پشتیبانی

دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران
بازديد : 159

دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران

هدف از این تحقیق ارزیابی و رتبه بندی عملکرد بانکداری در ایران و موسسات مالی و اعتباری با روش تصمیم گیری چند معیاره فازی است در این تحقیق با استفاده از نظر خبرگان و مطالعات کتابخانه ای معیارهای ارزیابی عملکرد بانک ها در دو سطح مالی و غیرمالی برای سه بانک احصاء شد، سپس با استفاده از روش Fuzzy AHP معیارها وزن دهی و در نهایت بانک ها به روش TOP

دانلود دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران

دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران
دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکداری
دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران
ارزیابی عملکرد بانکها
ارزیابی عملکردپایان نامه ارزیابی بانک ها
مدل ارزیابی عملکرد
انواع ارزیابی
ارزشیابی عملکرد
ارزیابی عملکرد بانکداری 
ارزیابی عملکرد بانک
ارزیابی عملکرد
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل doc
حجم فایل 247 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران

ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

مدل های نوین ارزیابی,عملکرد سازمانی,ارزیابی عملکرد,مدل ارزیابی عملکرد,اهداف ارزیابی عملکرد,عملکرد نیروی انسانی,زمان بندی ارزیابی,انواع ارزیابی,خطاهای ارزیابی عملکرد,ارزشیابی عملکرد,ارزیابی عملکرد کارکنان,ارزشیابی عملکرد کارکنان,روشهای ارزیابی عملکرد,تاریخچه ارزیابی,فرایند ارزیابی

چکیده

 موضوع ارزیابی عملكرد در سازمان تا آن حد اهمیت یافته است كه صاحب نظران دانش امروزه مدیران بانك ها « آنچه را كه نتوان انداز ه گیری نمود، نمی توان مدیریت كرد » : مدیریت معتقدند جهت برنامه ریزی و اداره امور شعب خود نیاز به اندازه گیری و ارزیابی عملكرد شعب دارند تا بتوانند شعب خود را با یكدیگر مقایسه كرده و از نقاط ضعف و قوت آنان آگاه شوند. بنابراین، بانك ها، به خصوص بانك های دولتی كه ازنظرساختاری حجیم هستند و بعضاً مسئولیت گردش وجوه دولت نیز بر عهده آنان است، ارتقاءحتی یك درصد در برنامه های بهبودشان،كمك شایان توجهی به امرخدمات رسانی به مردم و هم مدیریت بانك می نماید.

هدف  از این تحقیق  ارزیابی و رتبه بندی  عملکرد بانکداری در ایران  و موسسات مالی و اعتباری با روش تصمیم گیری چند معیاره فازی است. در این تحقیق با استفاده از نظر خبرگان و مطالعات کتابخانه ای معیارهای ارزیابی عملکرد بانک ها در دو سطح مالی و غیرمالی برای سه بانک احصاء شد، سپس با استفاده از روش     Fuzzy AHP معیارها وزن دهی و در نهایت بانک ها به روش TOPSIS رتبه بندی شدند.

کلمات کلیدی: ارزیابی عملکرد، تصمیم گیری چند معیاره Fuzzy AHP، TOPSIS،بانک

مقدمه

  هرسازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیتهای خود به ویژه درمحیط های پیچیده و پویا، نیاز مبرم به سیستم ارزیابی عملكرد دارد. فقدان سیستم ارزیابی عملكرد در یك سازمان به معنای عدم برقراری ارتباط بامحیط درون و برون سازمان تلقیمی شود كه پیامد آن كهولت و در نهایت مرگ سازمان است. بانكها نیز همانند سایرسازمانها در ایران برای ارایه خدمات متنوعتر، سریعتر و مدرنتر و امكان رقابت وادامه حیات درموج گسترده اطلاع رسانی وتوسعه خدمات ویژه بانكی، نیازمند ارزیابی عملكردمستمر شعب خود هستند. براساس شواهد و مدارك مستند روشهای موجود ارزیابی عملكردشعب بانكها اغلب تجربی و فاقدپشتوانه محكم علمی بوده و به دلیل استانداردنبودن این روشها، نتایج آن در بانكهای مختلف با یكدیگر قابل مقایسه نیستند.

صنعت بانکداری، از جمله صنایع مهم و مطرح دنیاست و گسترش روزافزون دانش بشری در زمینه علوم الکترونیکی سبب شده است که این صنعت نیز از این دانش بهره فراوان داشته باشد. امروزه بانک ها در کشورهای پیشرفته به عنوان رهگشا، مشاور حرفه ای، متخصص در افزایش منابع مالی شرکت ها و جمع آوری و تبادل اطلاعات الزم برای مشتریان خود عمل می کنند و یکی از موتورهای محرک اقتصادی هر کشور محسوب می شوند. این امر سبب شده است تا فضای رقابتی تنگاتنگی میان آن ها برقرار شود. با توسعه روزافزون تکنولوژی و صنعتی شدن کشورها، مدیران بانک ها سعی بر افزایش خدمات نوین بانکداری دارند که متمایز بودن آن نسبت به خدمات سایر رقبا ازامتیاز ویژه ای جهت جذب سپرده های مشتریان برخوردار است. در کشورهای پیشرفته بیش از 70درصد امور بانکی استفاده کنندگان از خدمات بانکی بدون حضور در محل شعب بانک ها و با استفاده از سیستم های الکترونیکی صورت می پذیرد، لذا بانک ها بکارگیری فنآوری مدرن صنعت بانکداری و اجرایی نمودن طرح مشتری محوری، سعی بر کاهش ضرورت مراجعه مشتریان به محل شعبه را دارند تا مشتریان بتوانند در محل کار و یا اقامت خود عمده اموربانکی را از این طریق انجام دهند.

بانكداری در ایران طی دهه اخیر با تغییر و تحولاتی در عرصه  مقررات زدایی وتكنولوژیهای جدید در خدمات مواجه بوده و تعیین اهداف رشد از جانب بانكهایی كه اغلب دولتی هستند این نظام را به سوی رقابتی شدن پیش میبرد. با افزایش زمینه رقابت در سیستم بانكداری ایران، بانكها باید همواره به پایش عملكرد خود بپردازند و هر ساله عملكرد خود را با استفاده از مدلهای مناسب نسبت به رقبا بسنجند. در این زمینه بانكها میتوانند با توجه به مزیتهای رقابتی خود و تقویت آنها موفقیت خود را در رقابت با سایر رقبا تا حد زیادی تضمین نمایند.

بیان مسئله

در سال های اخیر نظام بانكداری كشور با توجه به موضوع پیوستن به سازمان تجارت جهانی با چالش های جدیدی همچون ورود بانك های خارجی، شروع به كار بانك های خصوصی و افزایش فعالیت های مؤسسه های مالی و اعتباری روبه روست. بنابراین این چالش ها بانك های كشور را بر آن داشته است تا برای بقا و رقابت در این محیط پویا، نسبت به بهبود عملكرد خود اقدام کنند تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود، وضعیت موجود را بهبود دهند. روش های بررسی و رتبه بندی، هر یك مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد. سا ل ها است که محققان و تحلیلگران در جستجوی روش هایی هستند كه تا حد ممكن محدودیت های كمتری دارند و گستر های فراگیرتر از عملكرد بنگاه ها را در بر می گیرد. توجه به این نكته ضروری است كه به سبب ضعفی كه در استفاده از تحلیل نسبت های مالی به طور جدا از هم وجود دارد، تحلیلگران به سمت آن دسته روش های اندازه گیری در زمینه عملكرد و كارآیی بانك ها و مؤسسه های مالی میل پیدا كرده اند كه بتواند به طور یكپارچه از اطلاعات موجود استفاده و اثرات همه آنها را به طور یك جا در تحلیل وارد کنند. در این روش ابتدا ارزش های کلی عملکرد مالی و غیر مالی بانک ها در وزن های عملکرد مالی و غیر مالی به دست آمده از تحلیل سلسله مراتبی فازی  ضرب شوند. سپس نقاط ایده آل مثبت و منفی محاسبه شده طبق رابطه های محاسباتی AHP و TOPSISمحاسبه گردیده و ارزش های عملکرد کلی بانک ها و رتبه بندی عملکرد کلی آنها مشخص میگردد.

اهمیت و ضرورت مسئله

 با عنایت به نقش بسیار مهم بانک ها و موسسات مالی و اعتباری هر کشور ، همچنین با توجه به روند خصوصی سازی بانک های دولتی و نیز تبدیل تعاونی های اعتباری و موسسات مالی و اعتباری به بانک ، ارزیابی عملکرد بانک ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. با افزایش زمینه رقابت در سیستم بانکداری ، بانکها باید همواره به پایش عملکرد خود بپردازند و هر ساله عملکرد خود را با استفاده از مدلهای مناسب نسبت به رقبا بسنجند . در این زمینه بانک ها می توانند با توجه به مزیت های رقابتی خود و تقویت آنها  موفقیت خود را دررقابت با سایر رقبا تا حد زیادی تضمین نمایند . روش های موجود ارزیابی عملکرد شعب بانک ها اغلب تجربی و فاقد پشتوانه محکم علمی بوده و به دلیل استاندارد نبودن این روش ها ، نتایج آن در بانک های مختلف با یکدیگر قابل مقایسه نیستند .

روش های موجود در قریب به اتفاق موارد صرفا خروجی بانک را ملاک ارزیابی عملکرد قرار داده اند.

رتبه بندی بانک ها از لحاظ عملکرد، اقدام مطلوب و مناسبی است که در فضای رقابتی حاکم میتواند موجب ارتقا کیفی و کمی بانک ها شده و در نهایت رشد و شکوفایی اقتصادی کشور را در پی داشته باشد. بررسیها نشان می دهد که انجام این مهم سابقه دیرینهای در سطح بانکداری دنیا دارد و نهادهای تخصصی مهم و شناخته شدهای برای این امر ایجاد شده است، لیکن در سطح سیستم بانکی کشورمان تاکنون به موضوع رتبه بندی بانکها (به صورت تخصصی) به عنوان یک ضرورت نگریسته نشده است

با توجه به موارد فوق الذکر، تدوین شاخص هایی یکپارچه، مطلوب و مورد پذیرش کلیه بانکها، که بتواند در ارزیابی و رتبه بندی ها مورد استناد قرار گرفته و بانک ها را از ابعاد مختلف و به صورت جامع مورد ارزیابی قرار دهد از ضروریات سیستم بانکی محسوب می شود. لیکن با توجه به ماهیت سیستم بانکداری در ایران، عدم شفافیت اطلاعات در برخی بخشها، تفاوت در ساختار و نوع فعالیت بانک های ایران در مقایسه با بانکهای بین المللی و استفاده از مدل و شاخصهای مورد استفاده توسط بانکهای خارجی مطلوبیت لازم را نداشته و لازم است که الگویی داخلی با توجه به ماهیت و ساختار بانک های کشور تدوین طراحی شود .

به منظور دستیابی به اهداف طرح، ارزیابی عملکرد بانک ها نبایستی صرفا اًز جنبه های مالی مورد توجه قرار گیرد، بلکه لازم است عملکرد بانک ها از تمامی ابعاد (مالی و غیر مالی) و با تعیین شاخصهای کیفی و کمی مورد ارزیابی دقیق و جامع قرار گیرد.

سازمانها به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت فعالیت های خود بویژه در محیط های پیچیده و پویا نیاز مبرم به ارزیابی عملکرد دارند. فقدان سیستم ارزیابی عملکرد در سازمان به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان تلقی می شود .

با عنایت به نقش بسیار مهم بانک ها و موسسات مالی و اعتباری هر کشور ، همچنین با توجه به روند خصوصی سازی بانک های دولتی و نیز تبدیل تعاونی های اعتباری و موسسات مالی و اعتباری به بانک ، ارزیابی عملکرد بانک ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

مدل های نوین ارزیابی,عملکرد سازمانی,ارزیابی عملکرد,مدل ارزیابی عملکرد,اهداف ارزیابی عملکرد,عملکرد نیروی انسانی,زمان بندی ارزیابی,انواع ارزیابی,خطاهای ارزیابی عملکرد,ارزشیابی عملکرد,ارزیابی عملکرد کارکنان,ارزشیابی عملکرد کارکنان,روشهای ارزیابی عملکرد,تاریخچه ارزیابی,فرایند ارزیابی

فهرست مطالب

عنوان

فصل 1-      کلیات پژوهش.... 1

1-1-     مقدمه........... 2

1-2-     بیان مسئله. 3

1-3-     اهمیت و ضرورت مسئله. 3

1-4-     تحقیقات انجام شده 4

1-5-     فرضیات تحقیق.. 6

1-6-     اهداف تحقیق.. 6

1-7-     تعریف واژه ها 7

فصل 2-      ادبیات  پیشینه  پژوهش.... 10

2-1-     اندازه گیری عملکرد سازمان ها 11

2-2-     تعریف ارزیابی عملکرد. 12

2-3-     مفهوم ارزیابی عملکرد. 13

2-4-     دیدگاههای سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد. 14

2-5-     ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد: 15

2-6-     فرآیند ارزیابی عملکرد. 16

2-6-1-     تدوین شاخص ها 17

2-6-2-     تعیین وزن شاخص ها و اهمیت آن ها 18

2-6-3-     سنجش و اندازه گیری و استخراج نتایج.. 19

2-6-4-     مدل ها و الگوهای سیستم ارزیابی عملکرد. 19

2-6-5-     معرفی نرم افزارها 20

2-7-     مدل ارزیابی عملکرد. 20

2-8-     اهداف ارزیابی عملکرد. 21

2-9-     ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد. 21

2-10-   مراحل ارزیابی عملکرد. 22

2-11-   ابعاد ارزیابی عملکرد؛ 23

2-12-   مدل ها و الگوهای سیستم ارزیابی عملکرد. 23

2-12-1-   الگو فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP. 24

2-12-2-   نظام مدیریت کیفیت ایزوISO.. 24

2-12-3-   هرم عملکرد.. 25

2-12-4-   معرفی مدل کارت امتیازی متوازن(BSC) و مدل سرآمدی(EFQM) 26

2-12-5-   کارت امتیازی متوازن(BSC): 26

2-12-6-   فرایند کسب و کار 27

2-12-7-   چارچوب مدوری و استیپل  (Medori and Steeple) 28

2-12-8-   روش تحلیل ذی نفعان Stok holder 29

2-12-9-   نظام مدیریت بر مبنای هدف MBO.. 30

2-12-10- نظام مدیریت کیفیت جامع TQM... 30

2-12-11- روش مالکوم بالدریج.. 31

2-12-12- مدل سرآمدی(EFQM) 31

2-12-13- از مدل سرآمدی به كارت امتیازی متوازن.. 32

2-12-14- از مدل كارت امتیازی متوازن به سمت مدل سرآمدی.. 32

2-13-   مفهوم عملکرد بانک... 33

2-14-   رتبه بندی بانکها در سطح بین المللی.. 34

2-14-1-   The Banker................................. 34

2-14-2-   شاخص CAMEL  34

2-14-2-1- کفایت سرمایه.................... 35

2-14-2-2- کیفیت دارایی ها........... 35

2-14-2-3- کیفیت مدیریت.............. 35

2-14-2-4- درآمدها...................... 35

2-14-2-5- نقدینگی........................ 35

2-14-3-   درجه بندی توان مالی بانکها (BSFRs)  توسط مودیز. 36

2-15-  روش سلسله مراتبی AHP. 36

2-16-  رتبه بندی بانکها در سطح کشور 37

2-16-1-   سازمان مدیریت صنعتی ایران.. 37

2-16-2-   معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی.. 37

فصل 3-   روش شناسی تحقیق... 40

3-1-    روش پژوهش.... 41

3-2-    جامعه آماری.. 42

3-3-    نمونه و روش نمونه گیری.. 42

3-4-    ابزارهای پژوهش.... 43

3-5-    تعریف متغیرها 43

فصل 4-   تجزیه و  تحلیل اطلاعات... 46

4-1-    تحلیل یافته ها 47

4-1-1-     عملکرد مالی   47

4-1-2-     عملکرد غیرمالی.. 47

4-1-3-     عملکرد کلی   48

فصل 5-   بحث و نتیجه گیری.. 51

5-1-    بحث.................. 52

5-2-    نتیجه گیری.. 52

5-3-    پیشنهادات... 53

 

دانلود دانلود پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکداری در ایران




برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف