پشتیبانی

پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم
بازديد : 119

پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم

پایان نامه استاندارد همراه فایل اکسل و spss ،فاصله بین خطوط یک سانتی متر و فونت بی نازنین 14

دانلود پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم

پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 
پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توسعه گردشگری
پایان نامه نقش (ICT) بر توسعه گردشگری و اکوتوریسم
پایان نامه نقش (ICT) بر توسعه گردشگری
توسعه گردشگری و اکوتوریسم
پایان نامه توسعه گردشگری و اکوتوریسم
پایان نامه توسعه گردشگری
پایان نامه گردشگری
پایان نامه توسعه اکوتوریسم
پایان نامه ا
دسته بندی گردشگری و توریسم
فرمت فایل docx
حجم فایل 359 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82

پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم+همراه فایل اکسل و spss

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

چکیده

جهانگردی پدیده ای است کهن که از دیرباز در جوامع انسانی وجود داشته و به تدریج با طی مراحل تاریخی مختلف به موضوعی اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده است . یکی ازاشکال مختلف گردشگری، اکوتوریسم یا گردشگری در کشورهای مختلف و سراسر دنیا به امر گردش در طبیعت و در ورای آن به لزوم حفظ محیط زیست بیش از هر زمان دیگری اذعان دارند.

کشورهای عضو اکو به دلیل داربودن شرایط ویژه جغرافیایی، اقلیمی، مناظر زیبا و بدیع طبیعی و هم چنین جاذبه های تاریخی، فرهنگی و مذهبی و ...  بستر مناسبی جهت حضور گردشگران با علایق متفاوت است.

روش مطالعه در تحقیق حاضر تحلیلی – توصیفی می باشد که ویژگی های اقلیمی و زیست محیطی،راه های دسترسی، امکانات موجود در کشورهای اکو، منابع گردشگری و وضیعت بهره برداری آن ها مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین با مطالعه قابلیت ها و تنگناهای این کشورها به ارائه راهکارهایی جهت توسعه گردشگری این مناطق اکوتوریستی پرداخته است.

در بررسی های صورت گرفته مشخص گردید که عدم وجود زیرساخت ها و امکانات اولیه مناسب و فقدان مدیریت صحیح باعث گردیده تا این کشورها از تاثیرات اقتصادی و اجتماعی گردشگری بهره چندانی نبرد.

اما آنچه مسلم است این است که در صورت برنامه ریزی دقیق و مدیریت صحیح و اصولی، ایجاد تاسیسات زیربنایی مناسب، تسهیلات و امکانات اقامتی و تبلیغات بیشتر در زمینه اکوتوریسم کشورهای اکو، می توان آنها را به قطب گردشگری طبیعی در جهان تبدیل کرده وسالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود جذب نماید و با ایجاد حجم انبوهی از فرصت های شغلی منافع آن را به طور مستقیم متوجه اقشار مردم جهان سازد.

واژه های کلیدی: توسعه گردشگری، اکوتوریسم، کشورهای اکو،جهانگردی

**این پایان نامه دارای فایل های اکسل و تحلیل آماری با spss می باشد.**

بیان مسئله

  موقعیت جغرافیایی ویژه و تنوع پدیده های طبیعی باعث شده تا ایران به عنوان پنجمین كشور دارای تنوع طبیعی جهان شناخته شود . این در حالی است كه علی رغم برخورداری از جاذبه های فراوان اكوتوریستی،كشور با مشكلات و موانع گوناگونی در جذب طبیعت گرد مواجه بوده كه مانع از گسترش آن شده است. استفاده از مزایای فناوری اطلاعات وارتباطات و ارائه راهكار علمی مبتنی بر مدل سازی و بهره مندی از ابزارهای مرتبط می تواند بخش زیادی از مشكلات و چالش های موجود در توسعه این صنعت در كشور را مرتفع نماید. در واقع اگر مهمترین موانع موجود در توسعه صنعت اكوتوریسم كشور را كمبود امنیت، نارسایی خدمات زیربنایی، عدم شناخت كامل و معرفی جاذبه های اكوتوریستی ، عدم سهولت در تهیه ویزا، روادید، شكاف فرهنگی ، تخریب آثار اكوتوریستی و... فرض كنیم، فناوری اطلاعات و ارتباطات با توسعه زیرساخت های تحت وب ، مدل سازی نظام مدیریت مقصد (DMO)، نظام ذخیره جا (CRS)،  نظام توزیع جهانی (GDS)، نظام مدیریت مشتری مداری (CRM) و استفاده از ابزارها و فناوری هایی چون GIS و یا توسعه گردشگری مجازی (Virtual Tourism) می تواند بر بیشتر مشكلات موجود غلبه نماید و زمینه توسعه پایدار اكوتوریسم را موجب شود ،چرا كه توسعه پایدار مستلزم این است كه آثار و جذابیتهای اكوتوریستی برای نسل های آینده حفظ شوند كه این مهم در گرو توسعه فناوری های نوین است . نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد كه ، مدل سازی و ابزار های زیر مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند بخش زیادی از مشكلات موجود در این زمینه را رفع نماید.  کاربرد ICT در گردشگری را می‌توان به سه حوزه شبکه‌های داخلی (Internet)، شبکه‌های خارجی(Extranet) و اینترنت تفکیک کرد. کاربرد ICT در شبکه‌های داخلی صنایع گردشگری موجب افزایش کارایی و اثر بخشی می‌شود و در بخش‌های مختلف شرکت‌ها بکار می‌رود. از سوی دیگر، کاربرد ICT   در شبکه‌های داخلی و اینترنت موجب همبستگی قوی بین فعالیت‌های متفاوت واحدهای فعال در گردشگری شده است، به گونه‌ای که کاربرد ابزارهای ICT به شکل( CRS)نظام ذخیره جا، (GDS) نظام توزیع جهانی و DMO (مدیریت مقصد) در صنایع حمل و نقل هوایی و هتل‌ها و خدمات مسافرتی از توسعه فراوانی برخوردار است.  ابزار ICT منجر به تغییر روند گردشگری و ایجاد سازوکارهای جدید راهبردی و مدیریتی در این صنعت شده است.از جمله مهمترین استفاده‌های ICT در شرکت‌ها، تقویت یکپارچگی افقی و عمودی و کاهش عدم صرفه‌های مقیاس در شرکت‌های کوچک و متوسط گردشگری(SMTE) بوده است. این تحقیق با هدف بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم  (مطالعه موردی تهران) به سوال اصلی تحقیق که فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم تاثیر دارد ، می پردازد.

گردشگری

لغت گردشگری «Tourism » از کلمه Tour به معنای گشتن اخذ شده است، که ریشه در لغت لاتین Turns به معنای چرخیدن و رفت وبرگشت بین مبداء و مقصد دارد. در فرهنگ و بستر گردشگری به سفری که در آن مسافرتی به مقصد صورت می پذیرد. وسپس به محل سکونت را در بر دارد گفته می شود.(پاپلی یزدی وسقایی، 1385: 19)

در بعد جغرافیایی گردشگری زمانی از فعالیت گذراندن اوقات فراغت یا تفریح که مستلزم غیبت شبانه از مکان مسکونی عادی است تعریف می شود. ( پاپلی یزدی وسقایی،1385: 19)

اصطلاح «توریست» از قرن نوزدهم معمول شده است. در آن زمان اشراف زادگان فرانسه می بایست برای تکمیل تحصیلات و کسب تجربه های لازم زندگی، اقدام به مسافرت می نمودند، این جوانان در آن زمان توریست نامیده می شدند و بعدها در فرانسه این اصطلاح در مورد کسانی به کار می رفت که برای سرگرمی، وقت گذرانی و گردش به فرانسه سفر می کردند و بعدا با تعمیم بیشتر به کسانی اطلاق می شد که اصولا به این منظور به سفر می رفتند. کم کم کلمه توریست به بعضی زبان های دیگر نیز وارد شد و از آن واژه توریست بوجود آمد. از همان زمان توریسم و توریست به بعضی از مسافرت ها و مسافرانی گفته می شد که هدف آن ها استراحت و گردش و سرگرمی و آشنایی با مردم بود ونه کسب درآمد و اشتغال.

در زبان فارسی کلمه سیاح در گذشته به کسانی گفته می شد که با هدف و منظور شخصی دست به سفر می زدند؛ مانند ناصر خسرو و سعدی، این واژه در زبان فارسی تا نیمه اول قرن بیستم در معنی فوق به کار می رفت تا آن که دو واژه جهانگرد و جهانگردی جای آن را گرفت.

واژه جهانگردی به این سبب که معنی خود عبور از مرزهای سیاسی و سفر به دیگر کشورها را تداعی می کند، نمی تواند معنی کامل توریسم را ادا نماید. زیرا توریست ها به دو گروه توریست های خارجی و داخلی تقسیم می شوند که واژه جهانگرد بیشتر در تعریف توریست های خارجی کاربرد دارد. در صورتی که توریست های داخلی نیز در واژه گزینی فارسی کلمه توریست گنجانده شود. از این رو واژه «گردشگر» رساتر از واژه جهانگرد بوده و گویای اصطلاح توریست می باشد. ( رضوانی، 1374: 14).

کنفرانس 1991 اوتاوا یک مجموعه «پیشنهادات پیرامون آمار گردشگری» را ارائه داده است که توسط کمیسیون آمار سازمان ملل در سال 1993 رسما به تصویب رسیده است. جنبه های مهم این تعریف به شرح زیر خلاصه می شود:

گردشگری فعالیت های مسافرتی افراد و اقامت خارج از محیط دائم زندگی آنها برای بیش از بیست وچهار ساعت و کمتر از یک سال پیاپی برای تفریح، تجارت واهداف دیگر.

 

فهرست مطالب

عنوان

فصل 1-    کلیات تحقیق... 1

1-1-    مقدمه.............. 2

1-2-    بیان مسئله. 3

1-3-    اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 4

1-4-    چهار چوب نظری تحقیق.. 5

1-5-    اهداف تحقیق.. 6

1-6-    سوالات تحقیق.. 6

1-7-    فرضیات تحقیق.. 7

1-8-    تعاریف واژه ها 7

فصل 2-   روش شناسی تحقیق... 9

2-1-    گردشگری  10

2-2-    تاریخچه صنعت گردشگری.. 11

2-3-    از یک جهت انواع گردشگری را می توان به شکل زیر تقسیم بندی کرد: 12

2-4-    تعریف گردشگر و گردشگری.. 12

2-5-    اشکال عمده گردشگری.. 13

2-5-1-     گردشگری شهری.. 13

2-5-2-     گردشگری روستایی.. 13

2-5-3-     گردشگری قومی و عشایری.. 14

2-5-4-     گردشگری مذهبی و زیارتی.. 14

2-5-5-     گردشگری طبیعت گردی.. 14

2-5-6-     2 گردشگری درمانی.. 15

2-5-7-     گردشگری علمی و آموزشی.. 15

2-5-8-     گردشگری سیاسی.. 15

2-5-9-     گردشگری تاریخی- فرهنگی.. 15

2-5-10-   گردشگری تفریحی.. 16

2-5-11-   گردشگری تجاری و بازرگانی.. 16

2-5-12-   گردشگری ورزشی.. 17

2-6-    گردشگری ماجراجویانه. 17

2-6-1-     گردشگری برای دیدار بستگان.. 17

2-7-    اهمیت برنامه ریزی توسعه گردشگری.. 18

2-8-    روش های مطالعه گردشگری.. 19

2-9-    اجزای توسعه گردشگری.. 20

2-10-  پیوند جغرافیا با فعالیتهای توریستی : 21

2-11-  اثرات گردشگری.. 22

2-11-1-   اثرات مثبت گردشگری.. 22

2-11-2-   اثرات منفی گردشگری.. 23

2-12-  تعریف اکوتوریسم.. 25

2-13-  مفهوم اکوتوریسم: 28

2-14-  ویژگی های اکوتوریسم: 29

2-15-  تحلیل بازار اکوتوریسم: 31

2-16-  فرهنگ طبیعت گردی: 32

2-17-  ظرفیت پذیری و استفاده چند جانبه. 36

2-18-  اثرات اکوتوریسم.. 37

2-18-1-   اثرات مثبت اکوتوریسم.. 37

2-19-  اثرات منفی اکوتوریسم.. 37

2-20-  تعریف منطقه و انواع مناطق.. 37

2-21-  منطقه گرایی یا ناحیه گرایی.. 38

فصل 3-   روش شناسی تحقیق... 40

3-1-    روش پژوهش.... 41

3-2-    ابزار جمع آوری اطلاعات... 41

3-3-    موقعیت جغرافیایی استان تهران.. 42

3-4-    موقعیت جغرافیایی شهر تهران.. 43

3-5-    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 43

فصل 4-   نتیجه گیری و پیشنهادات... 44

4-1-    یافته های توصیفی مریوط به متغیرهای تحقیق.. 45

4-2-   یافته های مربوط به فرضیات تحقیق.. 66

فصل 5-   نتیجه گیری و پیشنهادات... 69

5-1-   نتیجه گیری.. 70

5-2-   پیشنهادات   71

5-3-    راهکارها و جمع بندی..  72

 

بخشی از منابع

 

  1. موسوی،سیده معصومه- شناسایی جاذبه های اکوتوریستی، 1390، پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم ، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی،
  2. هراتی فرد، سعیده، نقش اطلاع رسانی دفاتر خدمات مسافرتی ایرانگردی و جهانگردی، 1388، پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم،دانشگاه تهران مرکز.
  3. میلر، جرج تایلر، زیستن در محیط زیست، 1379، ترجمه مجید مخدوم، دانشگاه تهران.
  4. اکوتوریسم در جهان، نشریه بازاریابی، شماره 4 .
  5. اکوتوریسم در ایران، 1378، ماهنامه تخصصی و بازاریابی، شماره 4.
  6. ادینگتون، آتوراستائلی، اکوتوریسم، 1374، ترجمه اسماعیل کهرم، تهران، سازمان حفاظت از محیط زیست.
  7. امانی، منوچهر، اکوتوریسمیا گردشگری پاک، نشریه دهاتی، 1383، سال اول، شماره 12.
  8. اسلام پناه، علی رضا، 1389، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری.

دانلود پایان نامه نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در ارتقاء و توسعه گردشگری و اکوتوریسم




برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف