پشتیبانی

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن
بازديد : 508

بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن

هدف از این پایان نامه بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن می باشد

دانلود بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن

ارزش ویژه برند
پایان نامه ارزش ویژه برند
عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند
علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران
عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان
رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند
اهمیت ارزش ویژه برند
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 114 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

دانلود  پایان نامه   مدیریت

 

بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن

 
 
 
مقدمه

ارزش ویژه برند فواید زیادی برای شرکت­هایی که مالک نام تجاری هستند  دارد. ارزش ویژه برند ارتباط مثبتی با وفاداری برند دارد. بطور دقیق­تر ارزش ویژه برند احتمال انتخاب برند را افزایش می­دهد که این امر منجر به وفاداری مصرف­کننده به برند خاص می­شود از فواید ارزش ویژه بالای برند، احتمال توسعه[1] مارک تجاری به سایر طبقات محصول است. معمولاً توسعه IBM مارک تجاری به­عنوان "استفاده از نام تجاری موجود برای ورود به یک طبقه جدید محصول"، تعریف می­شود(اکر و کلر1990). وقتی یک مارک تجاری با نام­های تجاری جدید مقایسه می­شود، توسعه­های مارک تجاری هزینه­های تبلیغاتی کمتر و فروش بیشتری دارند(اسمیت و پارک 1992).  توسعه­های مارک تجاری موفق در ارزش ویژه بالاتر مارک تجاری اصلی، نقش بسزایی دارند(اکر و کلر 1992 هر چند که توسعه­های ناموفق مارک تجاری، می­توانند ارزش ویژه مارک تجاری اصلی را کاهش دهند. آکِر و کِلِر(1990) مدلی برای ارزیابی مصرف­کننده از گسترش­های مارک تجاری توسعه دادند، و تعدادی از نویسندگان بر روی عمومی­سازی این مدل کار کردند

علاوه­براین مارک تجاری نقش ویژه­ای را در شرکت­های خدماتی بازی می­کند، چرا که مارک­های تجاری قوی اطمینان را نسبت به محصولات ناملموس افزایش داده(بری, 2000) و مشتریان را جهت درک و تشخیص بهتر نسبت به آنها توانا می­سازد.  مارک­های تجاری، ریسک­های ایمنی، اجتماعی و پولی دریافت­شده در خدمات خرید را کاهش می­دهند که مانعی برای ارزیابی یک خدمت قبل از خرید می­باشد. همچنین سطح بالاتر ارزش ویژه مارک تجاری رضایت مشتری، قصد خرید دوباره و میزان وفاداری را افزایش می­دهد.. تحقیق در این زمینه، مطالعه کوهلی و دیگران[2](2001) در خصوص روایی[3] و ارزش ویژه مارک تجاری، مطالعه پاپو و کوستِر[4] (2006) در خصوص رضایت و ارزش ویژه مارک تجاری و مطالعه رُدولدریج و دیگران[5](2004) در خصوص ارزش ویژه مارک­تجاری و نام تجاری می­باشد.

ایجاد ارزش ویژه مارک­تجاری، یکی از اجزای مهم ساخت مارک­تجاری است(کلر, 1998). شناختن سطوح بالاتر ارزش ویژه مارک­تجاری منجر به ترجیحات و خرید بیشتر مصرف کننده می­شود. سهام شرکت­ها با سطح بالاتر ارزش ویژه مارک­تجاری افزایش می­یابد. ایجاد مارک تجاری، ابزاری قدرتمند برای تمایز به حساب می­آید. تأثیر استراتژیک ایجاد مارک­تجاری در ادبیات بازاریابی به­اندازه کافی مورد بررسی قرار گرفته است(اکر و کلر1991 ). مارک­های تجاری باید مزیت­های رقابتی پایداری را برای شرکت ایجاد کنند(اکر 1989). چراکه اگر مشتریان مطلوبیت ویژه­ای از مارک تجاری را دریافت کنند، شرکت می­تواند به مزیت رقابتی دست پیدا کند. بنابراین برای مدیران مارک تجاری مهم است که به ابزارهای معتبر و قابل اطمینانی، برای ارزش ویژه مارک­تجاری مشتری­محور، دست پیدا کنند(پاپو2005).

ارزش ویژه مارک تجاری تحت تأثیر تصویر مارک تجاری می باشد(بیل, 1993). کیرمانی و زیتمال[6](1993)، گزارش داده­اند که، ارزش ویژه مارک­تجاری و تصویر مارک­تجاری دو جزء بسیار مرتبط هستند، به­همین دلیل بازاریابان باید تلاش کنند تا ادراکات مشتری از محصول را تحت تأثیر قرار داده و یا تصویر مثبتی از مارک تجاری را جهت ایجاد ارزش ویژه مارک تجاری، توسعه دهند. در درک ارزش ویژه مارک تجاری، آکِر(1991) اظهار می­دارد که ارزش ویژه مارک تجاری، برای شرکت و نیز برای مشتری ارزش ایجاد می­کند. این پیشنهاد به نحو احسن حمایت گردیده است. ارزش ویژه مارک تجاری، تصمیمات مربوط به ادغام و خرید را تحت تأثیر قرا ر  می­دهد و واکنش بازار را به دنبال دارد و قابلیت توسعه­پذیری نام تجاری را تعیین می­کند.به­طور مختصر از  دیدگاه مدیریتی، ارزش ویژه مارک تجاری، مزیت رقابتی پایداری را برای شرکت ارایه   می­نماید

ساخت مارک­تجاری یکی از بهترین راه­های کسب و کار در محیط­های بازاریابی امروزی که با تغییرات پایدار همراه است، می­باشد(اکر1993). ساخت موفق مارک­تجاری منجربه استحکام جایگاه رقابتی محصول در برابر افزایش قدرت خرده­فروشان می­شود(پارک و استیرنوانسان, 1994). ساخت مارک­تجاری همچنین سبب آگاهی مارک­تجاری نظیر دفاع در برابر رقبا و ساخت سهم بازار می­شود(ادامز1995).



[1] Development

[2] Kohli et al.

[3] Validity S

[4] Pappu and Quester

[5] Ross-Wooldridge et al.

[6][6] Kirmani and Zeithmal

 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه10
2-1- مفاهیم برند11 
2-1-1- اهمیت برند13
2-1-2- ارزش اقتصادی برند16
2-1-3- برندینگ16
2-1-3-1- برندینگ خدمات 17
2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند23
2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند 28
2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند 30
2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون 30
2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون 33
2-1-6-3- رویکرد ترکییی45
2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر49
2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر67
2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم70
2-1-7-4- مدل ایکویتر برند72
2-1-7-5- مدل اینتر برند72
2-1-7-6- مدل برندز73
2-1-7-7- مدل رزونانس برند 74
2-1-8- مدل مفهومی تحقیق79
2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق80
2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه83
2-1-10-1- مفاهیم بیمه85
2-1-10-2- تاریخچه بیمه87
2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه 90
2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه91
2-1-11- پیشینه تحقیق94
2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی94
2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی95
 
 
منابع
 
 
شکل‌ها
شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران41
شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران42
شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر43
شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی47
شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند51
شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر68
شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم72
شکل 2-9- هرم رزونانس برند77
 
جداول
جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم48
 
نمودارها
نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات23
 

دانلود بررسی اهمیت ارزش ویژه برند و رویکردهای سنجش آن


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعیین تاکتیکهای بازاریابی در تدوین برنامه بازاریابی
بازديد : 515

تعیین تاکتیکهای بازاریابی در تدوین برنامه بازاریابی

هدف از این پایان نامه تعیین تاکتیکهای بازاریابی در تدوین برنامه بازاریابی می باشد

دانلود تعیین تاکتیکهای بازاریابی در تدوین برنامه بازاریابی

تدوین برنامه بازاریابی
تدوین برنامه بازاریابی
افزایش فروش در شرکتها
تدوین برنامه بازاریابی در راستای افزایش فروش
افزایش فروش با مدونسازی برنامه بازاریابی
تعیین تاکتیکهای بازاریابی در تدوین برنامه بازاریابی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

دانلود پایان نامه  مدیریت 

تعیین تاکتیکهای بازاریابی در تدوین برنامه بازاریابی

 
 
 
 
 
چکیده
تصمیم گیری،رکن اساسی تمام وظایف مدیریتی و در عین حال،مبنای برنامه ریزی است چرا که نمیتوان گفت برنامه ای وجود دارد مگر اینکه تصمیمی اتخاذ شده است. به عبارت بهتر،تصمیم گیری ، هسته مرکزی مدیریت است که در تمامی وظایف دیگر، نمود داردو به همین دلیل برخی (مانند هربرت سایمون)مدیریت و تصمیم گیری را دو واژه مترادف می دانند.در نگرش سنتی مدیریت، برنامه ریزی نقطه آغاز همه حرکتها در یک سازمان است. بطوری که اهمیت آن از گذشته دور برای همه مدیران و کارشناسان آشکار شده است. د رهمین راستا سیل تحول سازمان ها از صورت ساده به پیچیده و با فرآیندهای بی شمار و تحولات عظیم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و تکنولوژیکی، به ویژه در دهه اخیر باعث بروز صحنه های جدید و نگرش های تازه به این مقوله شده است.
 
 در نگرش جدید مباحث برنامه ریزی راهبردی یا استراتژیک در سازمان ها مطرح شده است که گام مهمی در جهت تحقق و دستیابی به اهداف سازمان هاست. برنامه استراتژیک سندی است که چشم انداز، ماموریت، اهداف و استراتژی های آینده یک سازمان را به همراه مجموعه منابع مورد نیاز برای اجرای موفق آن ها مشخص می سازد و می تواند آرزوهای محال یک سازمان را به حقیقت مبدل سازد. سازمان هایی که برنامه استراتژیک دارند، نسبت به سازمانهایی که چنین برنامه هایی را تهیه نمی کنند، با احتمال بیشتری به آنچه می خواهند می رسند. بدون وجود برنامه استراتژیک سازمان به یک کشتی بدون سکان شبیه است. برنامه ریزی استراتژیک جهت حرکت و مقصد سازمان را مشخص می کند. این برنامه ، با بررسی محیط داخلی و خارجی سازمان، فرصت ها و تهدید های محیطی و نقاط قوت و ضعف داخلی را شناسایی میکند و با در نظر گرفتن ماموریت سازمان، اهداف بلند مدتی را برای آن تدوین می کنندو برای دستیابی به این اهداف از بین گزینه های استراتژیک، به طراحی استراتژی هایی اقدام میکند که با تکیه بر فرصت ها و نقاط قوت داخلی، ضعف ها را از بین می برد و بر تهدید های محیطی غلبه می کند و به پیروزی سازمان در محیط رقابتی موجود منجر می گردد.  
 
مقوله بازاریابی و نداشتن طرح و جایگاه مشخص برای آینده مهم ترین ضعف و چالش برای سازمان ها و بنگاه های کشور محسوب می شود به این ترتیب اهمیت روز افزون بازاریابی و برنامه ریزی باعث شده است برای شرکت ها و موسسات امروزی بسیار مفید و حیاتی و منافع متعددی را بدنبال داشته باشد.امروزه داشتن توان رقابتی، اساس بقای شرکت است. از سوی دیگر برخورداری و حفظ توان رقابتی بیش از همه چیز نیازمند اطلاعات است. شرکتها باید اطلاعات بسیار زیادی از سازمان های رقیب، واسطه ها و سایر نیروها و عواملی که در بازار فعال هستند، داشته باشند. اطلاعات به عنوان یکی از اقلام مهم دارایی های استراتژیک و ابزارهای بازاریابی به شمار میآید. گردآوری اطلاعات مربوط به سازمان های رقیب در امر تدوین استراتژی ها، نقشی حیاتی دارد. بنابراین رد یابی، درک و واکنش به رقبا بعنوان یک جنبه ویژه از فعالیتهای بازاریابی مطرح بوده است ولازم است که سازمان ها یک برنامه اثر بخش به نام هوشمندی رقابتی به اجرا درآورند که بسیاری از شاخه های دیگر نظیر اقتصاد، بازاریابی، نظریه نظامی و مدیریت استراتژیک را در بر میگیرد. 
 
 
کلمات کلیدی:

برنامه بازاریابی

افزایش فروش

تدوین برنامه بازاریابی

 
 
 

مقدمه

برنامه بازاریابی یک فعالیت ساده،سرگرم کننده و تفریحی نیست،بلکه امری بسیار زمان بر و چالشی است،به طوری که اکثر مدیران موفق بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی می کنند تا اجرا. هر چند که نغییرات روز افزون و فزاینده در بازارها بسیاری از برنامه ریزیها را از سودمندی و کارآیی می اندازد، به طوری که یکی از صاحبنظران به نام جیمز برایان کوین در این باره می گوید که بخش بزرگی از برنامه ریزی ها همانند نم نم باران، پس از بارش شدید آن هستند و هیچ تاثیری بر هوای پس آن باران ندارند ،اما با این وصف هم،مدیران مجبور به برنامه ریزی هستند و باید وقت مناسبی برای آن صرف نمایند.

از اینرو برنامه ریزی روش و مهارت اساسی است که به کار گرفته می شود تا ما را در برخورد با مشکل انجام کارهای فراوان با منابع اندک یاری رساند. جعبه ابزار برنامه ریزان در برگیرنده تکنیک هایی برای اولویت بندی،تصمیم گیری و همین طور هدف گذاری و کنترل است. و همه این ابزارها به کار گرفته می‌شوند تا به ما اطمینان دهند که منابع محدود به طور کارآمدی مورد استفاده قرار گرفته اند، به گونه ای که بهترین نتایج را از زمان و پول خود به دست خواهیم آورد.اما در محیط شدیدا رقابتی کسب و کار امروزی،کارآیی به تنهایی کافی نیست. در بازار هزاره جدید،مشتریان به همان اندازه زمان و پول کمیاب هستند و تنها زمانی می توان به موفقیت امیدوار بود که برنامه ریزی بر ارضای مشتریان و ارباب رجوع های حساس تمرکز یابد .استفاده اثر بخش از منابع کمیاب به همان اندازه استفاده کارآمد آن ها حیاتی بوده و چالشی است که مدیران بازرگانی امروزه پیش رو دارند. برنامه بازاریابی چارچوب یا نقشه استراتژی های مشتری-مدار را فراهم آورده و موفقیت کسب و کار را تضمین می کند(هتن،1387)[1]

 


 



[1]Hatton

 

 
 
فهرست مطالب
چکیده1
مقدمه3
1-2- ساختار برنامه بازاریابی5
2-2- تجزیه و تحلیل موقعیت14
1-2-2-تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها14
تجزیه و تحلیل PESTEL:15
فرمت تجزیه و تحلیل PESTEL15
تحلیل خود18
2-2-2- تحلیل رقبا22
3-2-2- تجزیه و تحلیل بازار24
-مشتریان شما چه کسانی هستند؟25
-چه چیزی رفتار مشتری را برمی انگیزد؟25
-ارزش مشتریان شما چیست؟25
3-2- تعیین اهداف26
1-3-2- اهداف بازاریابی28
2-3-2- برآورد تقاضای آتی و پیش بینی فروش30
4-2.تدوین استراتژی36
5-2- بازاریابی هدف37
1-5-2- بخش بندی بازار39
2-1-5-2- تقسیم بازار بر اساس استفاده از محصول42
3-1-5-2- تقسیم بازارهایی تجاری43
2-5-2- بازار هدف44
3-5-2- موضع یابی45
6-2- تعیین تاکتیک های بازاریابی47
1-6-2- محصول (کالا یا خدمت)49
1-1-6-2- آمیخته‌ی محصول و خط محصول52
2-1-6-2- موضع‌یابی محصول53
3-1-6-2- مدیریت نام تجاری54
4-1-6-2- استراتژی نام تجاری54
5-1-6-2- بسته‌بندی56
6-1-6-2- چرخه عمر محصول57
2-6-2- قیمت‌گذاری60
1-2-6-2- قیمت‌گذاری و موضع‌سازی کالا60
2-2-6-2- استراتژی قیمت‌گذاری61
3-2-6-2- تعیین قیمت62
3-6-2- توزیع65
1-3-6-2- کانال توزیع و ارایه ارزش66
2-3-6-2- ارزیابی کانال‌های توزیع67
3-3-6-2- تعارضات در کانال توزیع67
4-6-2- ترویج68
1-4-6-2- بررسی ابزارهای ارتباطی68
تبلیغات68
فروش شخصی69
بازاریابی مستقیم69
روابط عمومی70
نمایشگاه‌ها و نحوه نمایش محصولات70
پیشبرد فروش71
اهداف پیشبرد فروش71
استراتژی‌های پیشبرد فروش72
2-4-6-2- برنامه ترویجی73
7-2- زمینه پژوهش75
فرضیه‌ها و متغیرهای عملیاتی80
 
 
فهرست
1-2- مراحل مختلف برنامه ریزی بازایابی12
2-2- PESTEL21
3-2- روشی برای انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف،فرصتها و تهدیدها20
4-2- نه مرحله اصلی در تجزیه و تحلیل محیط26
5-2- جمع بندی تحلیل رقابتی29
6-2- مقایسه روشهای پیش بینی فروش غیر ریاضی39
7-2- چارچوب جامع تدوین استراتژی40
8-2- متغیرهای اصلی بخش بندی بازارهای تجاری46
9-2- خلاصه مشخصات اهداف و خط مشی های دوره عمر کالا60
 
فهرست اشکال
شکل 1-1- مراحل اساسی در برنامه ریزی8
شکل 2-1- عوامل اثر گذار بر روی استراتژی بازاریابی موسسه9
شکل 1-2- برنامه استراتژیک بازاریابی14
شکل 2-2-مراحل آماده سازی برنامه بازاریابی15
شکل 3-2-ساختار برنامه بازاریابی16
شکل 4-2- برنامه بازاریابی17
شکل 5-2- مراحل اجرای یک برنامه ریزی بازاریابی19
شکل 6-2- تجزیه و تحلیل پتانسیل بازار با استفاده از آّبشار بازار31
شکل 7-2- سلسه مراتب اهداف یک شرکت تولیدی فرضی32
شکل 8-2- ماتریس آنسف35
شکل 9-2- فرآیند بازاریابی هدف41
شکل 10-2- مدل فرآیند تقسیم بندی بازار43
شکل 11-2- بخش بندی بازار رابط بین نیازهای بازار و برنامه بازاریابی44
شکل 12-2- رویکردهایی به استراتژی تعیین جایگاه48
شکل 13-2- بازاریابی غیرتمایزی50
شکل 14-2- اجزا آمیخته بازاریابی51
شکل 15-2- ابعاد سه گانه منافع مشتری52
شکل 16-2- مفهوم کلی محصول53
شکل 17-2- نگرش کلی بر تصمیمات نام تجاری57
شکل 18-2- چرخه عمر محصول59
شکل 19-2- ماتریس قیمت /کیفیت62
شکل 20-2- منحنی قیمت/ ارزش63
شکل 21-2- مدل ملاحظات سه گانه برای تعیین قیمت محصول64
شکل 22-2- مدل برنامه ریزی ارتباطات یکپارچه بازاریابی73
شکل 23-2- مدل دکتر منوچهر فرهنگ75
شکل 24-2- مدل مفهومی پژوهش 77
 

دانلود تعیین تاکتیکهای بازاریابی در تدوین برنامه بازاریابی


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی، تخقیق، پروژه، مقاله، گزارشکار، برنامه نویسی
بازديد : 904

تحقیقات دانشجویی، گزارشات کارآموزی، پایان نامه، پروپوزال، مقالات علمی، جزوات درسی
بازديد : 1073

مقالات علمی، تحقیقات دانشجویی، پایان نامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، جزوات درسی
بازديد : 1151

پایان نامه، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی، تخقیق، پروژه، مقاله، گزارشکار، برنامه نویسی
بازديد : 1153

پایان نامه، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی، تخقیق، پروژه، مقاله، گزارشکار، برنامه نویسی
بازديد : 1095

تحقیق، پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارشکار کارآموزی، برنامه نویسی، نرم افزار، کارشناسی، کارشناسی ارشد
بازديد : 1091

تحقیق، پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارشکار کارآموزی، برنامه نویسی، نرم افزار، کارشناسی، کارشناسی ارشد
بازديد : 1089

تحقیق، پروژه، مقاله، پایان نامه، گزارشکار، برنامه نویسی
بازديد : 1259

دانلود قسمت نهم سریال عاشقانه
بازديد : 1225

پایان نامه کارشناسی، پایان نامه، کارشناسی ارشد، مقالات ISI، تز دکترا،گزارشات کارآموزی،پروپوزال
بازديد : 1379

دانلود قسمت هشتم سریال عاشقانه
بازديد : 1217

دانلود قسمت هفتم سریال عاشقانه
بازديد : 1144

دانلود قسمت ششم سریال عاشقانه
بازديد : 1155

دانلود قسمت پنجم سریال عاشقانه
بازديد : 1181

دانلود قسمت چهارم سریال عاشقانه
بازديد : 1148

دانلود قسمت سوم سریال عاشقانه
بازديد : 1221

دانلود قسمت دوم سریال عاشقانه
بازديد : 1308

دانلود قسمت اول سریال عاشقانه
بازديد : 1236

ليست صفحات

تعداد صفحات : 442

[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف