گزارش کارآموزی رشته معماری با عنوان مترو
ساختمان فلزی
منظور از ساختمان فلزی ساختمانی است كه ستونها و تیرهای اصلی آن از پروفیل های مختلف فلزی بوده و بار سقفها و دیوارها و جدا كننده ها (پارتیشن ها) بوسیله تیرهای اصلی به ستون منتقل شده و به وسیله ستونها به زمین منتقل گردد.
مزایا و معایب ساختمانهای فلزی
1- اجرای این نوع ساختمانها خیلی سریع پیشرفت می نماید. در صورتی كه برای ساختن ساختمانهای بتنی یا آجری زمان بیشتری لازم است.
2- ستونها و قطعات باربر ساختمانهای فلزی فضای كمتری را اشغال می نماید و این خود باعث بوجود آمدن سطح مفید زیادتر در ساختمانهای فلزی می گردد در صورتی كه برای ساختمانهای بتونی مرتفع ناچار به ایجاد ستونها و دیوارهای قطور می-باشیم.
3- ساخت قطعات ساختمانهای فلزی در خارج از محوطه كارگاه (مثلاً در كارخانه های فلزكاری) ممكن بوده و این خود از لحاظ دقت كار و كیفیت بهتر قطعات و همچنین از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد.
4- ساختن ساختمانهای فلزی (البته فقط در قسمت فلزكاری) كمتر تابع آب و هوا و عوامل جوی می باشد در صورتی كه ادامه كار ساختمانهای بتونی در هوای زیر صفر ممكن نیست. بعضی از آئین نامه ها جوشكاری و چكش كاری را در هوای خیلی سرد اجازه نمی دهند.
5- امكان تقویت ساختمان بعد از اتمام كار و بالاخره نزدیك بودن فرضیات با عمل در ساختمانهای فلزی از مزایای آن می-باشد.
کلمات کلیدی:
طراحی معماری مترو
پلان ها و مقاطع مترو
ساختمان های فلزی مترو
فهرست مطالب
فصل اول:ساختمان های فلزی
مقدمه1
تاریخچه مترو4
بررسی شناخت انواع سیستم حملو نقل پیشرفته عمومی7
خط سبک شهری10
مشکلات ترافیکی14
مزایای احداث مترو در شهر تهران17
مشخصات کلی متروی تهران18
موقعیت شهری ایستگاه20
بررسی های جامعه شناختی30
فصل دوم :دكوراسیون و دیوارها
بررسی های روانشناختی ایستگاههای زیرزمینی مترو35
مشخصات کلی موقعیت ایستگاه و اجزای اصلی38
فصل سوم:پلان ها و مقاطع
اجزای اصلی ایستگاه و محدوده های استملاکی پیشنهادی46
معیارهای بررسی آلترناتیوهای محدوده استملاکی59
بررسی طرحهای توسعه در زمینه تاسیسات شهری61
فصل چهارم:گزارش كارآموزی