پشتیبانی

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها
بازديد : 502

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها

مهاجرت نخبگان در دوران معاصر به عنوان یک پدیده اجتماعی که بر اثر عوامل مختلف ایجاد و گسترش یافته است و پیامدهای مثبت و منفی آن انگیزه ای شد تا روی این موضوع بررسی و پژوهش نمایم

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها

Brain Drain
فرار مغزها
مهاجرت نخبگان
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها
علل مهاجرت نخبگان
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی
fileina
خرید پایان نامه
فروشگاه ساز فایلینا
فروشگاه فایل
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی وعلوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 167

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها

 
پیشگفتار 
مهاجرت نخبگان در دوران معاصر به عنوان یک پدیده اجتماعی که بر اثر عوامل مختلف ایجاد و گسترش یافته است و پیامدهای مثبت و منفی آن انگیزه ای شد تا روی این موضوع بررسی و پژوهش نمایم و به علت اهمیت موضوع و اینکه از یک بعد نمی توان به آن نگریست و یک عامل در مهاجرت نخبگان به تنهایی موثر نیست، نگاهی چند سویه و علل گوناگون را در مهاجرت نخبگان دخیل دیدم. از سالها پیش این سوال برای من مطرح بود که چرا المپیادیها و استعدادهای درخشان ما، زمانی که نیاز به آنهاست ناگهان ناپدید می شوند و دیگر اثری از آنها نیست. چرا می روند و چه می شود که می روند.
 
به دنبال این چرائی ها موضوع مهاجرت نخبگان را در طول سالهای 1350 تا 1370 انتخاب کردم تا بتوانم با کنکاش در کتاب ها و مقالات و .... به جواب سوال خود برسم. در ابتدا به عنوان اینکه مخالف این حرکت بودم و آنان را سرمایه های ملی به حساب می آورم بدبینانه به این موضوع نگاه می کردم ولی درطی مطالعات و انجام تحقیقات گوناگون به این نتیجه رسیدم که آنان حق دارند بروند چون ما برای آنان شرایطی را فراهم می کنیم که دیگر نمی توانند یا به عبارت دیگر دافعه هایی را بوجود می آوریم که مهاجرت را بر ماندن ترجیح می دهند. دیگران آنها را بهتر از ما درک می کنند و با آنها ارتباط برقرار می سازند و این ارتباط ها و درک بهتر آنهاست که رفتن را بر ماندن ترجیح می دهند و.... 
 
 
 
کلمات کلیدی:

Brain Drain

فرار مغزها

جهانی شدن

مهاجرت نخبگان

 
 
مقدمه و طرح مسئله : 
پدیده مهاجرت نخبگان «فرار مغزها» امروزه، یکی از مسائل مهم و بحث انگیزی می باشد که هم برای کشور مهاجر فرست و هم برای کشور مهاجر پذیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.ادبیات جدید این پدیده بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1945 شکل گرفت، که همزمان بود با بازسازی ویرانه های ناشی از جنگ و شروع انقلاب صنعتی در اروپا.این دو حادثه تاریخی اهمیت فرار مغزها را دو چندان کرد و به آن سرعت بیشتری بخشید، چون کشورهای اروپایی برای بازسازی ویرانه های ناشی از جنگ نیاز به افراد متخصص و کارآمد داشتند و در نتیجه خیل عظیم متخصصان، مهندسان و اندیشمندان و دیگر افرادی را که از آنها به عنوان نخبه یاد می شود،
 
کشورهای خود را ترک کرده و به سوی کشورهای اروپایی و آمریکا سرازیر شدند تا از شرایط نامطلوب کشورهای کمتر توسعه یافته ی و خود به شرایط مطلوب در کشورهای توسعه یافته دست یابند.اصطلاح فرار مغزها «Brain Drain» علاوه بر مهاجرت نخبگان و متخصصان، تداعی گر نوعی اجبار در مهاجرت این قشر نیز هست. زیرا Drain به معنی خشک شدن زمین نشانه حالتی از جبر طبیعی است که مهاجرت را برای بقاء و زندگی «در اینجا استمرار حیات علمی و تخصصی را ناگزیر می سازد»  
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
پیشگفتار1
 
فصل اول: مقد مه و طرح مسئله :4
اهداف تحقیق9
اهمیت تحقیق9
سوال اصلی:11
سئوال فرعی:12
فرضیه تحقیق:13
تعریف مفاهیم13
كمبود امكانات لازم برای تحقیق14
نبود امنیت حیاتی14
مهاجرت15
علل اقتصادی و اجتماعی17
فرار مغزها Brain Drain17
روش تحقیق19
موانع و مشکلات تحقیق:19
سازماندهی تحقیق:21
 
فصل دوم : بررسی مطالعات گذشته22
مهاجرت از بعد تاریخی :29
1- مهاجرت آریائیها و تمدن ایران زمین29
2- مهاجرت از بعد آموزشی آن در دوران معاصر32
پیشینه و تاریخچه موضوع تحقیق48
 
فصل سوم: نظریه ها و فرضیات55
1. مهاجرت از دیدگاه جامعه شناسی56
آرا و نظریات مهاجرتی58
دیدگاه های عمده در آرا و نظریات مهاجرتی60
دیدگاه اقتصادی60
دیدگاه اجتماعی62
دیدگاه سیاسی63
دیدگاه سیستمی64
نظریه های مهاجرتی65
الگوی جهان گرا internationalis model69
2. الگوی ملی گرا76
 
 
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها84
فرضیه اول85
علل مهاجرت نخبگان در سالهای قبل از انقلاب87
حاشیه نشینی اجتماعی93
آرا و نظرات اساتید و کارشناسان در مورد علل مهاجرت95
حقوق و مزایا و مهاجرت نخبگان102
جهانی شدن و فرار مغزها109
تجزیه و تحلیل آراء و نظرات اندیشمندان در رابطه با نخبگان علمی114
جاذبه ها و مهاجرت نخبگان122
دافعه ها و مهاجرت نخبگان125
بافت عشیره ای جامعه128
اقدامات جمهوری اسلامی در ارتباط با ایرانیان خارج از کشور134
اعزام دانشجو به خارج از کشور از سال 61 به بعد135
تیپولوژی برجستگان علمی و تخصصی مهاجر ایرانی145
نگاهی به وضع متخصصین ایرانی مقیم کشورهای خارجی146
تحقیق میدانی و نتایج آن148
 
فصل پنجم: نتیجه گیری و راهكارها152
نتیجه گیری :153
راهکارهایی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان161
فهرست منابع165
 

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم اجتماعی با عنوان فرار مغزها


موضوع: علوم انساني,علوم اجتماعي,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول
بازديد : 315

تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان

ر این پژوهش میزان تاثیر آموزش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان سال اول هنرستان در دروس (علوم تجربی و علوم اجتماعی ) بررسی شد

دانلود تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان

راهبرد فراشناختی
فرآیند یاددهی – یادگیری
سرعت و پایداری یادگیری
روش مطالعه پس ختام (SQ4R)
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته راهنمایی و مشاوره با عنوان تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان مدارس غیرانتفاعی شهر شهریار در سال تحصیلی 8786
انجام  پایان نامه کارشناسی رشته راهنمای
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 331 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105

پایان نامه کارشناسی رشته راهنمایی و مشاوره با عنوان تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان مدارس غیرانتفاعی شهر شهریار در سال تحصیلی 87-86

 
چکیده:
در این پژوهش میزان تاثیر آموزش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان سال اول هنرستان در دروس (علوم تجربی و علوم اجتماعی ) بررسی شد.این روش آموزش از شش مرحله تشکیل شده است که شامل مرحله 1- پیش خوانی 2- سوال کردن 3- خواندن 4- تفکر 5- حفظ کردن 6- مرور کردن می باشد.که در بین دو گروه آزمایش و کنترل که تعداد آنها 70 نفر می باشد و هر گروه شامل 35 نفر بودند و در بین دو گروه پیش آزمون و پس آزمون اجرا گردید و نتایج آن بر روی نمودار رسم گردید. نتایج حاصل در این پژوهش در این دو گروه مشخص نمود که گروه آزمایش تغییرات چشمگیری را نسبت به گروه گواه کسب نموده است. بنابراین طبق نتیجه این پژوهش روش آموزش راهبرد فراشناختی پس ختام بر سرعت و پایداری یادگیری دانش  آموزان تاثیر مثبت دارد.
 
 
کلمات کلیدی:

راهبرد فراشناختی

فرآیند یاددهی – یادگیری

سرعت و پایداری یادگیری

روش مطالعه پس ختام (SQ4R)

 
 
مقدمه
یکی از اهداف مشترک و عمده نظامهای آموزش و پرورش که محور تقریبا تمام فعالیتهای آنهاست فرآیند یاددهی – یادگیری  است. دراین فرآیند، یادگیری مهمتر از یاددهی است. زیرا یادگیری، هدف و یاد دادن راه رسیدن به هدف است. با توجه به اینکه بازده هرنظام آموزشی و پرورشی بر اساس میزان یادگیری فراگیران مورد ارزشیابی قرار می گیرد لذا در فرآیند آموزش باید به روش یادگیری توجه شده و به آن اهمیت ویژه ای قائل شد. تا دانش آموزان بتوانند با دانستن روشهای یادگیری با مسائل برخورد و مشکلات را حل کنند. هسته اصلی فرآیند توریس. ترتیب دادن محیطی است که در آن شاگردان بتوانند تعامل کنند ونحوه یادگیری را مورد بررسی قرار دهند (بهرنگی، 1376).
 
درزمینه یادگیری و فراهم نمودن شرایط مطلوب آن، درمکتب روان شناسی رفتارگرا و شناخت گرا بیش از هر مکاتب دیگر روانشناسی به بحث پرداخته اند که مکتب رفتارگرایی به علت تاکیدات شدید بر رفتارفراگیران بدون درنظر گرفتن فضایل و توانمندیهای درونی آنها، دردهه های اخیر با عدم استقبال روبرو شده و روانشناسی شناختی که برای روشن سازی توانمندیهای شناختی و استدلالی موجود زنده توسط پیشگامانی چون پیازه و برونر جدیت لازم را بعمل آورده بود، مورد توجه خاص قرار گرفت زیرا آنها معتقد بودند که در درون انسان ابزارها و یا کار افزارهایی برای استدلال و یا اندیشیدن وجود دارد. لذا تلاشهای زیادی برای روش مهارتهای شناختی و بویژه برای بهینه سازی و اثربخش کردن آن صورت گرفت. که مجموعه تلاشها، چشم اندازی را گشود تا نظریه فراشناخت مورد توجه قرار گیرد.
 
آرتور، ال کوستا  می نویسد اگربتوانید از وجود یک گفتگوی درونی درذهن خود آگاه شوید و اگربتوانید فرایندهای تصمیم گیری و حل مساله را بشناسید فراشناخت را تجربه کرده اید.
لذا روش یادگیری همان روش فکرکردن و اندیشیدن است که هدف اصلی درفرایند یادگیری و یاددهی می باشد. سرکار آرانی (1279) می گوید اندیشیدن دانش آموزان در جریان آموزش برجسته ترین ویژگیهای فعالیتهای آموزش درژاپن است. بنابراین فعالیتهای کلاس، مواد آموزشی روشهای تدریس و .. همگی باید تفکر را تحریک کنند، راهبردهای روشهای تدریس و ... همگی باید تفکر را تحریک کنند، راهبردهای روشهای یادگیری و تفکر متفاوتند یکی از راهبردها در بهبود به فراگیران فراشناخت پس ختام (SQ4R) است. و هدف پژوهش حاضر این است که با آموزش راهبرد فراشناختی پس ختام به دانش آموزان به نتایج حاصل از آموزش این راهبرد را مورد بررسی قرار داده و نقش آنرا برسرعت و پایداری یادگیری آنها مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.
 
 
 
فهرست مطالب
 
1- فصل اول: مقدمه
     1-1- مقدمه1
     1-2- بیان مسئله 3
          1-2-1- سولات پژوهشی4
     1-3- اهداف پژوهشی4
          1-3-1- هدف کلی4
          1-3-2- اهداف جزئی 4
     1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش5
     1-5- فرضیه های پژوهش6
     1-6- متغیر ها7
          1-6-1- نام گذاری متغیر ها7
          1-6-2- تعریف نظری واژه ها و اصطلاحات در این پژوهش7
          1-6-3- تعریف عملیاتی متغیر ها9
2- فصل دوم: ادبیات پژوهش
     2-1- مقدمه15
     2-2- مواضع نظریه پردازان در رابطه با موضوع مورد پژوهش16
          2-2-1- در حوزة یاددهی – یادگیری16
          2-2-2- در حوزة فرا شناخت36
          2-2-3- ارتباط شناخت و فرا شناخت55
          2-2-4-مراحل اجرای فراشناخت57
          2-2-5- راهبردهای فراشناختی62

          2-2-6- راهبرد فرا شناختی پس ختام64

     2-3- پیشینه مطالعاتی67
          2-3-1- تحقیقات انجام شده در ایران67
          2-3-2- برسی تحقیقات انجام شده در خارج از ایران72
3- فصل سوم: روش شناسی
     3-1- مقدمه76
     3-2- جامعه مورد مطالعه76
     3-3- تعیین حجم نمونه76
     3-4- روش نمونه گیری76
     3-5- ابزار اندازه گیری داده ها77
          3-5-1- تعیین روایی81
          3-5-2- تعیین پایایی82
4- فصل چهارم: تجزیه و تحلیل کمی داده ها
     4-1- مقدمه85
     4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها85
     4-3- تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها86
5- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
     5-1- مقدمه 91
     5-2- بحث پیرامون سوال های پژوهشی 91
     5-3- پیشنهادیی در خصوص یافته های پژوهش104
     5-4- محدودیتها105
فهرست منابع
 
 
 
 
 
 

دانلود تاثیر میزان آموزش روش راهبرد فراشناختی پس ختام (SQ4R) بر سرعت و پایداری یادگیری دانش آموزان پایه اول هنرستان


موضوع: علوم انساني,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسیهای تأثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی
بازديد : 463

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسیهای تأثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی

تأثیر موسیقی درمانی در درمان بیماری افسردگی می باشد افراد مبتلا به افسردگی ممكن است از روشهای غیر دارویی برای تعدیل افسردگی و ناتوانی خود آگاهی نداشته باشند روشهای غیردارویی مانند موسیقی درمانی می تواند یك عامل موثر برای افزایش سطح توانمندی و كاهش افسردگی و ناتوانی مربوط به آن باشد

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسیهای تأثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی

افسردگی
موسیقی
موسیقی درمانی
موسیقی درمانگر(موزیك تراپیست)
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسیهای تأثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی
fileina
خرید کارشناسی رشته روانشناسی
فروشگاه فایل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسیهای تأثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی

 
چکیده :
آنگاه كه كلام و هجا از بازگو كردن احساس عاجز می مانند، نوای اسرار آمیز موسیقی آغاز می گردد. موسیقی همچون نوری درخشنده ژرفای تاریك ذهن انسان را در می نوردد. موسیقی رنگ است و روح فزاست. شادی نهفته و زیر و بمی دارد كه گاه روح با نغمه آن به وجدی می آید و گاه دیگر رنج را می چشد و نهانی بدان گریستن آغاز می كند. رابطه پیچیده موسیقی با عواطف، دغدغه ها و تناقضات روانی بشری و نقش انكار ناپذیر ولی نه چندان قابل توجیه این هنر در برون فكنی و بیان آنها از دیرباز موجب شگفتی ژرف اندیشان علوم انسانی بوده است در جایی كه سایر هنرها از عناصر اولیه طبیعت و از جلوه های ملموس تر رفتار و شخصیت انسان مانند ویژگیهای حركت دست وچهره و بدن به عنوان دستمایه برای تبیین خاص از واقعیت بهره میگیرند
 
موسیقی از مجردترین نشانه ها یعنی صورت به عنوان الفبای اولیه یاری جسته واین الفبا را با رهیافتی دگرگونه و انتزاعی و با آمیزه ای رازگونه تركیب نموده و با زبانی با مخاطبان گفتگو می كند به همان اندازه كه به گوش آشناست واژگانی مبهم و دستوری پیچیده دارد . موسیقی با عناصر ذهنی مانند: تخیل، حافظه،‌تداعی، الهام و ... درآمیخته كه در نتیجه ازآن مقوله ای شناختی به وجود آمده است. موسیقی در طول تاریخ به اشكال گوناگون در زندگی روزمره استفاده شده و با نیروی آن به نیایش، آموزش، شفا،‌ درمان، بزم و رزم پرداخته است. (‌زاده محمدی ، 1380) آن سان كه گاستن (1968) موسیقی درمانگر برجسته جهان می نویسد: ما به موسیقی نیاز داریم چون به تجربیات زیباشناختی نیاز داریم. رضایت، لذت و خشنودی است. ما به موسیقی نیاز داریم چون ساختار واقعی دارد. ما به موسیقی نیاز داریم چون شكلی از ارتباط است. ما به موسیقی نیاز داریم چون ما را گرد هم به وجود می آورد.
 
 ما به موسیقی نیاز داریم چون بیان فرهنگ و مفاهیم ما در آن جلوه گر است (زاده محمدی 1379) . امروز روانشناسان این راز را درك كرده و بدین ابزار سعی در علاج جسم و روان بیماران گرفته اند . بیمار با شنیدن اصوات موسیقی درمانگر بر دامان امواج سوار می شود و ذره ذره وجود خویش را با آن هماهنگ می سازد تا گره از بیماری نهفته در اعماق وجودی بازگشته شود. در حقیقت معنایی كه انسان از درون خویش و با همنوایی موسیقایی از بستر پنهان به عرصه وجود خویش عیان می كند آنی است كه در نهان بدان درآویخته و عوارض جسمانی از آن روان پریشی حاصل آمده كه موسیقی سعی در گشایش آن گره دارد.
 
موسیقی درمانی امروزه چنان مورد توجه قرار گرفته كه در بیمارستان ها و مراكز درمانی جهان در طول مدت مداوا و درمان و در بحرانهای حاصل آمده از بیماریها، مورد استفاده قرار می گرد. از دیدگاه روانشناسی برتر كه با سطوح روانی انسان سر وكار دارد موسقی ابزار مطلوبی است كه هزینه ای نه چندان زیاد می طلبد و در ساختار نادیدنی بیماریها تأثیر شگرفی از خود نشان می دهد كه این خود نشان از تأییدی برهارمونی درونی انسان و موسیقی طبیعت می باشد. موسیقی مظاهر عاطفی و رفتاری مثل افسردگی را كاهش داده و توانمندی اعتقادی و شخصی را بالا می برد و به این ترتیب كیفیت زندگی افرادی كه آسیب دیده اند را بهبود می بخشد. و به عنوان یک عامل میانجیگر احساسات توانمندی را افرایش داده  و باعث كاهش افسردگی می شود.
 
 
كلید واژه :

افسردگی

موسیقی

موسیقی درمانی

موسیقی درمانگر(موزیك تراپیست) 

 
 
 

بیان مسأله

بیان مسأله این پژوهش دارای یك هدف اصلی می باشد. هدف اصلی: تأثیر موسیقی درمانی در درمان بیماری افسردگی می باشد. افراد مبتلا به افسردگی ممكن است از روشهای غیر دارویی برای تعدیل افسردگی و ناتوانی خود آگاهی نداشته باشند. روشهای غیردارویی مانند موسیقی درمانی می تواند یك عامل موثر برای افزایش سطح توانمندی و كاهش افسردگی و ناتوانی مربوط به آن باشد كه پرستاران و درمانگران به آسانی می توانند كاربرد آن را به بیماران آموزش دهند.

با توجه به موارد فوق این تحقیق به بررسی اثر موسیقی بر افسردگی می پردازد. اساس و پایه تكنیكهای مورد استفاده در این مطالعه بر پایه مطالعات پیشینی بوده كه آهنگ، سبك و صمیمیت موسیقی را به عنوان عامل موثر در نفوذ موسیقی بر روی فرد می دانسته اند.(دیوس وتات 1998، دیویس 1992، گازتا 1989،‌ هانسر 1990، چور 1993). موسیقی به عنوان عاملی پرانر‍ژی و شاد تصور می شود كه در بالا بردن دماغ و حوصله از طریق رها سازی فرستنده های عصبی موثر است. (بارلت، كافمن و اسملتكاپ 1993)، در حالی كه موسیقی به عنوان عاملی آرام كننده یا تسكین بخش تصور می شود كه درد را از طریق غدد اعصاب و در درجه دوم از طریق تحریك سیستم عصبی پاراسمپاتیك كاهش می دهد. (گود ات آل 1999) . به علاوه موسیقی مأنوس كه مفهومی شخصی برای افراد دارد به نظر می رسد كه به تصورات تعالی یافته كمك می كند (گازتا 19998، چور 1993) .

 
 
 
 
فهرستمطالب
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
روش جمع آوری اطلاعات
تعاریف موجود
موسیقی
موسیقی درمانی
موسیقی درمانگر
افسردگی ( پاره ای از علایم شایع افسردگی- افسردگی یک کمبود است.
 
فصل دوم
پیشینه تحقیق
مروری بر ادبیات تحقیق 
افسردگی
موسیقی درمانی
موسیقی موجب ترشح هورمون شادی در مغز می شود.
مزایای موسیقی درمانی
تکنیکها و روشهای موسیقی درمانی
استانداردهای موسیقی درمانی در کار بالینی
یک مثال از یک برنامه موسیقی درمانی
موسیقی درمانی و افسردگی  
مطالعات و آزمایشات انجام شده تأثیر موسیقی بر افسردگی
توضیح واسطه های موسیقی
دوره و فرکانس واسطه های موسیقی
انواع موسیقی و شمار گزینه ها
تحلیل علمی تأثیر موسیقی بر مغز
ابزار درمان در موسیقی درمانی
طول درمان
نتیجه گیری
مراکز آموزشی و انجمن های اولیه
 
 
 
 
 
 

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان بررسیهای تأثیر موسیقی درمانی بر روی افسردگی


موضوع: علوم انساني,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی
بازديد : 443

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی

ر طی سال‌های تدریس به وضوح مشاهده كردم كه بیشتر دانش آموزان دوره‌ی راهنمایی،علاقه‌ی چندانی به درس دینی ندارند وبه خاطر نمره وترس از اولیای خانه ومدرسه تن به خواندن آن می‌دهند،در واقع آنها از این درس گریزانند

دانلود علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی

ارتباط
انگیزه
یادگیری
روش بحث گروهی
روش ایفای نقش«نمایشی»
یادگیری اكتشافی هدایت شده یا كاوشگری
دانلود مقاله علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه رشته علوم اجتماعی
fileina
فروشگاه ساز فایلینا
فروشگاه فایل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی

بیان مسأله
    در طی سال‌های تدریس به وضوح مشاهده كردم كه بیشتر دانش آموزان دوره‌ی راهنمایی،علاقه‌ی چندانی به درس دینی ندارند وبه خاطر نمره وترس از اولیای خانه ومدرسه تن به خواندن آن می‌دهند،در واقع آنها از این درس گریزانند.برای بر طرف كردن این مشكل،ابتدا از نظرات دانش آموزان وهمكاران در رابطه با علت موضوع استفاده كردم.  سپس از مجموع نظرات آنها وخودم این گونه استنباط كردم كه درس دینی به دلایل ذیل،مورد علاقه‌ی دانش آموزان نیست:
 
1-ارتباط نامناسب برخی دبیران دینی با دانش آموزان،نادیده گرفتن مشكلات بلوغ نوجوانان وتفاوت‌های فردی آنان موجب فاصله بین معلم و دانش آموزان می‌شود.لذا انگیزه‌ی یادگیری را به مقدار زیادی كاهش می‌دهد.
2-تألیف نامناسب كتاب دینی
   متأسفانه چندین سال است كه كتب دینی دوره‌ی راهنمایی تغییری نكرده،از نظر محتوا ،كلی بوده و  به بیان جزئیات كمتر پرداخته ،ملموس نبوده وبا مسائل روزمره‌ی زندگی كمتر ارتباط دارد.
3-تدریس سنتی برخی دبیران،به طوری كه تنها از روش سخنرانی (توضیحی محض) استفاده می‌كنند،بدون اینكه از روش‌های دیگر فعال تدریس،همچون پرسش وپاسخ، روش كاوشگری،ایفای نقش،روش بحث گروهی و.…استفاده نمی‌كنند.
4-نداشتن طرح درس مناسب برخی دبیران.
5-تأكید برنمره.
 
 
کلمات کلیدی:

ارتباط

انگیزه

یادگیری

روش بحث گروهی

روش ایفای نقش«نمایشی»

یادگیری اكتشافی هدایت شده یا كاوشگری

 
 
فهرست 
مقدمه3
بیان مسأله4
تعریف واژه های كلیدی4
روش‌های گرد آوری اطلاعات5
اقدام راه حل پیشنهادی6
ارزیابی نتایج6
محدودیت‌ها و مشكلات8
ارائه‌ی پیشنهادها8
فهرست منابع….10
 

دانلود علاقه مند کردن دانش آموزان به درس دینی


موضوع: علوم انساني,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده
بازديد : 474

مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده

خانواده یكی از مهمترین نهادهای اساسی جامعه بشری است كه می‌توان آن را بعنوان بخشی از یك اجتماع بزرگتر در نظر گرفت كه هنجارها و ارزش‌ها و تضادهای آن در فرد تاثیر منفی دارد خانواده از یك سو با سازمانها و موسسات اجتماعی ارتباط دارد

دانلود مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده

خانواده
نظریه اثبات گرایی
اختلالهای روانی رفتاری
نظریه یادگیری و پیوند افتراقی
دانلود مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی رفتاری در خانواده
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه رشته روانشناسی
خرید پروژه و پایان نامه رشته روانشناسی
fileina
فروشگاه ساز فای
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده

 
چکیده:  
انسان از لحظه تولد تا هنگام مرگ با دیگران وابسته و نیازمند بوده و برای زنده ماندن از لحاظ جسمانی روانی و اجتماعی به پرستاری و مراقبت دیگران نیاز دارد.انسان به تنهایی نمی‌تواند بار مشكلات خویش را بر دوش كشد.باید دانست كه فرد از لحاظ اجتماعی بدون كمك دیگران قادر به برآوردن نیازهای خود نبوده و به تنهایی نمی‌تواند به آرزوهای خود برسد.از ویژگیهایی بارز انسانها، اجتماعی بودن و زندگی كردن به صورت گروهی است.
 
از آنجا كه رشد جوامع صنعتی باعث تراكم جمعیت و در نتیجه پیدایش مسایل پیچیده‌تر اجتماعی گردیده، بنابراین در جهان صنعتی امروزی، مشكلات اجتماعی بیش از حد گسترش یافته و به میزن قابل ملاحظه‌ای بر اختلافات طبقاتی مردم افزوده شده است.تغییرات سریع اجتماعی نقش عمده‌ای داشته و به هم از پاشیدگی روابط متقابل اجتماعی منجر گردیده است.از این رو، خانواده به عنوان یكی از نهادهای مهم اجتماعی در عصر حاضر، به تنهایی نمی تواند به حل مشكلات اجتماعی افراد خانواده فایل آید؛ در نتیجه، به تدریج نیاز به نظام و سیستمی كه دارای خدمات اجتماعی وسیع باشد احساس گردید.در این راستا مراكز، موسسات و سازمانهای خصوصی دولتی پدید آمده و به ارائه خدماتی چون رفاه اجتماعی، خدمات اجتماعی، عدالت اجتماعی و مددكاری اجتماعی اقدام كرده‌اند.
 
 
کلمات کلیدی:

خانواده

نظریه اثبات گرایی

اختلالهای روانی- رفتاری

نظریه یادگیری و پیوند افتراقی

 
 
مقدمه:
خانواده یكی از مهمترین نهادهای اساسی جامعه بشری است كه می‌توان آن را بعنوان بخشی از یك اجتماع بزرگتر در نظر گرفت كه هنجارها و ارزش‌ها و تضادهای آن در فرد تاثیر منفی دارد.خانواده از یك سو با سازمانها و موسسات اجتماعی ارتباط دارد و از سوی دیگر فرد را در بر می‌گیرد.بنابراین، اجتماع ، فرد و خانواده با هم در ارتباط متقابلند.می‌توان خانواده را از دو دیدگاه «عام» و «ناس» مورد بررسی قرار داد.خانواده در معنای عام آن- كه در قدیم بیشتر مورد توجه بوده است. شامل پدر و مادر، فرزندان و تمام افرادی می‌شود كه براساس قانون مدنی می‌توانند ]به ترتیب اولویت[ از آنچه كه فرد به جای می‌گذارد ارث برند.
 
اما در معنای خاص آن، خانواده به ترتیب اولویت عبارت از شوهر، زن و فرزندان آنها می‌باشد.نكته مهم اینكه، قوانین ما خانواده را دقیق تعریف نكرده و برای اعضای خانواده شخصیت‌ حقوقی مساوی قایل نیست.خانواده قدیمترین و كهن‌ترین هسته طبیعی است كه از بدو پیدایسش بشر وجود داشته است. بدون خانواده، هسته مركزی هیچ اجتماعی بوجودنمی‌آید.در واقع، خانواده حكم سلول را در ساختمان اندام موجودات دارد.خانواده كانون حفظ سنتهای خانوادگی است.اخلاق اجتماعی كه بسیاری از نویسندگان و حقوقدانان درباره آن سخن گفته‌اند، میانگین از اخلاق خانواده‌هایی است كه آن جامعه را تشكیل می‌دهند.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار:2
مقدمه:3

كج رفتاری در خانواده4

اختلال رفتار در خانواده بر مبنای نظریه اثبات گرایی6

مشكلات روابط خانوادگی از بعد نظریه بر ساخت گرایی8

اختلالات روانی در خانواده‌ها از بعد نظریه فشار11

ریشه‌یابی اختلالات در خانواده‌ها ازبعد نظریه یادگیری و پیوند افتراقی13

ما برای واقعی و عینی از یك مورد اختلال روانی در یك خانواده15
دلایل انحراف و كجروی18
نتیجه:19
منابع :20
 

دانلود مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشكلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده


موضوع: علوم انساني,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد شغلی
بازديد : 289

پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد شغلی

هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین تنیدگی شغلی و عملكرد شغلی بود نمونه پژوهش حاضر 60 نفر از كارگران كارخانه صنعتی منطقه چهار دانگه شهر تهران بود كه با روش نمونه برداری در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه عوامل تنیدگی زای حرفه‎ای ( اسپكتور و جكس، 1998) پاسخ دادند

دانلود پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی  با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد شغلی

تنیدگی شغلی
عملكرد شغلی
كارگران صنعتی
دانلود پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی  با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد شغلی
اهداف ارزیابی عملكرد شغلی
عوامل تنیدگی شغلی
سنجشهای تنیدگی زای حرفه ای
رابطه میان تنیدگی و عملكرد شغلی
انجام پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی
خرید پایان نامه
پایان نامه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 438 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی  با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد شغلی

 
چكیده:
هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین تنیدگی شغلی و عملكرد شغلی بود. نمونه پژوهش حاضر 60 نفر از كارگران كارخانه صنعتی منطقه چهار دانگه شهر تهران بود كه با روش نمونه برداری   در دسترس انتخاب شدند و به پرسشنامه عوامل تنیدگی زای حرفه‎ای ( اسپكتور و جكس، 1998) پاسخ دادند. پرسشنامه محقق ساخته ارزیابی عملكرد شغلی نیز توسط سرپرستان آنان تكمیل شد. داده ها با استفاده از آزمون همبستگی تحلیل شدند. نتایج نشان دادند كه بین تنیدگی شغلی و عملكرد شغلی رابطه منفی معنادار 001/0 p<، 077/0r=-  وجود دارد.
 
 
واژه های كلیدی:

تنیدگی شغلی

عملكرد شغلی

كارگران صنعتی

 
 
مقدمه
     تنیدگی  شاید عمومی‎‎ترین مسئله زندگی روزمره انسان باشد که وجه مشخصه  زندگی امروز شده است. سه الگوی مختلف تنیدگی وجود دارند که از لحاظ دید کلی با هم متفاوتند: الگوی اول تنیدگی را پاسخی می‎داند که فرد در برابر شرایط و پیشامدها از خود نشان می‎دهد. دومی آن را مجموعه درهم آمیخته‎ای از مشکلات می‎داند که فرد در محیط خود با آنها رو‎برو است و الگوی سوم، تنیدگی را کنش متقابل معرفی می‎کند که بین ویژگیهای فرد و عاملهای محیط پدید می‎آید. تنیدگی به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد در حد اعتدال آمیز وجود دارد ودر این حد به عنوان پاسخ سازش یافته2 تلقی می‎شود (دادستان، ١٣٨۶). 
 
     می‎توان گفت که تنیدگی در پاره‎ای از مواقع خلاقیت را در فرد ایجاد می‎کند و امکان تجسم موقعیتها و سلطه بر آنها را فراهم می‎آورد. اما این حالت ممکن است جنبه‎ مرضی داشته باشد، در این صورت نمی‎توان پاسخ را سازش یافته تلقی کرد بلکه باید آن را به منزله منبع شکست، سازش نایافتگی، استیصال گسترده ای تلقی کرد که فرد را از بخش عمده‎ای از امکاناتش محروم می‎کند (دادستان، ١٣٨6).
 
     تنیدگی شغلی  را می‎توان روی هم جمع شدن عاملهای تنیدگی زا و آن ‎گونه وضعیتهای مرتبط با شغل دانست که بیشتر ‎افراد نسبت به تنیدگی‎زا بودن آن اتفاق نظر دارند. برای نمونه یکی از وضعیتهای پر تنیدگی و مرتبط با شغل این است که از یکسو کارگر یا کارمند در معرض خواستها یا فشار‎های زیاد در محیط کار قرار بگیرد و از سوی دیگر، برای بر‎آوردن این خواستها وقت محدودی در ‎اختیار داشته باشد (راس  و آلتمایر ، 1385/2003).ارزیابی عملکرد شغلی  کارکنان، باید به طور مداوم و در دوره‎های معینی از سال، انجام شود. ارزیابی عملکرد شغلی مرئوسان ممکن است با مشاهده اتفاقی، یادآوری نحوه کار آنان در گذشته، اظهار‎نظر‎افراد دیگر، یا بر اساس شواهد موجود، انجام گیرد. در مواردی نیز ممکن است ازفرمهای رسمی برای ارزیابی عملکرد شغلی کارکنان سازمان، استفاده شود (ساعتچی،١٣٨٠). 
 
 
 
 
فهرست مطالب
عنوان
چكیده.
فصل اول: معرفی پژوهش
1. گستره مسئله.
  1-1. مقدمه
  1-2.بیان مسئله
2. اهمیت موضوع پژوهش
3. هدف پژوهش
4. سوال پژوهش
5. فرضیه پژوهش
6. متغیرهای پژوهش.
7. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها.
   7-1. تنیدگی شغلی.
   7-2. عملكرد شغلی
 
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
1. عملكرد شغلی
   1-1. اهداف ارزیابی عملكرد شغلی
   1-2. اندازه گیری عملكرد شغلی.
   1-3. منابع درجه بندی عملكرد شغلی

   1-4. متداولترین روشهای ارزیابی عملكرد شغلی

      1-4-1. پسخوراند 360 درجه
   1-5. مشكلات و اشتباهات ارزیابی عملكرد.
2. تنیدگی شغلی.

   2-1. عوامل تنیدگی شغلی

   2-2. نشانه های تنیدگی.
      2-2-1. نشانه های روانی تنیدگی.
      2-2-2. نشانه های جسمانی تنیدگی.
   2-3. نظریه های تنیدگی
      2-3-1. الگوی سلیه
      2-3-2. الگوی كنش متقابل (الگوی تبادلی).
      2-3-3. الگوی شخص- محیط.
      2-3-4. الگوی تنیدگی شغلی 
  2-4. تنیدگی كارگری

  2-5. مشاغل تنیدگی زا.

  2-6. رابطه میان تنیدگی و عملكرد شغلی

 
فصل سوم: روش شناسی
1. روش پژوهش.
2. جامعه آماری، گروه نمونه و روش نمونه برداری.
  2-1. جامعه آماری.
  2-2. روش نمونه برداری و تعیین گروه نمونه
3. ابزار ارزشیابی
  3-1. سنجشهای تنیدگی زای حرفه ای
  3-2. پرسشنامه عملكرد حرفه ای.
4. طرح تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
1. یافته های پژوهش 
 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1. بحث و تفسیر نتایج پژوهش
2. محدودیتها
3. پیشنهادات
 
فهرست مطالب
الف. منابع فارسی.
ب. منابع انگلیسی.
 
 
 
 
 
 

دانلود پایان نامه كارشناسی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی  با عنوان رابطه بین تنیدگی شغلی و عملکرد شغلی


موضوع: علوم انساني,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت
بازديد : 500

پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت

در دنیای فعال کنونی، خلاقیت عنصر اساسی و سازنده ای است بی شک یکی از زیباترین ویژگیهای انسان قدرت آفرینندگی و خلاقیت اوست به واسطه ی همین ویژگی است که انسان می تواند اهداف آرمان گرایانه ی خود را پدید آورد

دانلود پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت

خلاقیت
افراد خلاق
اعتماد به نفس
دانلود پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی
fileina
ویژگیهای افراد خلاق
عوامل موثر در خلاقیت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 101

پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت

مقدمه :
در دنیای فعال کنونی، خلاقیت عنصر اساسی و سازنده ای است. بی شک یکی از زیباترین ویژگیهای انسان قدرت آفرینندگی و خلاقیت اوست. به واسطه ی همین ویژگی است که انسان می تواند اهداف آرمان گرایانه ی خود را پدید آورد و توانایی های خود را شکوفا سازد. از طرفی نیاز روز افزون جوامع به افراد خلاق جهت دستیابی به تکنولوژی برتر ضرورت توسعه ی خلاقیت در میان افراد جوامع را مطرح می سازد. و اینک جامعه ی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند افراد خلاق و نوآور است. به همین دلیل در دهه ی اخیر مطالعات و تحقیقات مربوط به خلاقیت از مهمترین مسائل در قلمرو روان شناسی بوده است. (افروز، 1375).
 
خلاقیت استعداد پیچیده ای است متمایز از هوش و کنش شناختی و متحملا تابع رسیدن افکار، استدلال استقراری ، پاره ای از صفات ادراکی و شخصیت و نیز هوش واگرا در حدی که این هوش تولید گوناگون راه حلها و فراورده ها را مساعد می سازد. (درون و پارو).خلاقیت استعدادی است که ازکودکی آغاز می شود و تا هنگام مرگ ادامه دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که خلاقیت جنبه ی ذاتی دارد و برخی افراد با این توانایی به دنیا می آیند، در صورتیکه از مدتها پیش ثابت شده است که خلاقیت و توانایی نوآوری در نوع بستر به اندازه ی حافظه معومیت دارد ومی توان آن را پرورش داد. بنابراین این سوال پیش می آید که آیا امکان پرورش خلاقیت وجود دارد؟یک مطالعه به وسیله ی ایزن، دوبمن و نویکی (1987) نشان داد که شوخی تفکر خلاق را پرورش می دهد. (ویزوننت، 1988). 
 
 
کلمات کلیدی:

خلاقیت

افراد خلاق

اعتماد به نفس

 
 
فهرست مطالب
فصل اول :کلیات1
مقدمه1
بیان مساله5
فصل دوم :ادبیات و پیشینه11
تعریف خلاقیت11

ویژگیهای افراد خلاق22

ویژگی های تفکر واگرا25

عوامل موثر در خلاقیت29

خلاقیت و هوش29
خلاقیت و اعتماد به نفس32
خلاقیت و احترام به خود33
مفهوم شوخی35
نظریه های شوخی46
مراحل رشد و تکامل شوخ طبعی61
مکانیسم شوخی64
فصل سوم طرح تحقیق90
روش تحقیق90
جامعه ، خونه و روش نمونه گیری90
منابع99
 

دانلود پایان نامه کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و روانشناسی با عنوان خلاقیت


موضوع: علوم انساني,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیل
بازديد : 847

پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان

نه تنها در عصر کنونی بلکه از روزگاران گذشته نیز نحوه تعامل عاطفی در خانواده و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی فرزندان شناخته شده است در تحقیق حاضر سعی شده علل مؤثر و اثرگذار بر این امر شناخته و مورد کنکاش قرار گیرد

دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان

خانواده
 تعامل عاطفی Affective Interaction 
پیشرفت تحصیلی Educational Imrovement
دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی
filei
دسته بندی دکترا
فرمت فایل doc
حجم فایل 255 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان

 
 
چکیده: 
نه تنها در عصر کنونی بلکه از روزگاران گذشته نیز نحوه تعامل عاطفی در خانواده و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی فرزندان شناخته شده است. در تحقیق حاضر سعی شده علل مؤثر و اثرگذار بر این امر شناخته و مورد کنکاش قرار گیرد. نمونه انتخابی شامل 120 نفر از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی دین و دانش در منطقه 2 تهران واقع در سعادت آباد خیابان ششم شرقی پلاک 8 که دارای جنسیت مذکر بوده و از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند، به منظور اثبات فرضیه تحقیق، از پرسشنامه محقق ساخته که برای چگونگی الگوهای تبادلی خانواده طرح ریزی شده  و شیوه ارزیابی خانواده بر اساس سبک مشکل محور بوده، استفاده شده است. 
 
با اجرای آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون سعی شده ارتباط بین نحوه تعامل عاطفی در خانواده با پیشرفت تحصیلی فرزندان اثبات شود.نتایج تحلیل آماری در این تحقیق حاکی از آنست که نحوه تعامل عاطفی در خانواده اثر معنی داری بر پیشرفت تحصیلی افراد مورد مطالعه در این پژوهش ندارد و بین نمره تعامل عاطفی والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان در سالهای مختلف تحصیلی ضریب همبستگی مثبت وجود دارد. 
 
 
واژه های کلیدی:

 خانواده

 تعامل عاطفی Affective Interaction 

پیشرفت تحصیلی Educational Imrovement 

 
 
مقدمه: 
مسأله تربیت، مسأله حیات و ممات ملتهاست. بنای آن در خانواده آغاز می شود و در جامعه و مدرسه تکمیل می شود. به صراحت می توان گفت که مفهوم پیشرفت یا عقب ماندگی را از هر دیدی که بنگریم محصول تربیت است. قومی پیشرفته است که تربیت آن پیشرفته باشد و قومی عقب مانده است که تربیت آن عقب مانده است و این امر هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی قابل تعیین است.(قائمی، 1369) خانه و خانواده اولین پایگاه پرورش و تربیت کودکان است و چنانچه پدران، مادران، سرپرستان کانون خانواده در این امر خطیر سهل انگاری و مسامحه نمایند در دومین پایگاه یا مرحله، یعنی مدرسه سعی و مجاهدت و کوشش وتلاش مربیان و معلمان در این جهت، اگر به کلی بی نتیجه نباشد، مسلم پربار وثمربخش نتواند بود. (علایی، 1369)
اداره سرشماری ایالات متحده آمریکا، تعریف وسیعی از خانواده را به شرح زیر ارائه می دهد. 
 
خانواده گروهی است متشکل از دو یا چند نفر که به یکی از طرق تولد، ازدواج و یا فرزند خواندگی با یکدیگر مرتبط بوده و با همدیگر در یک منزل زندگی می کنند. " در مجموع خانواده‌ها با توجه به عملکردهای اقتصادی، فیزیکی، اجتماعی و عاطفی تعریف می گردند و انواع گوناگون خانواده عبارتند از: تک والدی، ازدواج مجدد، دو شغلی، اقوام نزدیک و زوج بدون فرزند. (گلادینگ، 1382) از آنجا که خانواده خود یک واحد اجتماعی است و ارزشها و معیارهای اجتماعی از طریق آن به کودک منتقل می‌شود، بعنوان یک واسطه از لحاظ تأثیر محیط اجتماعی بر کودک نیز دارای اهمیت است. به دیگر سخن چون خانواده کانون تولد و زایش فرزند است قبل از او شکل گرفته و تا مرحله ای که فرزند به آگاهی و شعور کافی برسد، خواه و ناخواه در تعیین سرنوشت و ساختمان روحی و نوع جهان بینی و طرز تفکر وی که خود برگرفته از محیط اجتماعی است تأثیر فراوان دارد. (پوردرویش، 1370)
 
 
 
فهرست مطالب و موضوعات
 
فصل اول
مقدمه 2-1
بیان مسئله 4-3
اهمیت و ضرورت مسأله 5-4
اهداف پژوهش 7-6
فرضیه تحقیق 7
 
فصل دوم
پیشینه نظری (بررسی متون)32-8
پیشینه تجربی( داخل کشور)35-33
پیشینه تجربی(خارج از کشور) 42-35
 
فصل سوم
متغیرها 42
تعریف عملیاتی 42
جامعه آماری و نمونه آماری 42
نمونه گیری 43
فنون جمع آوری اطلاعات 43
اعتبار و پایایی44
طرح تجزیه و تحلیل داده ها (روشهای آماری) 44
ملاحظات اخلاقی 45
 
فصل چهارم
بیان نتایج 58-46
 
فصل پنجم
تجزیه و تحلیل یافته ها 64-59
پیشنهادات – انتقادات 66-65
فهرست منابع 71-67
پیوست آخر 

دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان رابطه بین تعامل عاطفی در خانواده و پیشرفت تحصیلی فرزندان


موضوع: دکترا,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان ر
بازديد : 316

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن

هدف اساسی این مطالعه ،بررسی رابطه خلاقیت با شوخ طبعی استبر اساس پژوهش توصیفی از نوع همبستگی پس از اجرای دو تست سنجش خلاقیت عابدی و مقیاس چند بعدی شوخ طبعی ( (mshs برگروه نمونه (90 نفر مرد و 60 نفر زن،از دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن) و تحلیل داده ها با روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه ،نتایج نشان میدهد ،میان خل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن

خلاقیت
شوخ طبعی
رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن
سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام  پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی
fileina
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی وعلوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 345 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان

بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن

 
چکیده:
هدف اساسی این مطالعه ،بررسی رابطه خلاقیت با شوخ طبعی است.بر اساس پژوهش توصیفی از نوع همبستگی پس از اجرای دو تست سنجش خلاقیت عابدی و مقیاس چند بعدی شوخ طبعی (  (mshs برگروه نمونه (90 نفر مرد و 60 نفر زن،از دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن) و تحلیل داده ها با روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند گانه ،نتایج نشان میدهد ،میان خلاقیت و شوخ طبعی رابطه معنا دار وجود دارد .در خصوص مولفه های چهار گانه خلاقیت ،دو عامل ابتکار و انعطاف پذیری ،همبستگی مثبت و معنادار با شوخ طبعی دارند .نتایج آزمون آماری نشان می دهد که با افزایش این دو عامل (ابتکار و انعطاف پذیری ) متغیر شوخ طبعی نیز افزایش می یابد.
 
 
کلمات کلیدی:

خلاقیت

شوخ طبعی

رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان

 
مقدمه 
در دنیای فعال کنونی، خلاقیت عنصر اساسی و سازنده ای است. بی شک یکی از زیبا ترین ویژگیهای انسان قدرت آفرینندگی و خلاقیت اوست. به واسطه ی همین ویژگی است که انسان می تواند اهداف آرمان گرایانه ی خود را پدید آورد و توانایی های خود را شکوفا سازد. از طرفی نیاز روز افزون جوامع به افراد خلاق جهت دستیابی به تکنولوژی برتر ضرورت توسعه ی خلاقیت در میان افراد جوامع را مطرح می سازد. و اینک جامعه ی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند افراد خلاق و نوآور است. به همین دلیل در دهه ی اخیر مطالعات و تحقیقات مربوط به خلاقیت از مهمترین مسائل در قلمرو روان شناسی بوده است. (افروز، 1375).خلاقیت استعداد پیچیده ای است متمایز از هوش و کنش شناختی و متحملا تابع رسیدن افکار، استدلال استقراری ، پاره ای از صفات ادراکی و شخصیت و نیز هوش واگرا در حدی که این هوش تولید گوناگون راه حلها و فراورده ها را مساعد می سازد. (درون و پارو).
 
خلاقیت استعدادی است که ازکودکی آغاز می شود و تا هنگام مرگ ادامه دارد. بسیاری از افراد بر این باورند که خلاقیت جنبه ای ذاتی دارد و برخی افراد با این توانایی به دنیا می آیند، در صورتیکه از مدتها پیش ثابت شده است که خلاقیت و توانایی نوآوری در نوع بشر به اندازه ی حافظه عمومیت دارد ومی توان آن را پرورش داد. بنابراین این سوال پیش می آید که آیا امکان پرورش خلاقیت وجود دارد؟یک مطالعه به وسیله ی ایزن، دوبمن و نویکی (1987) نشان داد که شوخی تفکر خلاق را پرورش می دهد. (ویزوننت، 1988).
 
 
فهرست مطالب
 
مقدمه2
بیان مساله4
هدف پژوهش5
بیان فرضیه ها6
متغیر ها7

تعریف خلاقیت9

نظریه های خلاقیت12
نظریه روانکاوی12
نظریه انسان گرایی13
نظریه تداعی گرایی14
نظریه ی گشتالت14
نظریه نوفرویدیها14
نظریه رفتار گرایی15

ویژگیهای افراد خلاق16

ویژگی های تفکر واگرا17
نقش نیمکره های مغز در خلاقیت18
خلاقیت در 4 مرحله شکل می گیرد:19

عوامل موثر در خلاقیت20

خلاقیت و هوش20
خلاقیت و جنس21
خلاقیت و سن21
خلاقیت و میزان تحصیلات21
خلاقیت و خودپنداره22
خلاقیت و اعتماد به نفس22
خلاقیت و احترام به خود23

شوخ طبعی23

مفهوم شوخی24
نظریه ناهمخوانی31
نظریه ی برتری32
نظریه ی رهایی از تنیدگی33
نظریه تعامل اجتماعی 34
نظریه ی الوهیت34

ویژگیهای شوخ طبعان35

انگیزه های شوخ طبعان36
ابعاد و انواع شوخی37
شوخی و شوخ طبعی در میهمانیها:37

مراحل رشد و تکامل شوخ طبعی40

مکانیسم شوخی42
تاثیر شوخی بر سلامت جسم:43
شوخ طبعی و جنسیت45

شوخ طبعی و خلاقیت46

شوخی و استرس:50
روش تحقیق60
جامعه ، نمونه و روش نمونه گیری60
ابزار پژوهش60
مقیاس چند بعدی شوخ طبعی (MSHS)60
آزمون سنجش خلاقیت عابدی64
روش تجزیه و تحلیل آماری64
برآورد اعتبار پرسشنامه خلاقیت عابدی64
برآورد اعتبار پرسشنامه شوخ طبعی65
مقدمه:67
 توصیف داده ها67
تحلیل داده ها74
 تحلیل رگرسیون چندگانه (خلاقیت : 4 مولفه )74
بحث82
مشکلات و محدودیتها85
پیشنهاد به پژوهشگر بعدی86
منابع87

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی عمومی با عنوان بررسی رابطه خلاقیت و شوخ طبعی در دانشجویان رشته های فنی –مهندسی دانشگاه آزاد رودهن


موضوع: علوم انساني,علوم اجتماعي,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان
بازديد : 269

پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

رضایت شغلی
نظریه‎ها و دیدگاه‎های رضایت شغلی
عوامل موثر بر رضایت شغلی
پیامدهای رضایت شغلی
روشهای اندازه‎گیری رضایت شغلی
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی
fi
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47

پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

 
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت. جامعه آماری مشتمل بر معلمان زن بود که در ترم تابستانی سال 1388 در شهر تهران به تدریس پرداخته بودند و به روش نمونه‎برداری در دسترس 60 نفر از معلمان به عنوان نمونه انتخاب و با استفاده از پرسشنامه رضایت شغلی کلی (بریفیلد و روث 1951) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل بر اساس آزمون t مستقل نشان دادند میزان رضایت شغلی در افراد با سطح تحصیلی کارشناسی بیش از افراد با سطح کاردانی است.
 
 
واژه‎های کلیدی:

معلمان

رضایت شغلی

سطح تحصیلات

 
 
 
مقدمه
گاهی گفته شده که روان‎شناسی تاریخی طولانی و گذشته‌ای کوتاه دارد. اگرچه توجه به مسائل روان‌شناختی را می‌توان از عهد فلاسفه یونان باستان بازیافت، اما روان‎شناسی علمی در مقایسه با علوم طبیعی یک دانش بالنسبه جدید است که جایگاه قابل ملاحظه‌ای را درجوامع کنونی به خود اختصاص داده است و کثرت روزافزون انتشار مقاله‌های علمی وعامیانه شاهدی بر این مدعاست (دادستان، 1385).از دهه چهارم میلادی، برخی از منتقدان بر لزوم تمرکز شاخه‌های مختلف روان‎شناسی در یک بخش دانشگاهی  تاکید کردند تا روان‌شناسان بتوانند به رغم تنوع قلمروهای تجسس خویشتن، با یکدیگر تعامل برقرار کنند و به درک بهتر رفتار انسانی نائل شوند (دادستان، 1385).
 
در همین راستا، رشته‌های تخصصی مختلف و متفاوت که هر کدام در حیطه‌های خاص به کار و فعالیت مشغول‌اند، پا به عرصه حیات علمی گذاشتند. یکی از رشته‌های تخصصی، روان‎شناسی  صنعتی سازمانی  است که بخش شماره 14  APA را تحت نام جامعه روان‌شناسان صنعتی سازمانی  (SIOP) به خود اختصاص داده است (مهداد، 1384).سالیان پیش بلوم  و نایلور  (1968 نقل از مهداد، 1384) آن را چنین تعریف کردند: کاربرد یا گسترش حقایق و اصول روان‌شناختی به مشکلات انسانهایی که در زمینه صنعت و تجارت کار می‌کنند.
 
 
 
فهرست مطالب
 
چکیده .................................................................................................الف
فصل اول: معرفی پژوهش
1. گستره مسئله......................................................................................2
    1ـ1. مقدمه........................................................................................2
    1ـ2. بیان مسئله .................................................................................4
2. هدف پژوهش.....................................................................................6
3. سوال پژوهش.....................................................................................6
4. فرضیه پژوهش...................................................................................6
5. شناسایی متغیرهای پژوهش....................................................................6
6. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها..........................................................7
    6ـ1. رضایت شغلی ............................................................................7
    6ـ2. سطح تحصیلات...........................................................................7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
1. رضایت شغلی.................................................................................... 10

    1ـ1. نظریه‎ها و دیدگاه‎های رضایت شغلی.................................................11

    1ـ2. عوامل موثر بر رضایت شغلی ........................................................18

    1ـ3. پیامدهای رضایت شغلی.................................................................19

    1ـ4. روشهای اندازه‎گیری رضایت شغلی  ...............................................21

2. سطح تحصیلات..................................................................................22
فصل سوم: روش شناسی
1. روش پژوهش..................................................................................... 26
2. جامعه آماری، تعیین نمونه و روش نمونه‎برداری........................................26
    2ـ1. جامعه آماری...............................................................................26
    2ـ2. تعیین نمونه و روش نمونه‎برداری....................................................26
3. ابزار ارزشیابی...................................................................................27
    3ـ1. رضایت شغلی.............................................................................27
         1) اعتبار و روایی ........................................................................27
         2) شیوه نمره‎گذاری.......................................................................27
4. طرح تحلیل داده‎ها..............................................................................28
فصل چهارم: تحلیل داده‎ها
1. یافته‎های پژوهش................................................................................ 31
 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1. تفسیر یافته‎های پژوهش........................................................................35
2. محدودیتها..........................................................................................36
3. پیشنهادها...........................................................................................37
 
 
فهرست منابع
    الف ـ منابع فارسی ..............................................................................39
    ب ـ منابع انگلیسی...............................................................................40
 

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی با عنوان رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان


موضوع: علوم انساني,روانشناسي و علوم تربيتي,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پاورپوینت نمای ساختمان
بازديد : 511

پاورپوینت نمای ساختمان

پاورپوینت-نمای-ساختمانپاورپوینت معماری نمای ساختمان در قالب 20 اسلاید به همراه تصاویر، بخشی از متن: نما عنصری است که امروزه جزء جدائی ناپذیر از بدنه شهری محسوب می گردد مانند دیگر پدیده های معماری دارای تاریخچه است که در اینجا مورد مطالعه قرار می گیرد. طبیعی است که نما به مفهوم عام خود در طراحی معماری که تصویر علمی ...دانلود فایل

 

موضوع: فني و مهندسي,معماري,,
برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پاورپوینت فرهنگ اسلامی و معماری ایرانی
بازديد : 564

پاورپوینت فرهنگ اسلامی و معماری ایرانی

پاورپوینت-فرهنگ-اسلامی-و-معماری-ایرانیپاور پوینت بررسی فرهنگ اسلامی و معماری ایرانی در قالب 30 اسلاید، بخشی از متن: بعد از دوره ساسانی و در ابتدای ورود دین اسلام به ایران رفته رفته فرهنگ اسلامی برجامعه ایرانی حاکم شد وبر پایه این تغییر فرهنگ معماری نیز تاثیر گرفت اگر تا دیروز برای ساخت یک معبد معماران به فکر آتشکده بودند،حال باید با ...دانلود فایل

 

موضوع: فني و مهندسي,معماري,,
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

بروشور معاینه علائم حیاتی
بازديد : 1391

بروشور معاینه علائم حیاتی

بروشور-معاینه-علائم-حیاتیبروشور معاینه و آشنایی با علائم حیاتی در کمک های اولیه، بخشی از متن: ابتدا با نوک دو انگشت بزرگ و نشانه نقطه لمس نبض را که محل شریان از روی استخوان یا جسم سخت می باشد پیدا کنیدمانند نقطه لمس نبض رادیال که در قسمت داخلی مچ دست (پایین انگشت شصت) و روی استخوان رادیوس قرار دارد و یا نقطه نبض کاروتید ...دانلود فایل

 

موضوع: عمومي,آموزشي,,
برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

بروشور آشنایی با سازمان امداد و نجات
بازديد : 1538

بروشور آشنایی با سازمان امداد و نجات

بروشور-آشنایی-با-سازمان-امداد-و-نجاتبروشور معرفی سازمان امداد و نجات هلال احمر، بخشی از متن: در خرداد ماه 1302 با وقوع زلزله ای در شرق خراسان و زلزله ای دیگر به فاصله 3 ماه بعد در سیرجان و کرمان و همچنین جاری شدن سیلاب های گسترده در همان سال در استانهای گیلان , مازندران, آذربایجان شرقی و اصفهان زندگی بسیاری از هموطنان به مخاطره ...دانلود فایل

 

موضوع: عمومي,آموزشي,,
برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مقاله کمبود هورمون رشد (کوتولگی)
بازديد : 1435

مقاله کمبود هورمون رشد (کوتولگی)

مقاله-کمبود-هورمون-رشد-(کوتولگی)مقاله ترجمه شده با عنوان (Growth Hormone Deficiency (Dwarfism، بخشی از متن: فرم قابل تشخیص و رایج تر کوتولگی آكندروپلازي، که برای 70٪ از موارد کوتولگی و شکل گیری اندام کوتاه ، افزایش انحنای ستون فقرات، و اعوجاج رشد جمجمه است. آكندروپلازي یک اختلال اتوزوم غالب است که با حضور موارد معیوب در ژنوم ...دانلود فایل

 

موضوع: علوم پايه,زيست شناسي,,
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مقاله تنش شوری گیاهان
بازديد : 1450

مقاله تنش شوری گیاهان

مقاله-تنش-شوری-گیاهانمقاله ترجمه شده با عنوان Plant Salt Stress، مقدمه: در همه موارد هیچ ماده سمی رشد گیاه را محدود تر نسبت به نمک نمی کند. استرس نمک ارائه یک تهدید افزایش به بوته کشاورزی است. در میان منابع مختلف شوری خاک، آبیاری همراه با زهکشی ضعیف جدی ترین روش است، چرا که نشان دهنده تلفات زمین یک بار تولیدی کشاورزی ..دانلود فایل

 

موضوع: فني و مهندسي,كشاورزي و زراعت,,
برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مقاله شناسایی هورمون های رشد در گیاهان
بازديد : 1206

مقاله شناسایی هورمون های رشد در گیاهان

مقاله-شناسایی-هورمون-های-رشد-در-گیاهانمقاله ترجمه شده با عنوان اصلی The Growth Hormones Found in Plants، بخشی از مقدمه: هورمون چیست؟ این سوال یکی برای اولین بار برای کسی پیش می آید اصطلاح "هورمون" از یک کار یونانی به معنای به دست آمده "و تحریک به فعالیت است." این برای اولین بار توسط هاردی پیشنهاد شد و توسط سار در سال 1906 در اشاره به ..دانلود فایل

 

موضوع: فني و مهندسي,كشاورزي و زراعت,,
برچسب ها : ,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مقاله تغییرات ناشی از استرس اسمزی در جوانه زنی، رشد و قند محلول در دانه سورگوم
بازديد : 1489

مقاله تغییرات ناشی از استرس اسمزی در جوانه زنی، رشد و قند محلول در دانه سورگوم

مقاله-تغییرات-ناشی-از-استرس-اسمزی-در-جوانه-زنی-رشد-و-قند-محلول-در-دانه-سورگوممقاله ترجمه شده با عنوان OSMOTIC STRESS-INDUCED CHANGES IN GERMINATION, GROWTH AND SOLUBLE SUGAR CONTENT OF SORGHUM BICOLOR (L.) MOENCH SEEDS، چکیده: اثر تنش اسمزی بر جوانه زنی، رشد و قند محلول در سورگوم دورنگ، دانه و اجزای نهال (آندوسپرم و جنین) در طی جوانه زنی اولیه مورد بررسی قرار گرفته است. ...دانلود فایل

 

موضوع: فني و مهندسي,كشاورزي و زراعت,,
برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مقاله، پروژه، پايان نامه، گزارشكار، تحقيق، نرم افزار، پروپوزال
بازديد : 373

پاورپوینت جرثقیل ها و تاور کرین
بازديد : 365

پاورپوینت جرثقیل ها و تاور کرین

پاورپوینت-جرثقیل-ها-و-تاور-کریندر این پاورپوینت بطور کامل جرثقیل ها و تاور کرین در قالب 89 اسلاید به همراه فیلم و تصاویر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند. بخشی از متن: تقریباً در تمامی صنایع نیاز به نقل و انتقال اجسام سنگین وجود دارد، یکی از متداول ترین دستگاههایی که در این رابطه مورد استفاده قرار میگیرد جرثقیل می باشد. تاور ..دانلود فایل

 

موضوع: فني و مهندسي,عمران,,
برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 442

[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف