پشتیبانی

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی
بازديد : 132

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی

بررسی عوامل پدیدآورنده ورشکستگی و ارزیابی آن ( مطالعه موردی کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان) فرمت فایل WORD (قابل ویرایش )

دانلود بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها 
کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان
 علل ایجاد ورشکستگی 
 علل ورشکستگی 
 ارزیابی علل ورشکستگی
علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها
علل ورشکستگی ارزیابی علل ورشکستگی
بررسی عوامل پدیدآورنده ورشکستگی و ارزیابی آن
 عوامل پدیدآورنده ورشکستگی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 99 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51

بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی

مطالعه موردی کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

چکیده  :

 ورشکستگی آخرین مرحله از حیات اقتصادی شرکتها است و بر همه ذینفعان شرکت تاثیر میگذارد. بنابراین بررسی عوامل ورشکستگی از اهمیت برخوردار می باشد همچنین تاثیر داده های مالی در بررسی عوامل ورشکستگی با یکدیگر مقایسه گردید. هدف این پژوهش، نخست ارائه مبانی تئوریكی تحقیق و بررسی علل ورشکستکی شرکت ها با مطالعه نمونه شرکت کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان و دوم ارائه مدل مناسب جهت ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت شرکت ها قبل از رویداد بحران مالی شركت ها می باشد، تا بتوان با استفاده از مدل مزبور وضعیت مالی شركت ها و همچنین موضوع تداوم فعالیت آنها را بررسی و موجب ارتقاء كیفی تصمیم گیری سهامداران و ذینفعان مربوطه گردید. اطلاعات مورد نیاز به منظور شناسایی ورشکستگی های مختلف واحدها و یافتن عوامل موثر بر ورشکستگی، از میان اطلاعات موجود در کارخانه کارتن سازی فراز شرق زاهدان و داده های تولید شده از طریق آنالیز داده های مالی و آماری کارخانه از مقطع زمانی مورد مطالعه بدو تاسیس کارخانه از سال 1384تا پایان سال1387 می باشد پس از جمع آوری مشاهدات،متغیرها تحقیق به دو دسته پاسخ و کمکی تقسیم شدند .در این تحقیق،الگوی خطرهای متناسب کاکس را به روش رگرسیونی به داده های جمع آوری شده ارزیابی شد.

واژه های كلیدی: ورشكستگی، ورشكستگی مالی، عوامل ورشكستگی، وضعیت مالی شركت ها

بیان مسئله و نوع تحقیق

  هدف اصلی از اجرای این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر ورشکستکی شرکت ها با مطالعه نمونه شرکت کارتن سازی آرش فراز شرق زاهدان و دوم ارائه مدل مناسب جهت ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت شرکت ها قبل از رویداد بحران مالی شركت ها می باشد بنابراین تحقیق می خواهد به این سوال پاسخ دهد که: عوامل موثر بر ورشکستکی شرکت ها کدامند؟

 کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق (سهامی خاص)،در سال 1384 با سرمایه دو میلیارد تومان، بصورت خصوصی،شروع به کار نمود ودر سال 1385 خط تولید با ظرفیت اسمی 20000 تن در سه شیفت کاری با داشتن 20 کارگر ماهر و 5 تکنسین و دو مهندس صنایع تکمیل گردید. کارخانه دارای چهار سوله 500 متری ؛در شهرک صنعتی و کارگاهی زاهدان واقع شده است. منظور از احداث کارخانه:تولید انواع مقوای قهوه ای و سفید از کاغذ باطله و مقوای صنعتی فشرده و انواع کارتن و جعبه های مقوایی سرمایه گذار کارخانه  کارمند دستگاه دولتی بوده و هیچ دانش و اطلاعاتی راجع به مدیریت و صنعت مزبور نداشته و تمام امور را به یک متخصص غیر بومی سپرده و خودش مستقیما کنترل و نظارت مستقیم نداشته و کارگران و متخصصین غیر بومی هم  به دلیل سختی معیشت در زاهدان،رغبت چندانی  به کار نداشتند و درست به وظایفشان عمل نمی نمودند. خرید تجهیزات و دستگاه ها از کشور آلمان بوده و انجام فعالیت نیازمند نیروهای متخصص و کارا بود که به دلیل عدم وجود نیروی کار ماهر در این صنعت در استان،کارگران و متخصصین از استان های همجوار با حقوق مکفی و دستمزد بالا تامین شده بودند و سرمایه گذار کارخانه علاوه بر حقوق و مزایا،محلی در جوار کارخانه برای اسکان این افراد در نظر گرفته بود. و از طرفی دیگر مواد مصرفی لازم جهت ساخت کارتن ها یا وارداتی (از کشور آلمان) بود و یا از جمع اوری کاغذهای باطله موجود کشور استفاده میگردید.که این نوع کاغذ میبایستی فرآوری شده تا پس از طی مراحل مختلف بصورت خمیر در آمده و سپس در کارخانه تبدیل به مقوا گردیده که این سیکل کار هزینه بر و زمان بر بوده و استهلاک بالایی برای دستگاهها پدید آورده و هزینه ها را به گونه ای افزایش میداده است.

 کارخانه با کیفیت مطلوب فعالیت میکرد و بازار فروش محصولات کارخانه بیشتر از استانهای تهران و مشهد و اصفهان بوده و از آنجا که کلان شهرهای بزرگ دارای کارخانه های متعدد مقوا سازی و جوار کارخانه ای بودند و بسته بندی تولیدات کارخانه های وابسته به خودشان را انجام میدادند ،کارخانه مذکور،علی رغم کیفیت مطلوب با قیمتی پایین تر،به رقابت با سایر کارخانجات کشور پرداخت.تا اینکه قیمت دلار در بازار رشد یافت و با بالا رفتن قیمت دلار ،مواد اولیه با قیمت زیاد خریداری می شد و چون قیمت بسته بندی کالا افزایش یافت بسته بندی محصولات از کارتن به نایلون مبدل گشت و چون نایلون بازیافت مواد نفتی بود با قیمت متعادل تر و نازل تری از مقوا جهت بسته بندی محصولات استفاده میگردید.و تا حدودی بازار خرید بسته بندی کارتنی و مقوایی را دچار آشفتگی نمود و حجم فروش محصولات کارخانه در بازار پایین آمد.

کارخانجات خریداری کننده کارتن و مقوا به دلیل اینکه بسته بندی محصولات در حقیقت فشار مضاعفی را برای آنان پدید میاورد،بسته بندی ها را از شکل کوچک به بزرگ و فله ای تبدیل کردند که در نهایت خرید کارتن توسط آنان به نصف تقلیل یافت.

 افزایش هزینه های آب و برق و تلفن و نرخ دستمزدها سال به سال و سایر عوامل از طرف دیگر توان اقتصادی کارخانه را به حداقل ممکن رسانید که این خود بر کاهش درآمدها اثرگذار بود. از آنجا که ماشین آلات صنعتی نیازمند نظافت درست و ضرروری بودند ولی کارگران رعایت ننموده و این باعث میشد تا دستگاهها زود خراب شوند و حتی گاهی تولید متوقف میشد.و تولید کم و در نتیجه فروش و درآمد کم را به دنبال داشت.

از سوی دیگر با توجه به کارکرد دوساله دستگاه ها نیازمند تعویض قطعات یدکی بوده که ناشی از استهلاک دستگاه ها میباشد که کشور سازنده دستگاه حاضر به انجام گارانتی آنها نبوده و دستگاه ها به دلیل استهلاک بالای آنها دچار مشکل شده که در نهایت کاهش در تولید را به همراه داشت. و ادامه ی کار مطلوب دستگاه ها نیازمند به تامین قطعات یدکی و خرید این قطعات از دلالان سایر کشورها بوده که باقیمت چندین برابر خریداری گردیده است که این امر فشار مضاعفی را بر سرمایه گذار به دنبال داشته است.

یکی دیگر از مشکلاتی که واحد های کارتن سازی با آن در گیر هستند واردات کارتن و ورق آماده از خارج کشور است.که این واردات تاثیر نامطلوب بر کارخانجات کارتن سازی گذاشته که فروش آنان را به نحو قابل ملاحظه ای کاهش داده و در نهایت کارخانه مذکور را هم تحت تاثیر قرار داد.

مبحث دیگر اینکه به دلیل استفاده از چسب و کاغذ در این کارخانجات ،آتش سوزی یکی از مهمترین حوادثی است که در این کارخانجات به وقوع می پیوندد.و یکی از مواردی که موجب آتش سوزی میشود استعمال دخانیات و سایر موارد مشابه آتش زا توسط پرسنل کارخانه است.بنابراین پرسنل کارخانه باید آگاهی کاملی از موارد ایمنی داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند و حتی در صورت لزوم باید آموزش های لازم به صورت طبقه بندی شده و متناسب با مسولیت آنان انجام شود. علی ایحال کارخانه  با توجه به این مشکلات بمدت چهار سال  فعالیت کرد.

شایان ذکر است کارخانه مذکور به دلیل سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی به مدت سه ساعت در آتش سوخت.  

 

روش‌ تحقیق‌

این پژوهش از لحاظ روش یك پژوهش توصیفی(نیمه تجربی) از نوع همبستگی است. ‌در این‌ تحقیق، با استفاده‌ از اطلاعات‌ استخراج‌ شده‌ از صورتهای‌ مالی و آماری‌ کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق ، نسبتهای‌ موجود در صورت ها محاسبه‌ و در هر سال‌ مورد مطالعه ارزیابی و تعیین‌ شد. جامعه‌ آماری‌ تحقیق، کارخانه کارتن سازی آرش فراز شرق می باشد. اطلاعات و داده های مورد نیاز از صورتهای مالی اساسی نمونه یعنی ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد و سایر اطلاعات منتشره از سوی کارخانه مورد نظر گردآوری شد . همچنین اطلاعات مربوط به مباحث تئوریك از منابع كتابخانه ای شامل كتابها، مجلات و سایت های تخصصی حسابداری جمع آوری شده است.

مراحل اجرای پژوهش بشرح زیر بوده است:

-1 مشخص نمودن جامعه آماری

2-محاسبه نسبت های مالی و سایر پارامترهای مورد نیاز بعنوان متغیرهای مستقل در سال های مورد بررسی

3- گزینش مدل مناسب با معیارهای خطای كمتر و همبستگی بیشتر میان متغیرهای مستقل

4- ارزیابی مدل های برازش شده برای بررسی اعتبار مدل با داده های پژوهش

مدیریت, بررسی ,عوامل ,پدیدآورنده, ورشکستگی ,و, ارزیابی آن, بررسی عوامل پدیدآورنده ورشکستگی و ارزیابی آن,

فهرست مطالب :

چکیده

1.مقدمه

2.تعریف ورشکستگی

3.انواع ورشکستگی

4. دلا‌یل ورشکستگی‌

5.مراحل ورشکستگی‌

6. بررسی تئوری های‌ ورشكستگی

  1. 1 تئوری های جدید ورشكستگی

 2.6 مكانیسم تئوری كنترل

7 . مروری بر تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور

7. 1 تحقیقات خارج از کشور

7. 2 تحقیقات انجام شده در ایران

 

8.الگوهای محاسبه ورشكستگی شرکت ها در آینده

.9 بیان مسئله و نوع تحقیق

10. روش‌ تحقیق‌

11. نتیجه‌گیری

پیشنهادات

منابع

 

 

دانلود بررسی علل ایجاد ورشکستگی کارخانه ها مطالعه موردی شرکت کارتن سازی




برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف