پشتیبانی

بررسی مفهومی کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی با تاکید بر شاخصها و استراتژیهای بهبود

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

بررسی مفهومی کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی با تاکید بر شاخصها و استراتژیهای بهبود
بازديد : 372

بررسی مفهومی کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی با تاکید بر شاخصها و استراتژیهای بهبود

هدف از این پایان نامه بررسی مفهومی کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی با تاکید بر شاخصها و استراتژیهای بهبود می باشد

دانلود بررسی مفهومی کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی با تاکید بر شاخصها و استراتژیهای بهبود

کیفیت زندگی کاری doc
عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانی
رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران
بررسی کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی
روشها و فنون ارزشیابی عملکرد 
استراتژیهای بهبود کیفیت زندگی کاری
شاخصهای کیفیت زندگی کاری والتون
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 207 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 109

دانلود  پایان نامه رشته مدیریت

بررسی مفهومی کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی با تاکید بر شاخصها و استراتژیهای بهبود

 
 
 
مقدمه
 با مطالعه و بررسی تحقیقات و متون مدیریتی مشاهده  می کنیم ، مفهوم کیفیت زندگی کاری  از حدود 30 سال پیش در ادبیات مدیریت مطرح شده که خاستگاه اولیه آن نیاز سازمانها و کارخانجات در نتیجه تعامل با انسانها و مشکلات آنها بوده است چرا که آنها برای تحلیل و ارائه راهکاری به این منظور، به مفهوم پردازی و سازماندهی موضوع کیفیت زندگی کاری پرداختند ( جان پیر و دیگران  ، 2006 ،333 ) . 
بسیاری از محققین نیز معتقدند که امروزه به نوعی تکنولوژی بر زندگی سازمانی افراد چیره گشته که در این رابطه لزوم سازش تکنولوژی با ویژگی های انسانی سازمانها ضروری به نظر می رسد . چراکه مسائلی نظیر زندگی سازمانی ، ارتباطات کاری ، فرهنگ و سبک زندگی و ... مواردی هستند که امروزه باید در طراحی های سازمانی در نظر گفته شوند ( شنکار سرانگ  ،2006، 202 ). 
 
توجهی که امروزه به کیفیت زندگی کاری می شود بازتاب اهمیتی است که همگان برای آن قائلند . 
بسیاری ازکارکنان از کار خود  ناراضی بوده و در پی کاری معنا دارتر می باشند . کیفیت  زندگی کاری یکی از خاستگاههای مهم توسعه سازمانی  است که توسعه سازمانی ترکیب تعامل یافته ای از علم وهنر است که هم زمینه تخصصی عملکرد اجتماعی و هم قلمروئی از بررسی و کاوش علمی را تشکیل می دهد . اخیرا " شیوه های کیفـــیت زندگی کاری به قدری اهمیت یافتــــه است که آن را می توان یک نهضت ایدئولوژیک نامید ( کامینگز و ورلی ،محمد زاده  1375 ) . از آنجائیکه در هر سازمانی مدیریت عامل اصلی راهبری محسوب می شود ، باید بتواند تمامی عناصر آن را هماهنگ پیش ببرد .  
 
به عبارت دیگر به اثر بخشی و بازده مطلوب برساند ، برای اینکه مدیر بتواند سازمان را به اثر بخشی لازم برساند ، باید خود فردی کارا و اثر بخش باشد . از آنجائیکه نیروی انسانی کارا مهمترین سرمایه هر سازمانی و مانند سرمایه و تکنولوژی نمی توان او را خرید یا به وام گرفت ، بلکه باید او را پرورش  داد و با روش های مناسب انگیزه ، تلاش و کوشش را در او ایجاد کرد . استفاده صحیح از منابع انسانی متکی به اقداماتی است که در جهت تعالی جسم و روح کارکنان سازمان به عمل می آید. این اقدامات که شامل امکانات رفاهی خدمات درمانی ، طرحهای تشویقی ،تناسب شغلی ، امنیت شغلی ، طراحی شغل ، اهمیت دادن به نقش و جایگاه فرد در سازمان ، فراهم نمودن زمینه رشد و پیشرفت کارکنان ، آموزش و مواردی از این قبیل می باشد  مجموعا" تحت عنوان کیفیت زندگی کاری در نظر گرفته می شوند.  در ادبیات مدیریت نیز ذکر شده است که بین سطح کیفیت زندگی کاری و عملکرد افراد رابطه مستقیم وجود دارد . این پژوهش نیز در پی یافتن صحت یا سقم همین نظریه می باشد . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان و کارکنان

ارزیابی عملکرد

کیفیت زندگی کاری

 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 
مقدمه13

تاریخچه کیفیت زندگی کاری13

نهضت کیفیت زندگی کاری15
مفهوم و تعارف کیفیت زندگی کاری16
شاخص‌های کیفیت زندگی کاری21
مشارکت در تصمیم‌گیری23
فضای کاری23
مزایا، خدمات و امکانات رفاهی23

شاخص‌های کیفیت زندگی کاری(QWL) والتون26

حقوق منصفانه و کافی26
نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد27
محیط کاری ایمن و بهداشتی28
تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم28

قانون‌گرایی در سازمان28

وابستگی اجتماعی زندگی کاری28
فضای کلی زندگی29
یکپارچگی و انسجام اجتماعی در سازمان29
توسعه قابلیت‌های انسانی 29
تلاش‌های موفق در زمینه کیفیت زندگی کاری31
نتایج کیفیت زندگی کاری31
استراتژی‌های بهبود کیفیت زندگی کاری33

مدیریت مشارکتی 34

تیم های کاری خودگردان35
غنی وسازی و طراحی مجدد شغل36
رهبری مؤثر و رفتار سرپرستی37
برنامه‌های کیفیت زندگی کاری38

اهداف برنامه های کیفیت زندگی کاری40

بخش دوم: عملکرد

مقدمه43
تعاریف عملکرد 43

عوامل مؤثر بر عملکرد فردی44

توانایی‌های ذهنی44
توانائی‌های جسمی45
تناسب بین توانایی‌های فرد و شغل 45
شخصیت46
عوامل تعیین کننده شخصیت46
وراثت46
محیط46
یادگیری47
ادراک47
انگیزش48
انگیزش و عملکرد49

تأثیر استرس یا فشار روانی بر عملکرد فردی50

عوامل مؤثر بر عملکرد گروهی 51
ارتباطات چیست51
فرایند ارتباط52

نظریه‌های هدایت و رهبری 53

نظریه‌های خصوصیات فردی و رهبری53
نظریه‌های رفتار رهبری53
نظریه‌های موقعیتی و اقتضائی54
عوامل مربوط به رهبری55
عوامل مربوط به پیروان55

عوامل مربوط به موقعیت و شرایط55

قدرت و سیاست55
تعریف سیاست56
رفتار بین گروهی و تعارض57
تأثیر  تعارض و تضاد بر عملکرد59

عوامل مؤثر بر عملکرد سازمانی60

تعریف سازمان60
ساختار سازمانی61
تأثیر ساختار بر عملکرد62
محیط سازمانی63
تأثیر محیط بر عملکرد سازمانی63
سیاست ها و رویه های سازمان64
روش‌های گزینش64
برنامه‌های آموزش و پرورش65
ارزیابی عملکرد65
فرآیند ارزیابی 66
تدوین و تنظیم شاخص‌های ارزیابی عملکرد66
تدوین و برقراری معیارهای عملکرد66
ابلاغ و اعلان شاخص‌ها به ارزیابی شونده66

سنجس عملکرد واقعی66

مقایسه عملکرد با استاندارد های هر شاخص67
اعلان نتایج به کارکنان و بحث در چگونگی اصول نتایج67
اقدام به منظور بکارگیری عملیات اصلاحی67
محتوای ارزیابی 67
هدف و منظور ارزیابی68
بازآگاهی و بازخورد68
شناخت خود68
بهبود عملکرد 68
سابقه خدمتی 68
برنامه‌ریزی 68
بهسازی 69
انتظارات69
اجرای تعهدات قانونی69
روش ها و فنون ارزشیابی عملکرد69
روش استفاده از ویژگی‌های صفات69
انتخاب اجباری70
روش‌ مقیاسی70
روش وقایع حساس 70
روش رتبه‌بندی70
روش مقایسه زوجی 71
روش توضیع اجباری 71
سیستم پاداش 71
اتحادیه های کارگری 72
فرهنگ سازمانی 72
تأثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد73
بخش دوم: ادبیات ویژه پژوهش
پژوهش‌های خارج کشور77
پژوهش‌های داخل کشور87
تاریخچه و شرحی بر شرکت سهامی بیمه ایران90
آموزش در بیمه ایران92
مدیریت وجوه و سرمایه گذاری94
روابط عمومی و اطلاع رسانی95
تبلیغات و اطلاع رسانی95
فعالیت اتکایی و بین الملل بیمه ایران96
اتکایی قبولی96
اتکایی واگذاری96
قراردادی 96
اختیاری 96
بیمه های انرژی97
مکانیزاسیون بیمه ایران97
طراحی و بهبود سیستم های موجود97
پشتیبانی فنی97
عملکرد شبکه97
ایجاد سیستم های جدید98
اهداف برنامه ها و امتیازات بیمه ایران98
 
منابع فارسی
منابع انگلیسی
 
 

دانلود بررسی مفهومی کیفیت زندگی کاری و عملکرد سازمانی با تاکید بر شاخصها و استراتژیهای بهبود




برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف