود را می طلبد و اقتدار سیاسی كه همان توانایی فرمانروایی بر جامعه سیاسی است، در ارتباط با هدف خود تنها در شكل خاصی از دولت توان رشد و بالندگی دارد. این شكلهای خاص نیز همان نحوه مشاركت انسانها در بخش سیاسی دولت، یعنی حكومت، است كه با تقسیم بندی های مختلفی نظیر تقسیم به دموكراسی، الیگارشی، اریستوكراسی و ... بیان شده است.
مقدمه:
رساله حاضر در وهله نخست درصدد اثبات این امر است كه رسالت هر دولت یا به عبارت دیگر، مسئولیت دولت در برابر جامعه سیاسی تعیین كننده سیاست او در مسئولیت مدنی خود در برابر دیگر اشخاص است. زیرا به لحاظ ماهیت خاص دولت كه بنابر نظر مشهور همه الزام‌ها یا از او سرچشمه می‌گیرد و یا به دست او ضمانت اجرا پیدا می‌كند، خود دولت است كه حدود مسئولیت مدنی خویش را تعیین می‌كند. اما این نهاد در تعیین مسوولیت سیاسی یا رسالت خود نقشی ندارد و این جامعه سیاسی و در تحلیل نهایی مردم هستند كه غایت و رسالت دولت را البته برای یك بار و همیشه تعیین می كنند. 
همچنین، تبعیت مسئولیت مدنی دولت از رسالت آن به معنای تأثیر بر مفهوم اركان مسئولیت، یعنی تقصیر، خسارت و رابطه سببیت نیز هست. به بیان دیگر، تنگی و فراخی این مفاهیم در گرو تعریفی است كه از دولت و نقش آن در هر جامعه سیاسی شده است. پس در این رساله مبنای پژوهش در اركان مسئولیت مدنی در ارتباط با دولت همان مطالبی است كه پیش از این مورد اشاره قرار گرفت و به تعبیر ما مفهوم خاص اركان مسوولیت است. علاوه بر آن، تا جایی كه موضوع به مفهوم عام این اركان باز می گردد، سعی شده است كه ابهام‌های مفهوم عام هر ركن كه نظریه های مختلف یا قادر به رفع آنها نبوده و یا موجد آنها بوده اند، با استفاده از روش های فلسفه پست مدرن، بویژه فلسفه تحلیلی و شاخه زبانی این نحله فلسفی مرتفع شود. 
پایان نامه حاضر به بحث از دولت و مسئولیت آن به مفهوم سیاسی كلمه اختصاص دارد. که در دو بخش مورد بررسی قرار گرفته است. بخش نخست، ویژه تعریف و تحلیل منشأ و ماهیت دولت است و در بخش دوم از غایت دولت سخن به میان آمده است.
 
فهرست مطالب...

دانلود بررسی نهاد دولت از لحاظ ابزاری


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تاثیر روش تامین مالی از راه قرض و تامین افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتها
بازديد : 484

تاثیر روش تامین مالی از راه قرض و تامین افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتها

هدف از این پایان نامه تاثیر روش تامین مالی از راه قرض و تامین افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتها می باشد

دانلود تاثیر روش تامین مالی از راه قرض و تامین افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتها

ارزش شرکتها
بورس اوراق بهادار
روشهای تامین مالی
تامین مالی از راه استقراض
تامین مالی از راه افزایش سرمایه
تاثیر روشهای تامین مالی بر ارزش شرکتها
تاثیر روش تامین مالی از راه وام و تامین افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتها
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 240 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 151

*قابل استفاده برای رشته حسابداری
چکیده 
افزایش ثروت سهامداران هدف نهایی موسسات غیر انتفاعی است بدست آوردن سود بیشتر ودر نتیجه افزایش ثروت سهامداران از طریق انتخاب روش تامین مالی بهینه یکی از مواردی است که شرکتها به عنوان یک راهکار برای دستیابی به اهداف خود مد نظر قرار می دهند گروهی از متخصصین عقیده دارند که اخذ تصمیمات مدبرانه مدیریت  می تواند باعث افزایش ارزش شرکت شود نه ساختار سرمایه ، اخذ تصمیمهای آگاهانه می تواند باعث سود بیشتر ودر نتیجه افزایش ثروت سهامداران می شود .هدف اصلی این تحقیق استفاده از روشهای تامین مالی از طریق افزایش سرمایه (سود سهمی و مطالبات آورده نقدی ) و وام ( وام بلند مدت ووام کوتاه مدت ) بر بازده واقعی سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد .
  بدین منظور از نسبت های بدهی های کوتاه مدت به کل دارائیها ، بدهی بلند مدت به کل دارائیها ،درصد افزایش سرمایه و  بازده واقعی شرکتها را برای یک دوره مالی بین سالهای 1382الی 1384 مورد بررسی قرار گرفته ونمونه آماری این تحقیق عبارتست از شرکتهای که فقط از افزایش سرمایه ویا وام استفاده نموده اند. و برای جمع آوری اطلاعات از روشهای کتابخانه ای (کتب و نشریات و مقالات حرفه ای و تخصصی ) و برای جمع آوری اطلاعات مالی برای آزمون فرضیه ها از صورتهای مالی حسابرسی شده بین سالهای 1382 الی 1384موجود درنرم افزار ره آوردو آزمونهای آماری مناسب شامل آزمون مقایسه میانگین دو جامعه ( توزیع t ) و ضریب همبستگی پیرسون و k-s  و با کمک نرم افزار s p s s  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است به طورکلی یافته های تحقیق نشان می دهد که  شرکتهایی که از افزایش سرمایه استفاده نموده اند ، بر بازده واقعی سهام شرکتها تاثیر مثبت ندارد ولی شرکتهایی که از وام استفاده نموده اند ،بر بازده واقعی سهام شرکتها  تاثیر مثبت دارند .    
مقدمه :
 گسترش  فزاینده وپیچیدگی فعالیت های اقتصادی و تحول سریع و روز افزون معاملات بازرگانی در دنیای امروز اعم از تجارت داخلی و یا بین المللی ونیاز شركتهای تولیدی و بازرگانی برای حفظ ظرفیت با توسعه فعا لیتها و طرح ها،سرمایه گذاری در جهت حفظ یا افزایش قدرت رقابت ازعرصه های داخلی وجهانی نیاز این شركتها را به منابع مالی را افزایش داده است وتوانائی شركت در تعیین منابع مالی بالقوه برای تهیه سرمایه گذاریها و تهیه برنامه های مالی مناسب ، از عوامل اصلی رشد وپیشرفت شركت به حساب می آید .از چنین شرایطی بهره گیری از تكنیك های مدیران مالی در اداره امور شركتها بیشترازهرزمانی ضرورت دارد.

فهرست مطالب...

دانلود تاثیر روش تامین مالی از راه قرض و تامین افزایش سرمایه بر روی ارزش شرکتها


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

بررسی سیلاب و سایر ویژگیهای هیدرولوژیکی در حوضه شهری
بازديد : 409

بررسی سیلاب و سایر ویژگیهای هیدرولوژیکی در حوضه شهری

هدف از این پایان نامه بررسی سیلاب و سایر ویژگیهای هیدرولوژیکی در حوضه شهری می باشد

دانلود بررسی سیلاب و سایر ویژگیهای هیدرولوژیکی در حوضه شهری

توسعه شهری
آبراهه های مخاطره آمیز
مخاطرات سکونتگاههای شهری 
برآورد مخاطرات ژئومورفولوژیکی آبراهه
شناخت و بررسی رفتارهای آبراهه ای در حوضه شهری
بررسی سیلاب و سایر ویژگیهای هیدرولوژیکی در حوضه شهری
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل doc
حجم فایل 3671 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 104

چکیده
در این پایان نامه به منظور برآورد مخاطرات  ژئومورفولوژیکی آبراهه ها  ،که در توسعه شهری این حوضه مؤثرین عامل محسوب می شوند. ویژگیهای آبراهه ای از نظر سیل خیزی ، مورفومتری ، شیب عمومی  ، ارتفاع ، فرسایش رسوب ، شیب و پروفیل مورد بررسی بوده است ، منطقه به زیر حوضه های هیدرولوژیک و مناطق غیر هیدرولوژیک (حوضه های شهری)،  تقسیم شده است آبراهه های مخاطره آمیز(سیل خیزی) آنها در توسعه شهری بجنورد جداگانه بررسی گردیده است.
مقدمه 
آبراهه ها و آب جاری در بستر آنها ، از جمله مهمترین عوامل تغییر شکل در سطح زمین به حساب می آیند کوهها و ناهمواریهای سطح زمین در اثر فعالیت هایی چون آتشفشان ، چین خوردگی ها ، گسل ها پدیدار می شوند ، اما شکل نهایی آنها توسط عملکرد آب تغییر می کند .رودخانه ها و نهرها قادر به ایجاد دره ها ، مسطح کردن سطح زمین ، حمل رسوب و بجاگذاری آن از مکانی به مکان دیگر می باشد .
مخاطرات آبراهه ای یا سیل  یکی از طبیعی ترین و عادی ترین مخاطرات محیطی است و هر ساله باعث وارد ساختن خسارات و صدمات بسیار زیادی می شوند . آمار نشان می دهد که در طی قرن گذشته ، متجاوز از صد هزار بار سیل جاری شده که با خسارات مالی و جانی فراوانی همراه بوده است . حوضه بجنورد نیز از این امر مستثنی نبوده زیرا در طی یکسال گذشته بیش از میلیون ها ریال خسارت مالی به تأسیسات و سایر منابع وارد گذشته است . 
تمایل انسان از آغاز تمدن بشر به زیست در کنار رودخانه ها به دلیل امتیازات فراوان این نواحی  به علت داشتن خاک حاصلخیز ، آب به عنوان منبعی جهت واگذاری و دفع مواد در آن و ... ، اما با این حال زندگی در حاشیه این محیط ها دارای مخاطراتی است که مهمترین آنها جاری شدن سیل بوده که موجب تخریب و نابودی سرمایه های انسانی می گردد . 
قرار گرفتن بجنورد در دشت تکتونیکی و سیلابی ، مصون از این مخاطرات نمی باشد ؛ لذا جهت کاهش اثرات این مخاطرات و توسعه شهر در مکان های کمتر مخاطره آمیز ، نیاز به شناخت رفتارهای آبراهه ای از جمله بررسی سیلاب و سایر ویژگیهای هیدرولوژیکی در این حوضه خصوصاً حوضه  شهری و آبراهه های منتهی به شهر است که در این پایان نامه به ویژگیهای آن خواهیم پرداخت . 

فهرست مطالب...

دانلود بررسی سیلاب و سایر ویژگیهای هیدرولوژیکی در حوضه شهری


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

بررسی مطالعات محیطی در بروجرد
بازديد : 373

بررسی مطالعات محیطی در بروجرد

در این مقاله به بررسی موقعیت جغرافیایی، طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی پرداخته شده است

دانلود بررسی مطالعات محیطی در بروجرد

دانلود مقاله رشته برنامه ریزی شهری
بررسی مطالعات محیطی در بروجرد
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 1428 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مقدمه:
لرستان جزء سرزمین ایلام قدیم بوده است. در كاوشهای باستان شناسی كه انجام گرفته آثار متفاوت سفالی، سكه‌های مختلف و مجسمه‌های بالدار مفرغی به دست آمده است كه قدمت چندین هزار ساله این سرزمین را ثابت می‌كند. سابقه تاریخی نواحی جنوبی، غربی و شمال غربی لرستان از سایر نقاط استان بیشتر است. در لرستان آثار قدیمی مربوط به 3000 تا 4000 سال پیش دیده می‌شود. كاسیها چند هزار سال پیش از میلاد به هنگام عبور از كوههای زاگرس، مدتی در لرستان را مهد تمدن مفرغی دانسته‌اند. در این دوره كه دوره طلایی هنر نیز نامیده می‌شود، مردمان ساكن آن به تولید سلاح و جنگ افزار، قطعات زین و برگ، لوازم زینتی (گوشواره، دستبند...) ظروف غذاخوری و انواع حیوانات مانند مرغابی‌، طاووس، بزكوهی و اسب می‌پرداختند كه نمونه‌هایی از آنها در موزه‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. 
در این مقاله به بررسی موقعیت جغرافیایی، طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و اقلیمی پرداخته شده است.

فهرست مطالب...

دانلود بررسی مطالعات محیطی در بروجرد


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف