پشتیبانی

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد
بازديد : 264

تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد

ما در یك ارتباط حیاتی با تكنولوژی قرار داریم با وجود این، باید در مورد اثرات آن بر خود به عنوان افراد و به عنوان اعضای سازمانها و جامعه آگاه باشیمبدین جهت در ادامه این نوشتار تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمانها، افراد و جامعه بحث خواهد شد

دانلود تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد

فناوری اطلاعات
تاثیرات فناوری اطلاعات بر سازمان
تاثیرات فناوری اطلاعات برجامعه و فرد
دانلود مقاله تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید پایان نامه مدیریت
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیقرشته مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد

 
چكیده
در چند دهه اخیر تكنولوژی مدرن اطلاعات بر موقعیت و عملكرد بسیاری از جوامع، سازمانها و افراد اثرات قابل ملاحظه‌ای گذاشته و به موازات پیشرفتهای شگرفی كه در این زمینه بوجود آمده است، سرنوشت جوامع، سازمانها و افراد هر روز بیش از گذشته به این فناوری مدرن گره می خورد .بدیهی است كه در چنین موقعیتی ،شناخت تاثیرات فناوری اطلاعات اهمیت فزاینده ای یافته است .با توجه به این واقعیات باید گفت كه فناوری اطلاعات یكی از عوامل مهم محیطی به شمار می آید كه بر موقعیت ، عملكرد و سرنوشت جوامع، سازمانها و افراد اثرات جدی می گذارد. 
 
 
کلمات کلیدی:

فناوری اطلاعات

تاثیرات فناوری اطلاعات بر سازمان

تاثیرات فناوری اطلاعات برجامعه و فرد

 
 
مقدمه
بحث در مورد تاثیر فناوری اطلاعات بر افراد، سازمانها و جامعه موضوع تازه‌ای نیست و از ابتدای پیدایش و گسترش فناوری اطلاعات این موضوع مورد بحث قرار گرفته است.هنوز هم افرادی وجود دارند كه معتقدند بشر به وسیلة تكامل تكنولوژی تهدید شده است. ما در یك ارتباط حیاتی با تكنولوژی قرار داریم. با وجود این، باید در مورد اثرات آن بر خود به عنوان افراد و به عنوان اعضای سازمانها و جامعه آگاه باشیم.بدین جهت در ادامه این نوشتار تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمانها، افراد و جامعه بحث خواهد شد. 
 
 
 
 
فهرست مطالب
تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد1
چكیده2
مقدمه 3
سازمانها و فناوری اطلاعات3
سلسله مراتب سازمانی4
نسبت كاركنان یقه آبی به كاركنان یقه سفید4
واحدهای ویژه4
تمركز قدرت یا اختیار5
قدرت و موقعیت5
محتوای شغل6
تغییرات در شرایط احراز شغل و آموزش6
تغییرات در نظارت6
تاثیر بر جابه‌جایی شغلی7
تاثیرات دیگر فناوری اطلاعات بر سازمان7
كار و فناوری اطلاعات9
تاثیر بر رضایت شغلی9
فاقد صفات انسانی كردن9
تاثیر بر ایمنی و سلامتی12
الف - استرس شغلی12
ب - نمایش تصویری12
ج - آسیبهای ناشی از فشار كارهای تكراری12
اجتماع و فناوری اطلاعات13
فرصتهایی برای افرادمعلول13
پیشرفتهایی در حفظ سلامتی14
نتیجه گیری15
منابع و ماخذ16
 

دانلود تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان، جامعه و فرد


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

ارائه یك الگوی مناسب استراتژیك تغییر از میان شركت‌های هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر
بازديد : 243

ارائه یك الگوی مناسب استراتژیك تغییر از میان شركت‌های هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شركت‌های هواپیمائی جهت افزایش عملكرد آنان

در حال حاضر استراتژی جامعی در سطح صنعت هوائی و خصوصاً هواپیمائی كشور وجود ندارد این موضوع در حالیست كه صورتهای مالی شركت‌های هواپیمایی نشان دهنده مبالغ بسیار بالائی از صرف منابع بودجه‌ای كشور است كه در صورت ارائه یك مدل مناسب برای این شركت‌ها و تأثیرگذاری بر كاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای آنان، می‌توان انتظار منافع بالائی را در سطح ملی داشت

دانلود ارائه یك الگوی مناسب استراتژیك تغییر از میان شركت‌های هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شركت‌های هواپیمائی جهت افزایش عملكرد آنان

افزایش عملكرد
تغییرات برنامه‌ریزی شده
شركت‌های هواپیمائی برتر
مدل یكپارچه تغییر سازمانی
الگوی مناسب استراتژیك تغییر
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان ارائه یك الگوی مناسب استراتژیك تغییر از میان شركت‌های هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شركت‌های هواپیمائی جهت افزایش عملكرد آنان
سیستم همکاری در فروش فایل
خرید
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 244 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 137

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت با عنوان ارائه یك الگوی مناسب استراتژیك تغییر از میان شركت‌های هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شركت‌های هواپیمائی جهت افزایش عملكرد آنان

 
مقدمه:
بعد از جنگ جهانی دوم كوشش‌های زیادی در جهت بهبود كارایی سازمانها آغاز گردید. مدل اولیه‌ای كه برای خلق كارایی توسط فردریك تیلور ارائه شد، عمدتا با نگرش سیستمهای بسته شكل میگرفت (عامل محیط در نظر گرفته نمی‌شد). تاكید بر عوامل موجود در این مدل برای حصول كارائی ،‌بر انجام بهتر شیوه انجام كار توام با كنترل های زیاد داخلی تاكید می‌ورزید ( ولبردا، 1992).به علت اینكه این نگرش صرفا بر ماهیت كار تاكید می‌كرد، بزودی به عنوان یك تئوری غیرسازمانی تلقی شده و لذا نتیجه آن ظهور نگرش روابط انسانی شد . اگرچه این مدل ، بلحاظ روشی ، دموكراتیك تراز قبلی بنظر می رسید ، اما همچنان بدون توجه به محیط های پیرامونی سازمان و با توجه به عامل نیروی انسانی توام با كنترل های منعطف تراز قبلی بدنبال كسب مزیت برای سازمان بود ( وچیو و اپلباوم ، 1995).
 
در دهه 1970، وضعیت بازار به سمت كیفیت خدمات و تولیدات، تغییر یافت. سازمانها در چنین فضائی میبایست جایگاه خود و رقیبانشان را با دیدگاه باز به بازار كشف می‌نمودند. در این وضعیت سازمان برای كسب مزیت می بایست با اطمینان از كنترل های داخلی ، وضعیت خود را در مقایسه با رقبا، حفظ و بهبود می‌بخشید .كارائی در این مدل بواسطه توجه به محیط بیرونی نسبتا ثابت یعنی عوامل محیطی تاثیرگذار بر  تصمیم‌گیریهای سازمان بوجود می‌آمد . بموازات این بذل توجه به محیط بیرونی ، سازمان در درون ، از طریق تقسیم كار و تخصصی كردن وظائف ، امكان تولیدات بیشتر را مهیا می‌نمود. در مدل چهارم ،  سازمانها برای بقاء و موفقیت میبایست توانمندی انعطاف‌پذیری خود را در مقابل تغییرات محیطی دائما در حال تغییر افزایش دهند. این تغییرات محیطی سریع نیازمند آمادگی سازمانهای امروزی برای انعطاف‌پذیری در كلیه سطوح و موضوعات مرتبط در سازمان است (ولبردا، 1992).
 
در یك جمع‌بندی كلی، سازمانها در طی تكامل خود مراحلی را پشت سر گذارده‌اند كه با مفهوم تغییر معنا پیدا می‌كند. این تكامل به شرحی كه گذشت شامل 4 مرحله می‌گردید كه هر یك از آنها می‌تواند بعنوان یك پارادایم دوران خود تلقی گردد. هر یك دارای مولفه‌های خاص خود بوده و پس از اشباع در مرحله خود، به مرحله دیگر وارد می‌شدند. ملاك شناخت برای برون رفت به پارادایم جدید، خصوصیات عوامل یا موضوعات تغییر هستند كه شامل اهداف، تكنولوژی، نیروی انسانی، فرهنگ و ساختار می‌باشند (لویت، 1965؛ دفت، 2004؛ سیلی، 2002؛ وسیس، 2003؛ شیمن، 2003). به عبارت دیگر، جوهره هر یك از موضوعات فوق‌الذكر، از یك مرحله به مرحله دیگر متفاوت می‌باشد. البته الزام ورود به مرحله جدید، اعمال تغییرات در كلیه عوامل فوق‌الذكر بوده و لذا تغییر در یكی از عوامل به منزله تغییرات یكپارچه یا جامع تلقی نمی‌گردد. در چنین حالتی سازمان به لحاظ یك یا چند عامل تغییر بهبود یافته اما نسبت به سایر عوامل از پارادایم‌های قبلی تبعیت می‌كند. ماحصل چنین شیوه‌ای، عدم هماهنگی در مجموعه اجزای سازمان تلقی خواهد شد.
 
 عوامل تغییر ذكر شده، خود تابع متغیرهای دیگری تحت عنوان نقاط مرجع هستند كه عامل اصلی در پارادایم شیفت، جهت‌گذار از یك مرحله به مرحله دیگر تلقی می‌گردند. این نقاط مرجع، محیط (محیط‌های باز و بسته) و نوع كنترل‌های سازمانی (كنترل‌های كم یا شدید) بوده (شندل و هارت و فیگنباوم، 1996؛ هال ، 2001) كه با تركیب خود، 4 پارادایم را به وجود می‌آورند. به این ترتیب كلیه سازمانها به اتكاء اینكه از كدام وضعیت نقاط مرجع برخوردار باشند، دارای یك پاردایم خاص بوده و به تبع آن نیز الزاما می‌بایست از موضوعات تغییر هماهنگ پیروی كنند. تحقیق حاضر با مبنا قرار دادن موضوعات تغییر از جمله تكنولوژی، اهداف، نیروی انسانی، فرهنگ و ساختار در سطحی استراتژیك (و نه عملیاتی) به دنبال استخراج مدلی هماهنگ و جامع برای سازمانهائی است كه در یكی از 4 پاردایم مذكور قرار می‌گیرند.
 
 هر یك از این 4 پارادایم دارای موضعات تغییر فوق الذكر هستند اما ماهیت این موضوعات از یك پارادایم به پارادایم دیگر متفاوت است. پیش فرض اصلی این مطالعه، هماهنگی بین عوامل یا موضوعات تغییر و همچنین نقاط مرجع است، به طوری كه اگر این هماهنگی به طور جامع و یكپارچه حادث گردد، موفقیت یا برتری (در این مطالعه)، تضمین خواهد گردید. به منظور ایجاد چنین هماهنگی، مدیران سازمانها می‌باید بدانند كه در هر یك از وضعیت‌های نقاط مرجع (محیط و كنترل)، اتخاذ كدام یك از گونه‌های استراتژیك عوامل تغییر مناسب هستند. در صورت تشخیص و انتخاب درست، هماهنگی استراتژیك به وجود آمده و نتیجتا موفقیت سازمان به عنوان خروجی این نظام به وجود خواهد آمد. این تحقیق مدیران سازمانها، خصوصا مدیران شركتهای هواپیمائی را در چنین مسیر شناختی كمك خواهد كرد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

افزایش عملكرد

تغییرات برنامه‌ریزی شده

شركت‌های هواپیمائی برتر

مدل یكپارچه تغییر سازمانی

الگوی مناسب استراتژیك تغییر

 
 
1) بیان مسئله
در حال حاضر استراتژی جامعی در سطح صنعت هوائی و خصوصاً هواپیمائی كشور وجود ندارد. این موضوع در حالیست كه صورتهای مالی شركت‌های هواپیمایی نشان دهنده مبالغ بسیار بالائی از صرف منابع بودجه‌ای كشور است كه در صورت ارائه یك مدل مناسب برای این شركت‌ها و تأثیرگذاری بر كاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای آنان، می‌توان انتظار منافع بالائی را در سطح ملی داشت. همچنین در حال حاضر شركت‌های جدیدی وارد صنعت شده‌اند كه از تجربه حرفه‌ای لازم برخوردار نبوده و در صورت عدم ارائه یك مدل جامع برای شركت‌های هواپیمائی، امكان بروز مشكلات وسیع‌تر در صورت تداوم این روند وجود دارد.
 
 با توجه به موارد فوق از یك طرف و وجود تحریم در بخش هوایی كشور و جایگاه صنعت حمل و نقل در سند چشم انداز بیست ساله، این تحقیق می‌تواند با شناسائی استراتژی‌های تغییر شركت‌های هواپیمائی برتر و استخراج مدلی مناسب از آنها، مدل به دست آمده را برای شركت‌هایی كه خواهان تغییر هستند  تسری دهد. برای به دست آوردن  مدلی مناسب، این تحقیق، شركتهای هواپیمای برتر (بین‌الملی پروازكننده به ایران و بالعكس) كه در طی یك دوره 5 ساله از عملكرد در حال رشد برخوردار بوده‌اند را انتخاب كرده و متعاقباً برای رسیدن به نتیجه تحقیق، مراحل زیر را انجام خواهد داد.
 
1) بررسی مدل‌های مربوط به موضوعات تغییر و گونه‌های مختلف تغییر در سطح استراتژیك (ادبیات تحقیق) به منظور حمایت ازچارچوب نظری تحقیق .یعنی پاسخ به این سوال كه موضوعات تغییر در این تحقیق كدام بوده و گونه‌های مختلف هر یك از این موضوعات چه هستند.
 
2) بررسی ارتباط و میزان تاثیر این موضوعات (متغیرهای مستقل تحقیق) بر عملكرد شركت‌های هواپیمایی برتر (متغیر وابسته تحقیق).یعنی پاسخ به این سئوال كه كدام یك از این موضوعات، در تاثیرگذاری برعملكرد، از اولویت بالاتری برخورداراست.
 
3) بررسی ارتباط و هماهنگی گونه‌های موضوعات تغییر (در سطح استراتژیك) با متغیرهای تعدیل‌كننده (میزان كنترل و نوع تأكید بر داخل و خارج) جهت استخراج یك مدل مناسب.
یعنی پاسخ به این سوال كه تركیب بهینه این گونه‌ها چیست.
 
 
 
 
فهرست مطالب
ارائه یك الگوی مناسب استراتژیك تغییر از میان شركت‌های هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شركت‌های هواپیمائی جهت افزایش عملكرد آنان1
فصل اول:كلیات تحقیق1
مقدمه:2
1) بیان مسئله4
2) اهمیت و ضرورت تحقیق5
3) چارچوب نظری تحقیق7
5) فرضیه‌های تحقیق9
فرضیه اصلی9
فرضیه‌های فرعی تحقیق9
6) اهداف تحقیق10
7) قلمرو تحقیق10
8) روش‌شناسی10
8-1)روش‌ها و ابزار گردآوری اطلاعات:12
9) جامعه آماری، روش نمونه‌گیری، حجم نمونه13
10) روش تجزیه و تحلیل داده‌ها13
الف) تجزیه و تحلیل داده‌ها در روش كمی13
گونه‌های تكنولوژیكی15
ب)تجزیه و تحلیل داده‌های كیفی:15
11) مشكلات و محدودیت‌های تحقیق17
12)تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی طرح17
 
فصل دوم:گستره نظری و پیشینة پژوهش19
جدول 1-2: ادبیات تغییر در مدیریت22
1)مفاهیم عمومی تغییر23

1-1)تغییر چیست؟23

1-2)تغییرات برنامه‌ریزی شده در مقابل تغییرات غیربرنامه‌ریزی26
1-3)تغییرات دائمی در مقابل تغییرات مقطعی26
1-4)تغییرات تكاملی، انتقالی و استحاله‌ای28
1-4-1)تغییرات تكاملی:28
1-4-2)تغییرات انتقالی:29
1-4-3)تغییرات استحاله‌ای:29
نمودار 1-2: تغییرات تكاملی، انتقالی و استحاله‌ای29
1-5)جمع‌بندی قسمت اول (مفاهیم عمومی تغییر)30
2)الگوهای مرتبط با موضوعات تغییر30
2-1)مدل فرآیندها، محتوا و زمینه30
نمودار 2-2: موضوعات تغییر از دیدگاه پتیگرو و وایپ31
2-2)مدل متن تغییر32
2-3)مدل یكپارچه تغییر سازمانی33
نمودار 4-2: استراتژیهای تغییر سازمانی بر اساس مدل33
2-4)مدل ادكار35
2-5)مدل عوامل تغییر دفت35
2-6)مدل لویت37
2-9)جمع‌بندی الگوهای مرتبط با موضوعات تغییر38
3)مدیریت استراتژیك تغییر39

3-1)نگرش استراتژیك چیست؟39

3-1-2)نگرش روابط انسانی به مدیریت40
3-1-3)نگرش علمی (كمی) به مدیریت40
3-1-4)نگرش سیستمی به مدیریت40
3-1-5)نگرش اقتضایی به مدیریت40
3-2)مقایسه نگرش‌ها و ارتباط آن با دیدگاه استراتژیك41

3-5)تفاوت مدیریت استراتژیك تغییر با نگرش عملیاتی تغییر42

3-7)موضوعات تغییر در سطح استراتژیك43
3-8)منابع انسانی به عنوان موضوعی در سطح استراتژیك تغییر46
3-9)مدل استراتژیك منابع انسانی47
جدول 2-2: تفاوت گزینه‌های استراتژیك منابع انسانی از لحاظ ویژگی‌های سیستم منابع انسانی51

3-11)تكنولوژی به عنوان عاملی در سطح استراتژیك تغییر52

3-12)دیدگاه‌های مربوط به تكنولوژی52
3-13)مدل استراتژیك تكنولوژی55
3-15)فرهنگ به عنوان عاملی در سطح استراتژیك تغییر58
3-16)مدل‌های یكپارچه فرهنگ‌ سازمانی60

3-17)گونه‌شناسی عامل فرهنگ سازمانی در سطح استراتژیك62

3-18)ساختار به عنوان عاملی در سطح استراتژیك63
3-18-2)متغیرهای مرتبط با ساختار سازمانی63
جدول 4-2: متغیرهای مرتبط با ساختار سازمانی65
3-18-3)تأثیر محیط بر ساختارهای سازمان65

3-20-2)جایگاه اهداف در مجموعه عناصر (موضوعات) تغییر استراتژیك72

3-21)مدل استراتژیك اهداف سازمانی73
4)مدل تحقیق81
5)پیشینه مطالعاتی85
 
فصل سوم:روش اجرای تحقیق80
1)روش اجرای تحقیق81
روشها و استراتژیهای تحقیقات كیفی84
1-2)تحقیق موردی86
1-3)تحقیقات عملی88
1-4)تحقیقات قوم‌نگاری89
1-5)تئوری برخاسته از زمینه89
1-5-1-تاریخچه91
1-5-3)فرآیند انجام تحقیق كیفی (تئوری برخاسته از زمینه)91
2)حجم و عناصر جامعه نمونه در تحقیق حاضر  (روش كیفی)95
3-1)پایائی تحقیق (كیفی)95
قابل انتقال بودن99
4)روش پژوهش (كمی)101
8)روش اجرا و تجزیه و تحلیل‌های آماری (روش كمی)105
خروجی پرسشنامه سوم جهت تجزیه و تحلیل‌های آماری108
 
منابع 109
 
پیوست 120

دانلود ارائه یك الگوی مناسب استراتژیك تغییر از میان شركت‌های هواپیمائی برتر و استفاده از این الگو برای سایر شركت‌های هواپیمائی جهت افزایش عملكرد آنان


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح
بازديد : 205

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان

توجه به كاركنان به‌عنوان مهم‌ترین منابع ارزشمند سازمان، موضوعی است كه در درهة اخیر طرفداران زیادی پیدا كرده است هم‌اكنون مدیران به نقش اساسی كاركنان در سازمان پی برده‌اند

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان

رهبری
برنامه‌ریزی
سازماندهی
مدیریت علمی
مدیریت منابع انسانی
استفاده بهینه از كاركنان
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان
شناسایی عوامل مؤثر در عدم استفاده بهینه از كاركنان
خرید پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشن
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 100 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان

بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان

*همراه با پرسشنامه

چكیده
توجه به كاركنان به‌عنوان مهم‌ترین منابع ارزشمند سازمان، موضوعی است كه در درهة اخیر طرفداران زیادی پیدا كرده است. هم‌اكنون مدیران به نقش اساسی كاركنان در سازمان پی برده‌اند. با كمی تأمل می‌توان دریافت كه در تمامی بخش‌های مدیریتی ردپایی از این تفكر وجود دارد. چه آنانی كه بحث تحول و بهبود را دارند و چه آنانی كه بحث مدیریت استراتژیك و در كل تمامی متفكران عرصه مدیریت، به نقش بنیادی منابع‌انسانی توجهی خاص دارند و محور اصلی بحث آنان نیز همین منابع ارزشمند می‌باشد.
 
موضوعی كه از همان آغاز رشد مدریریت مطرح بوده است این بوده كه چگونه می‌توان از كاركنان به‌نحو مطلوبی استفاده كرد. نظریه‌پردازان مدیران هركدام نظریه‌ای برای برخورد با این مسئله ابراز داشته‌اند چرا كه رشد و توسعة سازمان را در گرو استفاده بهینه از كاركنان می‌دانستند. بحث استفاده بهینه از كاركنان امروز نیز مطرح است و باز هم‌چنان همه درپی آن هستند كه چگونه می‌توان از این منابع ارزشمند حداكثر استفاده را به‌عمل آورد. ما نیز در این تحقیق درپی آن هستیم كه بعضی از علل عدم‌ استفاده بهینه مدیران از كاركنان را بشناسیم.
 
تحقیق حاضر به بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان می‌پردازد. یافته‌های این تحقیق حاصل مطالعه‌ای است كه بررسی تعداد 30 نفر از كل مدیران سازمان تأمین اجتماعی شهر تهران در سال 1379 صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل یافته با استفاده از روش تحلیل رگرسیون چندمتغیره و دومتغیره و به‌وسیله نرم‌افزارهای PLUS صورت گرفته است. نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد كه عدم‌توجه به انجام وظایف مدیریتی مهم‌ترین عامل در عدم استفاده بهینه مدیران از كاركنان است. هم‌چنین در میان وظایف مدیریت، برنامه‌ریزی و رهبری بیشترین تأثیر را نسبت به وظایف دیگر مدیریت بر استفاده بهینه مدیران از كاركنان دارد و در پایان این‌كه عدم‌وجود هماهنگی بین وظایف مدیریت، یكی دیگر از عوامل مهم در عدم‌استفاده بهینه مدیران از كاركنان است.
 
 
کلمات کلیدی:

رهبری

برنامه‌ریزی

سازماندهی

مدیریت علمی

مدیریت منابع انسانی

استفاده بهینه از كاركنان

 
 
مقدمه
منابع انسانی، نقش اصلی را در بازدهی سازمان ایفاء می‌كنند. به جرأت می‌توان گفت تمام سازمان‌های كه در تحقق اهدافشان موفق بوده‌اند، مدیون منابع انسانی خود هستند، منابع انسانی تنها عاملان ارزش افزوده هستند و رشد و توسعه سازمان در گرو استفاده بهینه از این منابع می‌باشد.عامل اصلی توسعه نیافتگی كشورهای جهان سوم، بی‌توجهی به منابع انسانی بوده است. منابعی كه نیروی محركه هر سازمانی هستند. باوجود این‌كه كشورها از منابع‌ انسانی جوانی برخورد هستند، كماكان غرق در مشكلات فراوان‌اند و از به‌كارگیری این منابع ارزشمند عاجزند.سازمان‌های ما نیز هم‌چون كشورهای جهان سوم ارزشمند انسانی را به‌هدر می‌دهند و قادر به استفاده بهینه از این منابع نمی‌باشند. یكی از مشكلات اصلی سازمان‌ها ما، عدم استفاده بهینه از كاركنان است. مدیران در این میان، عامل اصلی، عدم‌استفاده بهینه از كاركنان هستند، برای این‌كه منابع انسانی همچون سایر منابع دردست مدیران قرار دارند. این مدیران هستند كه باید روش استفاده درست از منابع را بدانند و منابع انسانی را همچون گنج‌های نایابی پاس دارند.
 
 
 
فهرست مطالب
بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان1
چكیده2
مقدمه4
 
فصل اول:کلیات
تعریف موضوع:5
اهداف تحقیق6
چارچوب نظری:7
فرضیه‌های تحقیق:11
متغیرهای تحقیق12
شكل 1-1 ارتباط بین متغیرهای مستقل و وابسته (محقق)12
ابزارای گردآوری اطلاعات13
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات13
محدودیت‌های تحقیق:13
واژه‌ها و اصطلاحات14
5- استفاده بهینه از كاركنان و افزایش بهره‌وری آن‌ها:16
فهرست پانویس‌های فصل اول16
 
فصل دوم: ادبیات موضوعه18
مقدمه:18
مدیریت منابع انسانی:19
مدیریت منابع انسانی در شروع انقلاب صنعتی:20
مدیریت علمی و استفاده بهینه از كاركنان21
تئوری كلاسیك سازمان و استفاده بهینه از كاركنان22
مكتب نئوكلاسیك و استفاده بهینه از كاركنان29
برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از كاركنان41
سازماندهی و استفاده بهینه از كاركنان48
طراحی شغل.51
كنترل و استفاده بهینه از كاركنان61
فهرست پانویس‌های فصل دوم66
 
فصل سوم: روش تحقیق70
روش تحقیق انتخابی72
روش جمع‌آوری اطلاعات73
میزان توجه به رفع انحرافات.76
اعتبار درونی و بیرونی پرسش‌نامه76
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.77
فهرست پانویس‌های فصل سوم78
 

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت و روانشناسی با عنوان بررسی و تجزیه و تحلیل روابط بین انجام صحیح وظایف مدیریت و استفاده بهینه مدیران از كاركنان


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی
بازديد : 327

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی

با نگرش دقیق به سیستمهای سازمانی، در می‌یابیم كه انسان مهمترین عامل در رسیدن به اهداف سازمانی است

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی

کارمندیابی
منابع انسانی
نظام ارزیابی عملكرد
مدیریت منابع انسانی
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه رشته مدیریت
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 69 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی

 
مقدمه
سیسیتمهای سازمانی برای تكامل خود باید با محیط ارتباط برقار و اطلاعات لازم را در مورد كالا و یا خدمات ارائه شده به جامعه، از طریق بازخنورد دریافت كنند و كمبودهای خود را جبران سازند.با نگرش دقیق به سیستمهای سازمانی، در می‌یابیم كه انسان مهمترین عامل در رسیدن به اهداف سازمانی است؛ زیرا سایر منابع وارده به سازمان، به خودی خود نخواهند توانست هدفهای سازمانی را تحقق بخشند. در یك سیستم سازمانی، مدیران تولید در بهبهود كمی و كیفی تولیدات نقش دارند؛ مدیران صنعتی برای بهبود سیستمها و روشها می‌كوشند؛ مدیران امور مالی خواهان جلب سرمایه و استفادة مطلوب از آن هستند و مدیران منابع انسانی، مشتاق ارائة برنامه‌هایی برای ایجاد هماهنگی میان اهداف و نیازهای نیروی انسانی و شیوة تأمین اهداف سازمانی می‌باشند.
 
 
کلمات کلیدی:

کارمندیابی

منابع انسانی

نظام ارزیابی عملكرد

مدیریت منابع انسانی

 
 
 

فلسفة مدیریت منابع انسانی

فلسفة مدیریت منابع انسانی با توجه به سیر تكوینی و جایگاه مدیریت منابع انسانی در جهان امروز، قابل تبیین است. این فلسفه برمبنای یك رشته فعالیتهای مداوم پایه‌گذاری شده است كه نخست بین سازمان و منابع انسانی در پذیرش هدفهای مشترك سازمانی هماهنگی ایجاد و آنگاه، رسیدن به آنها را تضمین می‌كند.درحقیقت، می‌توان گفت فلسفة مدیریت منابع انسانی بر دو اصل استوار است: از یك سو، رسیدن به هدفهای سازمانی را در گرو تأمین نیازهای منابع انسانی و از دیگر سو، تأمین نیازهای نابع انسانی را در گرو نیل به هدفهای سازمانی می‌داند.براساس این طرز تفكر، سازمان و كاركنان آن به یكدیگر متكی هستندو مدیران منابع انسانی، با پركردن خلاء بین مدیریان و كاركنان، رسیدن به هدفهای یاد شده را آسان می‌سازند.
 
 
 
فهرست مطالب
منابع انسانی1
مقدمه2
فلسفة مدیریت منابع انسانی2
مفهوم مدیریت منابع انسانی3

جایگاه نوین مدیریت منابع انسانی5

اهداف مدیریت منابع انسانی7

وظایف و مسؤولیتهای مدیرت منابع انسانی8
الف- وظایف و مسؤولیتهای عمومی9
ب- وظایف و مسؤولیتهای اختصاصی9
ج- نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور در ادارة امور كاركنان دولت11
د- نقش وزارت كار و امور اجتماعی در ادارة كاركنان بخش غیردولتی14

سیاستها و خط مشی‌های مدیریت منابع انسانی16

نقش مدیران منابع انسانی در نیرویابی، جذب و گزینش17
مدیریت منابع انسانی و عملكرد مدیر پرسنل20
هدفهای آموزشی و توسعة منابع انسانی21

روشهای آموزشی و توسعة مدیریت و سرپرستی23

وظایف اجرایی مدیریت منابع انسانی24
1- برنامه‌ریزی نیروی انسانی، كارمندیابی و گزینش24
2- آموزش و توسعة نیروی انسانی26
3- نظام جبران خدمات و انگیزه27
4- نظام ارزیابی عملكرد28
5- پرورش زندگی شغلی28
6- ایمنی و سلامتی روانی و جسمی29
7- بهبود ارتباطات منابع انسانی30
8- تحقیقات منابع انسانی31
تعریف کارمندیابی33
فرآیند کارمندیابی34
جایگزین‌های کارمندیابی36
عوامل محیطی مؤثر بر فرآیند کارمندیابی38
روش‌های کارمندیابی42
ترکیب نیروی انسانی و فرآیند کارمندیابی47
اهمیت فرآیند گزینش49
فرآیند گزینش51
عوامل محیطی مؤثر بر فرآیند گزینش53
اهداف آموزش61
عوامل مؤثر بر فعالیت‌های آموزشی64
اهمیت ارزیابی عملكرد67
تعریف ارزیابی عملكرد نیروی انسانی70

فرآیند ارزیابی عملكرد74

اهمیت دانش مدیریت و تركیب منابع انسانی83

 
 
 

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان منابع انسانی


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

جایگاه محصولات دسینی در بازار
بازديد : 278

جایگاه محصولات دسینی در بازار

امروزه بسیاری ازشرکت ها وسازمان های موفق دنیا مفاهیم جدید بازاریابی را پذیرفته اند و طبق آن عمل می کنند آنان دریافته اند که تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان از مفروضات اصلی گرایش بازاریابی است

دانلود جایگاه محصولات دسینی در بازار

بازاریابی
مشتری مداری
محصولات دسینی
دانلود مقاله جایگاه محصولات دسینی در بازار
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید پایان نامه رشته مدیریت
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق رشته مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 400 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35

جایگاه محصولات دسینی در بازار

 
 
مقدمه
امروزه بسیاری ازشرکت ها وسازمان های موفق دنیا مفاهیم جدید بازاریابی را پذیرفته اند و طبق آن عمل می کنند. آنان دریافته اند که تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان از مفروضات اصلی گرایش بازاریابی است.در بازاریابی مهمترین و اصلی ترین مشخصه توانمند شدن یک تشکیلات در بازار کسب درآمد ،   مشتری مداری می باشد. همچنین از آنجا که بررسی جامعه مصرف کنندگان هر محصولی تابع عوامل متفاوتی چون درآمد ، ذائقه ، سطح تحصیلات و... می باشد مطالعه و کشف نیازهای مصرف کنندگان و تجزیه و تحلیل فرآیند رفتار آنان نیز نیازمند بررسی و انجام تحقیقات علمی می باشد تا بتوان خدمات مناسب تری را به بازار عرضه نمود .
 
باید دانست که پیروی از فلسفه ی بازارگرایی ، صرفاً به معنای تأکید سطحی برپیام های تبلیغاتی نیست بلکه باید توجه داشت که هر چند برخی ازاستراتژی های بازاریابی را بدون انجام دادن تحقیقات گسترده می توان طراحی کرد ، اما بازاریابی واقعی به معنای پاسخگویی به خواسته ها و ترجیحات گروه های مختلف مصرف کنندگان است و به دست آوردن رضایت کامل آنان مستلزم بررسی های همه جانبه، وسیع و مستمر نظریات تعداد زیادی از آنها با تأکید برنوع مصرف می باشد. پس با توجه به حساسیت واهمیت این مطالب ، انجام تحقیقات فقط از عهده ی کارشناسان خبره تحقیقاتی با اعمال روشهای علمی _ پژوهشی بر می آید که هر چند پر هزینه می باشد اما نتایج بسیار مطلوبی برفروش دراز مدت خواهد داشت. 
 
 
کلمات کلیدی:

بازاریابی

مشتری مداری

محصولات دسینی

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه                         1 
 
درباره دسینی                        2
 
معرفی محصولات                      4
 
پرسشنامه                     15
 
نمودار آماری مربوط به درصد گزینه ها                    16
 
نتیجه گیری                    31
 
 
 

دانلود جایگاه محصولات دسینی در بازار


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی
بازديد : 384

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی

این مقاله تلاش دارد با بیان نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت ، به بررسی تاثیر این پدیده بر روی برنامه درسی بپردازد

دانلود تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی

برنامه درسی
فناوری نوین تدریس
فناوری اطلاعات و ارتباطات
دانلود مقاله تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید پایان نامه
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق دانشجویی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی

 
چكیده : 
یكی از ویژگیهای مهمی كه پدیده فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن برخوردار است ،‌اینست كه باعث می‌شود ارتباط انسان با انسان ، همچنین انسان با محیط تسهیل یافته و ارتقاء یابد . فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل قدرت تحول‌پذیری و توانایی برقراری ارتباط پویا كه می‌تواند با دانش‌آموزان داشته باشد ، از نقش مهمی در انتقال دانش برخوردار است . درباره تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات درحوزه تعلیم و تربیت دو دیدگاه وجود دارد . رویكرد اول كه به رویكرد اصلاح‌گرا نام گرفته ، براین باور است كه اثر فناوریهای جدید ( اطلاعات و ارتباطات ) بر آموزش و پرورش تدریجی بوده و این پدیده باعث می‌شود كه آموزش به شیوه سنتی ، تنها به گونه‌ای كارآمدترانجام شود . 
 
بعبارت دیگر ICT باعث تسریع اصلاحات در آموزش و پرورش می‌شود . در كنار این رویكرد ، رویكرد تحول‌گرا مطرح است كه معتقد به تحول‌زایی ICT در آموزش و پرورش می‌باشد و بر این باور است كه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ابزارها و حتی خط‌مشی‌ها و اهداف تعلیم و تربیت را به صورت اساسی تغییر داده و متحول می‌كند . 
 
این مقاله تلاش دارد با بیان نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه تعلیم و تربیت ، به بررسی تاثیر این پدیده بر روی برنامه درسی بپردازد . برنامه درسی را می‌توان دستور كار آموزش دانست بكارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی فواید فراوانی به همراه دارد . از جمله اینكه امكان بهره‌گیری از یك برنامه درسی تلفیقی را برای معلم و دانش‌آموزان فراهم می‌آورد . این نوع برنامه درسی ، بیش از آنكه بخواهد دانش معینی را به دانش‌آموزان القاء كند ، زمینه‌ای را فراهم می‌كند كه از طریق آن امكان شكوفایی قابلیتهای فردی دانش‌آموزان و گسترش تجربه‌های فردی و مستقل آنها افزایش می‌یابد . در این رابطه به تاثیرات دیگری می‌توان اشاره كرد كه در مقاله به آنها پرداخته شده است . 
كلید واژه‌ها : ICT ، برنامه درسی ، ICT در تعلیم و تربیت ، ICT در برنامه درسی . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

برنامه درسی

فناوری نوین تدریس

فناوری اطلاعات و ارتباطات

 
 
مقدمه 
عصر حاضر كه عصر تغییر از جامعه صنعتی به جامعه فراصنعتی یا جامعه اطلاعاتی لقب گرفته است ، طبیعی است كه اطلاعات ، دانش و آگاهی بعنوان اساسی‌ترین دارائیها برای انسانها و جوامع بشری بحساب آید . رشد و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در جامعه امروز به حدی سرعت گرفته است كه میزان توجه به آنرا بعنوان مهمترین شاخص توسعه‌یافتگی برای كشورهای در حال توسعه در نظر گرفته‌اند ، و معتقدند كه عصر حاضر ، دنیای متفاوتی خواهد بود كه راهبری آنرا فناوری اطلاعات برعهده خواهد داشت . ویژگی مهمی كه پدیده فناوری اطلاعات از آن برخوردار است اینست كه باعث می‌شود ارتباط انسان با انسان و همچنین انسان با محیط تسهیل یافته و ارتقا یابد .
 
 فناوری اطلاعات به دلیل تحول‌پذیری و قدرت تاثیر فراوانی كه در رشد آموزشی ، فرهنگی ، اقتصادی، امنیت ملی ،‌جهانی شدن و تعدیل مشكلات اطلاع‌رسانی سنتی دارد ، یكی از پویا‌ترین و بحث‌انگیزترین رشته‌های علم و فناوری محسوب می‌شود . البته این نكته را نیز نباید از نظر دور داشت كه فناوری اطلاعات(IT) به دلیل ویژگیهای خاصی كه از آنها برخوردار است ، همواره مورد سوءاستفاده‌هایی نیز قرار گرفته است كه این سوءاستفاده‌ها ، سؤتعبیرهایی را در زمینه بكارگیری از این پدیده موجب شده است . با این وجود باید به این مسئله اعتراف كرد كه فناوری اطلاعاتی دارای قابلیتهای فراوانی به منظور انتقال دانش ، تسهیل ارتباطات و تعاملات و سرعت بخشیدن به روند رو به رشد توسعه دانش و اطلاعات می‌باشد كه البته همه اینها در صورت بهره‌گیری صحیح از این پدیده امكان‌پذیر است 
 
 
 
فهرست مطالب
چكیده :1
مقدمه3
اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات4
رویكردها :7
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی13
تدوین برنامه‌ درسی از فرایندی پیروی می‌كند كه این فرایند شامل نه مرحله است :14
برنامه‎ریز آموزشی برای ادغام فنآوری‎ اطلاعات و ارتباطات در برنامه‎ریزی درسی به سه نوع فعالیت می‎پردازد :117
فنآوری نوین تدریس فنآوری سنتی تدریس24
نتیجه‌گیری :27
فهرست منابع :29
 

دانلود تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه درسی


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه رشته حسابداری و مدیریت با عنوان مدیریت سود
بازديد : 278

پایان نامه رشته حسابداری و مدیریت با عنوان مدیریت سود

مدیریت سود مفهومی است که به تازگی جایگزین هموار سازی سود شده استمدیریت سود از این جهت در کانون توجه قرار گرفته است که مدیریت می تواند در تهیه خلاصه ای از عملکرد شرکت اعمال نفوذ نماید و اهمیت خود را نشان دهد

دانلود پایان نامه رشته حسابداری و مدیریت با عنوان مدیریت سود

مدیریت سود
هموار سازی سود
مدل ارزیابی مدیریت سود
هدف های گزارشگری مالی
دانلود پایان نامه رشته حسابداری و مدیریت با عنوان مدیریت سود
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام  پایان نامه رشته حسابداری و مدیریت
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 116 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51

پایان نامه رشته حسابداری و مدیریت با عنوان مدیریت سود

 
چکیده
ارزش شرکت از انتظارات بازار در مورد عملکرد شرکت شکل می گیرد. حسابداری جهت شکل گیری این انتظارات اطلاعات مورد نیاز را برای بازار فراهم می کند. ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام نشان دهنده عملکرد گذشته و سود دوره جاری شاخص عملکرد دوره گذشته می باشد. بدین ترتیب، این معیارها بعنوان مبنایی برای ارزیابی مورد استفاده قرار می گیرد.در این تحقیق به این موضوع اشاره شده است که قابلیت اتکاء  اطلاعات حسابداری ممکن است مربوط بودن  آن را در تعیین ارزش شرکت تحت تأثیر قرار دهد. سود در معرض دستکاری قرار دارد و همین امر ممکن است قابلیت اتکاء و مفید بودن آن را در فرایند ارزیابی کاهش دهد. این به دلیل جزء تعهدی سود می باشد که تا حدی تحت تأثیر اختیارات مدیریت قرارمی گیرد. بدلیل اینکه اصول حسابداری (GAAP) درجه ای از آزادی را در اختیار مدیریت قرار داده، این انعطاف پذیری ممکن است توسط مدیریت مورد استفاده قرار گیرد.
 
 زمانی که انگیزه هایی برای مدیریت جهت دستکاری اجزاء تعهدی سود به منظور دستیابی به اهداف خاص وجود دارد انتظار بیشتری از مدیریت می رود تا از این انعطاف پذیری استفاده کند.دلیل استفاده از حسابداری تعهدی این است که به مدیریت این اختیار را می دهد تا جریانهای نقدی را به منظور انعکاس بهتر عملکرد و وضعیت شرکت تعدیل کند. بهرحال، وقتی مدیران اقلام تعهدی را جهت مدیریت فرصت طلبانه سود مورد استفاده قرار می دهند، معیار سود شاخص قابل اتکایی از عملکرد مالی شرکت نخواهد بود. بنابراین، این گونه رفتار فرصت طلبانه مفید بودن محتوای اطلاعاتی سود را کاهش خواهد داد. مشکل افراد حاضر در بازار تعیین این موضوع است که چه زمانی اقلام تعهدی بعنوان پیام معتبر و چه زمانی به شکل فرصت طلبانه مورد استفاده قرار گرفته اند، بدین معنی که افراد حاضر در بازار باید ارزیابی کنند که آیا سود قابل اتکاء می باشد یا نه. 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت سود

هموار سازی سود

مدل ارزیابی مدیریت سود

هدف های گزارشگری مالی

 
 
 
مقدمه 
مدیریت سود مفهومی است که به تازگی جایگزین هموار سازی سود شده است.مدیریت سود از این جهت در کانون توجه قرار گرفته است که مدیریت می تواند در تهیه خلاصه ای از عملکرد شرکت اعمال نفوذ نماید و اهمیت خود را نشان دهد.مدیریت سود از دیدگاه دخالت هدفمند در فرایند گرازشگری مالی برون سازمانی مورد توجه قرار می گیرد با این هدف که قصد کسب مقداری از سود غیر عملیاتی خصوصی است.راه های زیادی که در اجرای سیستم تعهدی و بر اساس اصول پذیرفته شده حسابداری پیش روی مدیریت قرار دارد و این که مدیریت می تواند در این سیستم تعهدی دست ببرد(به اصطلاح با تخصص خو اعداد و ارقام را دستاویز قرار دهد) می تواند بر فرایند مدیریت بالقوه سود اعمال نفوذ نماید. این سیستم تعهدی به مدیریت این امکان را می دهد که بر سود اعمال مدیریت و آنها را تعدیل نماید تا در هر سال به سطح مطلوب دست یابد.ثابت شده است که مدیریت سود می تواند موجب انگیزه مدیرانی شود که نسبت به بالا بردن سود سالانه شرکت ابراز علاقه می کنند ، قدرت نمایندگی خود را به نمایش بگذارند و نیز احتمال مقررات تجارت خارجی را مد نظر قرار می دهند.
 
مدیریت سود ممکن است بعنوان تصمیم گیری و گزارشگری منطقی و قانونی مدیریت جهت دستیابی به نتایج مالی ثابت و قابل پیش بینی، تعریف گردد. مدیریت سود را نباید با فعالیتهای غیر قانونی که با هدف دستکاری صورتهای مالی و گزارش نتایج که واقعیت های اقتصادی را منعکس نمی کند، اشتباه گرفت. اینگونه فعالیتها شامل ارائه نادرست نتایج مالی می باشد. مدیریت سود همیشه در جهت بیش نمایان کردن سود مورد استفاده قرار نمی گیرد. در بسیاری از مواقع مدیران به عمد سود را کمتر از واقع نشان می دهند. این حالت به ویژه زمانی اتفاق خواهد افتاد که شرکتها به سطحی بالاتر یا پایین تر از اهداف خود دست یابند. 
 
مدیریت سود همیشه در ارتباط با تغییر رویه های حسابداری اتفاق نمی افتد. بعنوان مثال، یک شرکت ممکن است از طریق اعطای تخفیف بیشتر و شرایط اعتباری انعطاف پذیرتر در پایان سال مالی جهت دستیابی به اهداف، فروش های خود را سرعت بخشد. همچنین هیچ اجباری وجود ندارد که مدیریت سود در ارتباط با هموار سازی سود باشد. تصور عمومی بر آن است که همیشه مدیران ترجیح می دهند تا سود خود را هموار کنند و همین امر به ظاهر موجب می شود که ریسک شرکت پایین باشد. بهرحال، مواردی می تواند وجود داشته باشد که در آن نوسان بیشتر به نفع مدیران باشد و همین موجب خواهد شد تا آنها سود را در راستای افزایش نوسان (به عنوان مثال، زمانی که مدیران مالک تعداد زیادی حق اختیار سهام می باشند) مدیریت کنند. همچنین ضروری نیست که مدیریت سود به صورت غیر قانونی انجام شود. در بسیاری از موارد، آنچه که مدیران انجام می دهند کاملاً قانونی می باشد. آنها جهت نشان دادن وضعیت مالی، به بهترین روشی که مورد علاقه آنها می باشد، از اختیار خود استفاده می کنند. 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
1- 1) مقدمه2
2-1) بیان مسأله3
3- 1) اهمیت تحقیق5
4- 1)هدف تحقیق6
5- 1) فرضیه های اصلی و فرعی تحقیق7
6- 1) روش جمع آوری و نحوه پردازش داده ها7
7- 1)جامعه و نمونه آماری8
8- 1) قلمرو تحقیق8
9- 1. تعریف واژه های کلیدی تحقیق8
2-2) حسابداری تعهدی12
3-2)هدف های گزارشگری مالی13
4-2)مفهوم سود از دیدگاه دفتاری15
5-2)تعریف مدیریت سود16
نمودار 1-2چارچوبی برای مدیریت سود18
6-2) تئوری اثباتی از حسابداری یک تئوری مرتبط18
7-2) مبادی انحراف19
8-2)محرکه های مدیریت سود21
2-8-2)قراردادهای استقراض22
3-8-2) طرح حقوق و مزایای مدیران22
6-8-2). حسابرسان مستقل24
7-8-2) فرایند سیاسی24
الف) تعیین نحوه عمل حسابداری معاملات به صورت اختیاری27
ب) انتخاب اصول حسابداری27
ج) تعدیل برآوردهای حسابداری27
د) تعیین قیمت های انتقالی کالاها و خدمات27
هـ) تصمیمات اقتصادی اساسی و با اهمیت27
رونن و سادان در یکی از پژوهش های خود، روشهای هموارسازی سود را به شرح زیر طبقه بندی نموده اند:28
11-2) تشخیص مدیریت سود30
2-11-2)اقلام تعهدی اختیاری32
12- 2) سود، ارزش دفتری و مدیریت سود36
1-12-2)اقلام تعهدی اختیاری کوتاه مدت و اقلام تعهدی اختیاری بلندمدت36
2-12-2) مدل  ارزیابی مدیریت سود37
شکل 1-2: مدل ارزیابی مدیریت سود38
4-12-2) مربوط بودن ارزش دفتری39
5-12-2) مدیریت سود40
6-12-2) اقلام تعهدی اختیاری و غیر اختیاری40
7-12-2) اقلام تعهدی اختیاری کوتاه مدت و بلندمدت41
8-12-2) مدیریت سود و قابلیت اتکاء سود43
ب. تحقیقات داخلی48
ابراهیمی کردلر و حسنی آذرداریانی50
پورحیدری و افلاطونی50
 
 

دانلود پایان نامه رشته حسابداری و مدیریت با عنوان مدیریت سود


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

کتاب راهنمای کامل پژو ۲۰۶
بازديد : 629

کتاب راهنمای کامل پژو ۲۰۶

کتاب-راهنمای-کامل-پژو-۲۰۶پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری و هچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه می شد. اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام +۲۰۶ دردانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

تحقيق بارداری و نکات کلیدی قبل از آن
بازديد : 598

تحقيق بارداری و نکات کلیدی قبل از آن

تحقيق-بارداری-و-نکات-کلیدی-قبل-از-آنبخشی از متن: اگر شما و همسرتان قصد بچه دارشدن دارید، کافی است برای چند ثانیه فکر کرده وحداقل یک یا دو ماه دست نگه دارید. برای اینکه شانس بهتری در داشتن یک بارداری سالم و کودکی سالم تر داشته باشید، باید قبل از هر اقدامی چند چیز مهم را مد نظر قرار دهید. مواردی که در زیر آمده می تواند در این زمینه ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

تحقيق روش صنعتی تولید اسيد نيتريك
بازديد : 767

تحقيق روش صنعتی تولید اسيد نيتريك

تحقيق-روش-صنعتی-تولید-اسيد-نيتريكمقدمه: با افزايش تدريجی جمعيت و نياز بيشتر به محصولات كشاورزی، مصرف كودهاي شيميايي در كشور روز به روز در حال افزايش مي‌باشد. اين افزايش مصرف علت اصلی ايجاد مجتمع پتروشيمي در نقاطی از ایران گرديد. فکر و اندیشه ایجاد صنعت پتروشیمی در ایران قدمتی حدود ۴۵ سال دارد، جهت نیل به این هدف، سازمانهای ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

كلكسيون كامل از اسكناس هاي كشورهاي خارجي
بازديد : 649

كلكسيون كامل از اسكناس هاي كشورهاي خارجي

كلكسيون-كامل-از-اسكناس-هاي-كشورهاي-خارجيكلكسيون كامل از اسكناس هاي كشورهاي خارجي، اين فايل شامل 116 عدد از اسكناس هاي كشورهاي خارجي بوده كه به صورت آرشيو دراورده شده و خدمت شما دوستان قرار مي گيرد.دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

کتاب راهنمای كامل پژو 405
بازديد : 866

کتاب راهنمای كامل پژو 405

کتاب-راهنمای-كامل-پژو-405پژو 405 كه در سال 1988 عنوان بهترين خودرو سال اروپا را به خود اختصاص داد يكي از پرفروش ترين خودروهاي ساخته شده در كشور است كه به دليل برخورداري از مزايايي همچون ايمني بالا، مصرف سوخت و آلايندگي پايين، خدمات پس از فروش آسان و در دسترس، قيمت مناسب، اتاق جادار و فرمان پذيري عالي به عنوان يكي از ....دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه بررسی انواع کارتهاي هوشمند
بازديد : 666

پروژه بررسی انواع کارتهاي هوشمند

پروژه-بررسی-انواع-کارتهاي-هوشمندچکیده از حدود چهاردهه قبل، اولین کارتهای هوشمند به بازار عرضه شدند و به دلیل کاربردهای گسترده آنها با سرعتفزاینده ای در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفتند. یک کارت هوشمند عبارتاست از جسم فیزیکی کارت که یک تراشه رایانه ای برروی آن نصب شده باشد. ظرفیتحافظه این کارت ها بین1الی64کیلو بایت قابل ....دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

جواب کتاب انگلیسی امریکن انگلیش فایل 2 ( American English file 2 )
بازديد : 518

جواب کتاب انگلیسی امریکن انگلیش فایل 2 ( American English file 2 )

جواب-کتاب-انگلیسی-امریکن-انگلیش-فایل-2--american-english-file-2-دانلود جواب جواب کتاب انگلیسی امریکن انگلیش فایل 2 ( American English file 2 )، با این پاسخ نامه می توانید همه سوالات را جواب دهیددانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

گزارش كارآموزي رشته صنايع ( صنایع فولاد چهارمحال )
بازديد : 925

گزارش كارآموزي رشته صنايع ( صنایع فولاد چهارمحال )

گزارش-كارآموزي-رشته-صنايع--صنایع-فولاد-چهارمحال-چکیده: امروزه برنامه ریزی و کنترل موجودیها از مهمترین فعالیت های مهم واساسی در واحد های صنعتی به شمار می رود .فعالیتهای متمرکز شده با عنوان کنترل موجودیها همواره مورد توجه خاص مدیریت بخش کنترل مواد وسفارشات و مهندسی صنایع است .سایر واحدهای صنعت نیز با توجه به اهداف و وظایفی که به عهده دارندهریکدانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

آزمون فراصوتی (تست التراسونیک)
بازديد : 539

آزمون فراصوتی (تست التراسونیک)

آزمون-فراصوتی-(تست-التراسونیک)آزمون فراصوتی، مقدمه: آزمون فراصوتي (UT) به صورت گسترده ايي به منظور كنترل كيفيت قطعات در صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد. مهمترين كاربردهاي اين تكنيك، كشف عيب و اندازه گيري ضخامت مي باشد . با استفاده از آزمون فراصوتي كشف جاهاي خالي، شكل، اندازه و موقعيت آنها ميسر مي شود. امكان اندازه گيري ضخامت ..دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

خواص اصلي انرژي پنيوماتيك
بازديد : 496

خواص اصلي انرژي پنيوماتيك

خواص-اصلي-انرژي-پنيوماتيكپاورپوینت خواص اصلي انرژي پنيوماتيك ، قسمتی از متن: عامل اصلي كاركرد سيستم پنيوماتيك هواست و هوا در همه جاي روي زمين به وفور وجود دارد.هواي فشرده را مي توان از طريق لوله -كشي به نقاط مختلف كارخانه يا مراكز صنعتي جهت كاركرد سيستم هاي پنيوماتيك هدايت كرد. هواي فشرده را مي توان در مخازن مخصوص ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پاورپوینت جزوه درسی ریخته گری
بازديد : 581

پاورپوینت جزوه درسی ریخته گری

پاورپوینت-جزوه-درسی-ریخته-گریجزوه درسی ریخته گری به صورت پاورپوینت در 41 صفحه، فهرست مطالب: مقدمه ای بر ریخته گری، انواع کوره ها، کوره کوپلا، کوره روریر، کوره گردان، کوره بوته ای، کوره الکتریکی، کوره القایی، کوره قوس الکتریکی، تولید ریخته گری (شوشه)، تولید ریخته گری (شمش)، تولید ریخته گری (شمش مکانیکی)، ریخته گری مداوم و ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

روشهای نوین آزمون فراصوتی (التراسونیک)
بازديد : 764

روشهای نوین آزمون فراصوتی (التراسونیک)

روشهای-نوین-آزمون-فراصوتی-(التراسونیک)مقدمه: حساسيت قابل توجه محور و بالا بودن احتمال بروز سانحه در صورت شكستگي آن، اهميت آزمونها و كنترل كيفيت مناسب را بيش از پيش مطرح نموده است. مرور نتايج مطالعه انجام گرفته بر مكانيزم شكست محور و نيز توجه به اين مسئله مهم كه افزايش سرعت قطار به اعمال تنش هاي بالاتر منجر مي شود، اهميت سيستمهاي ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پاورپوینت رباتیک
بازديد : 1059

پاورپوینت رباتیک

پاورپوینت-رباتیکپاورپوینت رباتیک، مقدمه: واژه روبات برگرفته از کلمه چکی Robota به معنای کارگر است این واژه اولین بار توسط نمایشنامه نویس چکسلواکی درنمایشی در سال استفاده شد بعدها آیزاک آسیموف واژه روباتیک را برای توصیف تکنولوژی روبات ها به کار برد او طلوع صنعت روباتیک را پیش بینی کرده بود. آغاز اتوماسیون و ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 442

[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف