پشتیبانی

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

مرکز خرید پروژه،پایان نامه،تحقیقات

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
مركز فروش پايان نامه، پروژه و مقالات

فروشگاه ایران کد

KING - 1

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

KING - 1

پاورپوینت کار در ارتفاع
بازديد : 700

پاورپوینت کار در ارتفاع

پاورپوینت-کار-در-ارتفاعمقدمه: دسترسی با طناب و کار در ارتفاع در لغت خطر و عدم ایمنی را در ذهن تداعی میکند، اما در واقعیت اگر از روش دسترسی با طناب برای حضور و کار در ارتفاع استفاده شود، ایمن ترین روشی که انسان تا کنون برای کار در ارتفاع بکار گرفته است را مد نظر قرار داده ایم. در واقع با سیستم دسترسی با طناب، ایمنی بخش ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه کارآفرینی تابلوهاي برق فشار قوي و ضعيف
بازديد : 599

پروژه کارآفرینی تابلوهاي برق فشار قوي و ضعيف

پروژه-کارآفرینی-تابلوهاي-برق-فشار-قوي-و-ضعيفپروژه کامل کارآفرینی تولید تابلو برق، مقدمه: در اوایل دوران صنعت برق، سیستم های توزیع و تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف جزء نیروگاه بودند. طراحی آنها، اگر بتوان چنین نامید، تقریبا در تمام موارد به صورت تعجیلی و کاربردی انجام می گرفت. و امروزه با توجه به افزایش تقاضا و مصرف کننده هرکدام به صورت یک ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه آمار بررسي ميزان تحصيلات
بازديد : 735

پروژه آمار بررسي ميزان تحصيلات

پروژه-آمار-بررسي-ميزان-تحصيلاتپروژه دانش آموزي درس آمار و مدل سازي، مقدمه: هدف از این پروژه ارتقای سطح سواد در جامعه است. بعضی از خانواده ها عقیده دارند که هر چه علم انسان بیشتر می شود می تواند زندگی راحت تر و درک درستی از محتویات اجتماعی داشته باشد در مقابل بعضی از خانواده ها با این عقیده مخافند؛ مثلاً در گذشته که علم و دانش ..دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پرسشنامه تاثیر سیستم اطلاعات مدیریت بر عملکرد سیستم مدیریت منابع انسانی
بازديد : 540

پرسشنامه تاثیر سیستم اطلاعات مدیریت بر عملکرد سیستم مدیریت منابع انسانی

پرسشنامه-تاثیر-سیستم-اطلاعات-مدیریت-بر-عملکرد-سیستم-مدیریت-منابع-انسانیپرسشنامه آماده مدیریت، این پرسشنامه حاوی 30 سوال با طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد. ترتیب سوالات پرسشنامه و ابعاد مورد سنجش به ترتیب زیر است: گویه 1 تا 4: برنامه ریزی منابع انسانی گویه 5 تا 10: نیرو یابی، جذب و گزینش و استخدام منابع انسانی گویه 11 تا 15: آموزش منابع انسانی گویه 16 تا 22: جبران ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه آمار بررسي وضعيت فاصله خانه تا مدرسه و وضعيت درسي دانش آموزان
بازديد : 947

پروژه آمار بررسي وضعيت فاصله خانه تا مدرسه و وضعيت درسي دانش آموزان

پروژه-آمار-بررسي-وضعيت-فاصله-خانه-تا-مدرسه-و-وضعيت-درسي-دانش-آموزانپروژه کامل درس آمار و مدل سازي به همراه تمامی نمودارها و پرسشنامه، مقدمه: هدف اين پروژه، بررسي رابطه بين مدت زماني كه طول مي كشد تا دانش آموز از منزل به مدرسه برسد و تأثير آن بر وضعيت درسي دانش آموز مي باشد. شايد تا به حال بيشتر دانش آموزان از خود پرسيده اند كه شايد اگر به مدرسه نزديك تر بودم شايد..دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه آمار رابطه محل استقرار دانش آموزان در كلاس با معدل دانش آموزان
بازديد : 565

پروژه آمار رابطه محل استقرار دانش آموزان در كلاس با معدل دانش آموزان

پروژه-آمار-رابطه-محل-استقرار-دانش-آموزان-در-كلاس-با-معدل-دانش-آموزانپروژه کامل درس آمار و مدل سازي به همراه تمامی نمودارها و پرسشنامه، بخشی از متن: عواملي مختلفي بر وضعيت تحصلي دانش آموزان در كلاس درس تأثير مستقيم مي گذارند كه به برخي از آن ها اشاره مي كنيم: - نور و عوامل مربوط به آن مانند میزان و شدت نور، نوع نور(طبیعی یا مصنوعی) - بعاد ظاهری كلاس شامل دیوار، درب..دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه آمار رابطه تشويق دانش آموزان با وضعيت تحصيلي دانش آموزان
بازديد : 846

پروژه آمار رابطه تشويق دانش آموزان با وضعيت تحصيلي دانش آموزان

پروژه-آمار-رابطه-تشويق-دانش-آموزان-با-وضعيت-تحصيلي-دانش-آموزانپروژه کامل درس آمار و مدل سازي به همراه تمامی نمودارها و پرسشنامه، بخشی از متن: در این پژوهش سعی بر آن می شود که تا رابطه بين تشويق دانش آموزان با وضعيت تحصيلي و معدل دانش آموزان مورد بررسی قرار گیرد و تأثیر آن بر یکدیگر مشخص و تعیین گردد. نقش تشویق در یادگیری به مراتب مهمتر و مؤثرتر از نقش تنبیه..دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه آمار رابطه بین مصرف نان و تعداد اعضای خانواد
بازديد : 572

پروژه آمار رابطه بین مصرف نان و تعداد اعضای خانواد

پروژه-آمار-رابطه-بین-مصرف-نان-و-تعداد-اعضای-خانوادپروژه کامل درس آمار و مدل سازي به همراه تمامی نمودارها و پرسشنامه، بخشی از متن: این پژوهش به دنبال یافتن پاسخ به سؤال زیر است که آیا بین مصرف نان و تعداد اعضاي خانواده رابطه‌ وجود دارد؟پاسخ به این فرضیه که بین مصرف نان و تعداد اعضاي خانواده رابطه‌ وجود دارد از اهداف این پژوهش به شمار می رود. اين ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه آمار رابطه وزن دانش آموز با معدل دانش آموزان
بازديد : 613

پروژه آمار رابطه وزن دانش آموز با معدل دانش آموزان

پروژه-آمار-رابطه-وزن-دانش-آموز-با-معدل-دانش-آموزانپروژه کامل درس آمار و مدل سازي به همراه تمامی نمودارها و پرسشنامه، بخشی از متن: این پژوهش به دنبال یافتن پاسخ به سؤال زیر است که آیا بین وزن دانش آموزان در كلاس درس با پیشرفت تحصیلی آنان رابطه‌ وجود دارد؟ پاسخ به این فرضیه که بین وزن دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان رابطه‌ وجود دارد از اهداف این ..دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پروژه آمار رابطه درآمد خانوار با معدل دانش آموزان
بازديد : 556

پروژه آمار رابطه درآمد خانوار با معدل دانش آموزان

پروژه-آمار-رابطه-درآمد-خانوار-با-معدل-دانش-آموزانپروژه کامل درس آمار و مدل سازي به همراه تمامی نمودارها و پرسشنامه، بخشی متن: این پژوهش به دنبال یافتن پاسخ به سؤال زیر است که آیا بین درآمد خانواده دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان رابطه‌ وجود دارد؟ پاسخ به این فرضیه که بین درآمد خانواده دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی آنان رابطه وجود دارد از اهداف ..دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پاورپوینت کاشی و سرامیک بدنه و کف
بازديد : 964

پاورپوینت کاشی و سرامیک بدنه و کف

پاورپوینت-کاشی-و-سرامیک-بدنه-و-کفپاورپوینت تصویری درس تعمیر و نگهداری ساختمان در قالب 20 اسلاید، شامل بررسی کامل و تصویری روش نصب کاشی و سرامک بدنه و کفدانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پاورپوینت مراحل ساخت و اجراي استخر
بازديد : 679

پاورپوینت مراحل ساخت و اجراي استخر

پاورپوینت-مراحل-ساخت-و-اجراي-استخرپروژه درس طراحی فنی ساختمان در قالب 28 اسلاید به همراه تصاویر مربوطه، مقدمه: شايد در نگاه اول استخر تفرجگاه ساده اي به نظر برسد اما در روزهاي گرم تابستاني مي توان به عنوان يكي از بزرگترين اختراعات و اكتشافات بشر به آن نگاه كرد. اغلب افراد استخرها را تنها به عنوان يك محوطه بزرگ پر از آب مي شناسند ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

پاورپوینت بیمه های مهندسی
بازديد : 519

پاورپوینت بیمه های مهندسی

پاورپوینت-بیمه-های-مهندسیپاورپوینت درس مدیریت و تشکیلات کارگاهی در قالب 27 اسلاید، بخشی از متن: طرح‌هاي ساختماني، صنعتي و عمراني، در دوره عمليات اجرايي و همچنين در زمان بهره‌برداري، به طور معمول در معرض خطراتي پيش‌بيني نشده و پر خسارت قرار دارند. و اين احتمال نيز وجود دارد كه پيمانكار و عوامل بيمه‌گذار در نتيجه سهل‌‌ ...دانلود فایل

 

برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

کتابخانه متن باز بر پایه جاوا اسکریپت
بازديد : 1448

کتابخانه متن باز بر پایه جاوا اسکریپت

کتابخانه-متن-باز-بر-پایه-جاوا-اسکریپت1. مقدمه در زمان معرفی رسمی نسل جدید HTML5از سوی کنسرسیوم جهانی وب (W3C) تعداد مرورگرهایی که تگ های HTML5 را پشتیبانی می کردند بسیار محدود بوند، از این رو شرکت های بزرگ مانندMozilla ،Google ،Microsoft و... با چالش جدیدی بر سر راه ساخت مرورگرهای جدید خود مواجعه شدند.دانلود فایل

 

موضوع: وب و برنامه نويسي,Java,,
برچسب ها : ,,,,,
می پسندم نمی پسندم

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران
بازديد : 246

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

مسئله مورد بررسی در این پایان نامه جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و به علت اینكه این تصمیمات با آینده دانش آموزان و سرنوشت میهن عزیزمان ارتباط مستقیم دارند

دانلود جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران
مدیریت دانش
سبك های تصمیم گیری
تصمیم‌ گیریهای مدیران مدارس
دانلود پایان‌نامه كارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره وری
خرید پایان نامه مهندسی صنایع
تأثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود  تصمیم گیریهای مدیران
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فرو
دسته بندی کارشناسی ارشد
فرمت فایل doc
حجم فایل 5523 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 225

پایان‌نامه كارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره‌وری با عنوان جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

 
 
چكیده:
مسئله مورد بررسی در این پایان نامه جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و به علت اینكه این تصمیمات با آینده دانش آموزان و سرنوشت میهن عزیزمان ارتباط مستقیم دارند ، اتخاذ تصمیمات نادرست می تواند  عامل تباه شدن  آینده انسان ها و غیر قابل جبران باشد .امروزه مدیریت دانش و دسترسی به دانش روز گرانبهاترین سرمایه شركت ها و سازمانهای موفق دنیا به خصوص سازمانهای آموزشی می باشد و تصمیمات به روزی كه براساس مدیریت دانش اتخاذ می گردند تعالی سازمان را تضمین می كنند . 
 
با توجه به موارد فوق اهداف تحقیق به شرح   ذیل می باشند :
1-تأثیر مدیریت دانش در انتخاب نیروهای مدارس  آموزش و پرورش شهر تهران، توسط مدیران 
2-تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات انضباطی مدیران مدارس شهر تهران 
3-تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات پرورشی مدیران مدارس شهر تهران 
4-تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات اداری مدیران مدارس شهر تهران 
5-تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات آموزشی مدیران مدارس شهر تهران 
6-تأثیر مدیریت دانش در تبادل تجربیات مدیران مدارس شهر تهران 
 
تحقیق با رویكردی فرضی – قیاسی از  طریق مشاهده ، مصاحبه ، پرسش نامه و مطالعه میدانی به بررسی روابط همبستگی و تحلیل داده ها و ساختن فرضیه های تحقیق می‌پردازد .تحقیق از جنبه هدف ، بنیادی ، كاربردی می باشد و نتایج آن در اصلاح و بهبود تصمیمات مدیران مدارس و به روز كردن این تصمیمات كاربرد دارد . جامعه آماری تحقیق ، شامل 7300 مدرسه در سطح شهر تهران بوده كه نمونه آماری 300 مدرسه از نقاط مختلف شهر می باشد .
 
جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق ، از آمار توصیفی و روش های آماری پارامتریك استفاده می گردد . صحت یا سقم  فرضیه های تحقیق با استفاده از آزمون فرض نسبت در سطح معنی دار %95 تعیین می گردد . در نتیجه مدیران مدارس شهر تهران  در اتخاذ تصمیمات خویش از مدیریت دانش استفاده می كنند و جهت تصمیم گیریهای  بهتر باید در كلیه مدارس ، سایت كامپیوتری ایجاد گردد و با برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت كلیه تصمیم گیریهای مدیران براساس مدیریت دانش انجام پذیرد و بهتر است مدیران مدارس پیش از انتصاب لااقل  پنج سال سابقه ی معاونت در مدارس شهر تهران را داشته باشند .
 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت دانش

سبك های تصمیم گیری

تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

 
 
مقدمه 
اکثر تصمیماتی که توسط مدیران مدارس اتخاذ می شود با زندگی و سرنوشت دانش آموزان ارتباط دارد و به گونه ا ی با آینده ی میهن عزیزمان عجین می باشد و اگر این تصمیمات صحیح و سنجیده اتخاذ شوند آینده روشن و درخشانی در پیش رو خواهیم داشت و در صورتی که عجولانه و اشتباه باشند مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات زیر را در پی خواهد داشت .
 
-تباه کردن زندگی یک یا چند انسان (دانش آموز ) 
-تحویل عناصر مضر و نامطلوب به جامعه 
-عامل ترک تحصیل و تغییر سرنوشت دانش آموز 
-عامل افت تحصیلی و مشکلات اجتماعی 
-بروز مشکلات روحی ، روانی در دانش آموزان 
-بروز مشکلات اداری و تاخیر در انجام امور مربوطه 
-از بین بردن انگیزه دبیران وکادر آموزشی مدرسه 
-ایجاد تعارض بین کادر اداری و آموزشی مدرسه 
-عدم برقراری ارتباط مناسب با اولیاء دانش آموزان 
-جبهه گیری و ایجاد مشکلات رفتاری در دانش آموزان و اولیاء ایشان  
 
-عدم آرامش و امنیت فکری دانش آموزان خوب و سالم در مدرسه با توجه به اینکه دانش از داده ها و اطلاعات نشأت گرفته و بدنه کلی مهارتهایی است که افراد برای حل مسائل به کار می برند و آمیزه ای ازتجربیات، ارزشها، اطلاعات موجود و نگر شهای کارشناسی نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی وبهره مندی از تجربیات و اطلاعات جدید ایجاد میکند و اطلاعات  و داده های ناخواسته را کنار می گذارد و به طور کلی نحوه مطلوب انجام کار را می نمایاند، لذا ضروری است جهت  موفقیت سازمانها،  به خصوص سازمانهای آموزشی که درگیر تحولات ودگرگونیهای روز می باشند،‌ دانش روز ومدیریت دانش در رأس برنامه های سازمان مورد توجه قرار گیرد لذا در این تحقیق به جایگاه مدیریت دانش در امر تصمیم گیری مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران پرداخته می شود.
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
 فصل اول -كلیات تحقیق1
1-1 مقدمه2
2-1 بیان مسئله تحقیق3
3-1 اهداف تحقیق6
4-1 اهمیت  و ضرورت تحقیق7
5-1 سوالهای تحقیق8
6-1 تعاریف عملیاتی و اصطلاحات تحقیق9
 
فصل دوم – مروری بر ادبیات تحقیق13 
1-2 مقدمه14
2-2 مدیریت دانش15

1-2-2 تاریخچه مدیریت دانش15

2-2-2 مفهوم دانش22
1-2-2-2 داده22
2-2-2-2 اطلاعات23
3-2-2-2 دانش24
3-2-2 مدیریت دانش28

1-3-2-2 اجزای سیستم مدیریت دانش29

4-2-2 رویكردهای مدیریت دانش31
5-2-2 تقسیم بندی تصمیم گیریهای مدیران مدارس براساس فرضیه های تحقیق36
1-5-2-2 استراتژی كد گذاری دانش37
2-5-2-2 استراتژی شخصی سازی38
3-5-2-2 انتخاب استراتژی صحیح39

6-2-2 مدلهای مدیریت دانش39

1-6-2-2 پیتر تیندال42
2-6-2-2 برنت گالوپ 42
3-6-2-2 تایمو كوزا45
4-6-2-2 الیاس اوادو/ حسن خیزی50
5-6-2-2یوچنگ لینن / پینگ  تسرینگ 54
6-6-2-2 ناسا55
7-6-2-2مدل سنگ بنای فرآیند  دانش58
8-6-2-2 كازوی 61
9-6-2-2جی لیبو وتیز و همكاران 61

7-2-2 نتایج مدیریت دانش62

3-2تصمیم گیری مدیران مدارس آموزش و پرورش64
1-3-2 واحدهای آموزشی64
2-3-2 مدیران واحدهای آموزشی64
3-3-2 مسئولیت واحدهای آموزشی65
4-3-2 تصمیم گیری 65
1-4-3-2 كارل اندرسون 65
2-4-3-2 رابرت كریتنر66
3-4-3-2جوزف ای چمپوكس66
4-4-3-2 استفن پی رابینز67
5-3-2محورهای سئوالات تحقیق68

1-5-3-2 انواع تصمیمات مدیران مدارس آموزش و پرورش68

6-3-2خطاهای تصمیم گیری72
1-6-3-2خطاهای همگانی در تصمیم گیری 72
2-6-3-2خطاهای روان شناختی در تصمیم گیری75
3-6-3-2خطاهای آماری در تصمیم گیری84
7-3-2سبك های تصمیم گیری85

4-2 تأثیر مدیریت دانش و آموزش در بهبود  تصمیم گیریهای مدیران 90

1-4-2 فرآیند آموزش مدیران و نقش آن در بهبود مدیریت 90
1-1-4-2اهمیت و ضرورت آموزش مدیران در آموزش وپرورش91
2-1-4-2 فرآیند برنامه ریزی آموزش مدیران 93
3-1-4-2 نقش آموزش در بهبود مدیریت 98
2-4-2  تصمیم گیری مدیران مدارس براساس مدیریت دانش99
 
فصل سوم- روش تحقیق100
1-3 مقدمه101
2-3 روش تحقیق103
3-3 جامعه آماری تحقیق105
4-3 نمونه آماری105
5-3 ابزار گردآوری داده های تحقیق105
6-3  جمع آوری داده ها 106
7-3 روایی تحقیق109
8-3  پایایی تحقیق111
9-3 روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق112
 
فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده های تحقیق113
1-4 مقدمه114
2-4 وزارت آموزش و پرورش115
1-2-4 تقسیمات وزارت آموزش و پرورش كشور115
1-1-2-4 ساختار اداری117
2-1-2-4 ساختار آموزشی 118
1-2-1-2-4  نیروهای آموزشی118
2-2-1-2-4 نیروهای  پرورشی، تربیتی118
3-2-1-2-4 نیروهای دفتری118
4-2-1-2-4 نیروهای خدماتی119
3-4 تصمیمات مدیران مدارس119
4-4 داده های حاصل از تحقیق120
5-4 تحلیل آماری داده های جمع آوری شده 121
 
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق183
1-5 مقدمه184
2-5 نتایج تحقیق185
3-5 پیشنهادات تحقیق188
1-3-5 پیشنهادات كاربردی تحقیق189
2-3-5 پیشنهادات به سایر محققان191
4-5  محدودیتهای تحقیق192
پیوست ها 194
منابع و مآخذ 201
Abstract204
 
فهرست جدول ها 
جدول (1-2) تاریخچه ی مدیریت دانش20
جدول (2-2) برخی از مدلهای مدیریت دانش41
جدول (3-2) شناخت ویژگی های طرز تفکر راست مغزها وچپ مغزها84
جدول ( 4-2) روشها وفنون آموزش وتوسعه منابع انسانی مرتبط با اهداف قابل دستیابی96
 جدول (1-4)  جدول آماره  و تأیید یا رد  سؤالات و فرضیات تحقیق 181
 
 
فهرست نمودارها                                                                                  
نمودار (1-2) رابطه بین داده، اطلاعات و دانش25
نمودار (2-2) چارچوب عمومی سیستم مدیریت دانش ( گالوپ)42
نمودار(3-2 ) چارچوب چرخه دانش ( گالوپ)44
نمودار (4-2 ) چرخه ی چهار مرحله ای فرآیندهای هماهنگی ( مدل کوزا)46
نمودار (5-2) فرآیندهای عملیاتی ( مدل کوزا )47
نمودار(6-2) سطح پائین فرآیندهای هماهنگی ( مدل کوزا )48
نمودار (7-2 ) سطح پائین فرآیندهای هماهنگی (مدل کوزا )49
نمودار ( 8-2) فرآیندهای عملیاتی ( مدل الیاس اواد / حسن خزیری)51
نمودار (9-2) ارتباط بین چرخه ی مدیریت دانش و چهار فضای کلیدی سازمان53
نمودار (10-2) نمودار مدیریت دانش ( محققان تایوانی )56
نمودار (11-2 ) فرآیند درسهای گرفته شده درناسا57
نمودار (12-2) نمودار مدل سنگ بنای فرآیند دانش 60
نمودار (13-2) نمودار تصمیم گیری / کارل اندرسون 66
نمودار (14-2) چهار سبک تصمیم گیری 88
نمودار  )1-3(  روندجمع آوری اطلاعات107
 

دانلود جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

کاربرد باز مهندسی در تحول اداری
بازديد : 334

کاربرد باز مهندسی در تحول اداری

در این مقاله ضمن ارائه مفاهیم ،اصول و روشهای این نگرش ، به این سؤال اساسی پرداخته می شود که آیا باز مهندسی می تواند به عنوان نظریه ای برای تحول اداری کشور ، مورد استفاده قرار گیرد

دانلود کاربرد باز مهندسی در تحول اداری

تحول اداری
باز مهندسی
تحول سازمانی
دانلود مقاله کاربرد باز مهندسی در تحول اداری 
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید پایان نامه رشته مدیریت
fileina
انجام پایان نامه رشته مدیریت
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق رشته مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

کاربرد باز مهندسی در تحول اداری 

 
چکیده 
یکی از رویکردهایی که در جهت ایجاد تحول سازمانی در بخش خصوصی به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته ، مهندسی دوبارة فرایندهای کاری یا به طور خلاصه باز مهندسی است . این رویکرد در اواخر دهة 80 میلادی در برخی از شرکتهای تجربه و در آغاز دهة 90 مطرح شد .در این مقاله ضمن ارائه مفاهیم ، اصول و روشهای این نگرش به این سؤال اساسی پرداخته می شود که آیا باز مهندسی می تواند به  عنوان نظریه ای در تحول اداری کشور مورد استفاده قرار گیرد ؟ در این صورت اصول مناسب برای به کارگیری آن در شرایط اداری ایران کدام است ؟
 
باز مهندسی ، یعنی ، کنار گذاشتن بخش بزرگی از دانش و یافته های دویست سالة اخیر مدیریت  صنعتی . در باز مهندسی مهم این است که با یاری گرفتن از نیازهای امروز بازار فناوری نوین ، چگونه کار را سازمان دهیم . بنابراین آنچه که در فلسفة باز مهندسی به چشم می خورد ، تغییر ساختار سازمانی با توجه به مقتضیات زمان و پیشرفتهای فناوری در جهت ماندگاری سازمانی است .اصول باز مهندسی عبارت است از سازماندهی بر مبنای فرآیند ، ساده سازی فرایندها ، یکپارچه سازی فرایندها ، تفکیک فرایندهای همنام بر اساس حجم کار ، و نیز استفاده گسترده از فناوری اطلاعات در جهت تحول سازمانی . کلیه این اصول با اندکی تعدیل در تحول اداری می تواند اثربخش باشد .به طور کلی باز اندیشی دربارة فعالیتهای دولتی ، مهمترین کمکی است که رویکرد باز مهندسی می تواند به این بخش کمک کند . 
 
 
کلمات کلیدی:

تحول اداری

باز مهندسی

تحول سازمانی

 
مقدمه 
تحول اداری ،‌نیازمند نظریه ای مبتنی بر شناخت تنگناها و مشکلات اداری کشور و ارائه راه حل های لازم برای رفع آن است . بدون وجود چنین نظریه ای که در برگیرندة اصول و روشهای عملی می با شد ، دگرگون سازی امکان  پذیر نیست .برخی از نظریه ها و رویکردهای مربوط به تحول سازمانی ، در تلاش برای تحول اداری به کار رفته و آزمون شده است . هرچند مبدأ پیدایش این نظریات بخش خصوصی بوده ، ولی به کارگیری آ‌نها در بخش دولتی در بسیاری از کشورها ، متداول و در برخی موارد اثر بخش بوده است .در کشور ما نیز برخی از این نظریه ها و رویکردها و اصول و فنون مربوط به آنها ، در دستگاههای دولتی به بوتة آزمون گذارده شده است .
 
اجرای مدیریت کیفیت فراگیر  (TQM) ، تلاش برای استقرار مدیریت مشارکتی ، سعی در اجرای نظام پیشنهادها و تلاش برای بهبود مستمر فرایندهای اداری از جمله کوششهایی است که با استفاده از تفکر مبتنی بر تحول و توسعة سازمانی برای ایجاد تحول اداری صورت پذیرفته است .بررسی همه جانبة این نظریه ها و رویکردها پیش از به کارگیری ‌آنها در نظام اداری کشور ، می  تواند از یک سو از تجویز نامناسب آ‌نها  جلوگیری و از سویی دیگر از هزینه های بی مورد پیشگیری کند . سازگار کردن این نظریات با شرایط اداری کشور واستفادة به جا و مناسب ‌آنها می تواند بر اثر بخشی ‌آنها در ایجاد تحول بیفزاید .
یکی از رویکردهایی که در جهت ایجاد تحول سازمانی در بخش خصوصی به طور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته ، باز مهندسی فرایندهای کاری یا به طور خلاصه باز مهندسی است . این رویکردها که در اواخر دهة 80 میلادی در برخی از شرکتهای بزرک تجربه شد ، در آ‌غاز دهة 90 درقالب دو مقالة علمی – کاربردی در مجلات اسلون و هاروارد تقریباً به طور همزمان مطرح شد . دانپورت و همر (1990) دو تن از نظریه پردازانی بودند که این نگرش را برای ایجاد تحول سازمانی پیشنهاد کردند . طولی نکشید که این رویکردها در شرکتهای کوچک و بزرگ جهان تجربه شد ومقالات و کتابهای متعددی دربارة آنها به رشتة تحریر در آمد .
 
در این مقاله  ضمن ارائه مفاهیم ،اصول و روشهای این نگرش ، به این سؤال اساسی پرداخته می شود که آیا باز مهندسی می تواند به عنوان نظریه ای برای تحول اداری کشور ، مورد استفاده قرار گیرد ؟ در این  صورت ، اصول مناسب برای به کارگیری آن در شرایط ایران ، کدام است ؟شناخت عمیق و ریشه ای مفاهیم و روشهای اجرایی این رویکرد و مقایسه آ‌ن با شرایط اداری ایران ، رویه ای است که برای دستیابی به پاسخ پرسشهای مقاله به کار رفته است . به عبارت دیگر فلسفه ، مفروضات ، اصول و روشهای اجرایی باز مهندسی تشریح و در هر مورد مقایسة لازم با شرایط نظام اداری کشور ، انجام می پذیرد . 
 
 
فهرست مطالب
1- چکیده  1
2- مقدمه 2
3- فلسفه ی بازماندی4
4- مفروضات6
5- اصول  بازماندی15
  6- سازمان دهی برمبنای فرآیند15
 7- ساده سازی19
 8- یکپارچه سازی20
  9- تفکیک فرآیندهای هم نام براساس حجم کار21
10- استفاده از فناوری  اطلاعات و سیستم های یکپارچه22
11- روش های اجرایی 24
 12- منابع و مأ خذ 

دانلود کاربرد باز مهندسی در تحول اداری


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی
بازديد : 342

تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی

در این تحقیق ، نقش تعهد سازمانی ، به سان پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی بررسی شده است نمونه ای 474 نفری از کارکنان 30 سازمان در 5 ناحیة امارات عربی متحده در این تحقیق به کار گرفته شده اند

دانلود تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و  نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی

تغییر سازمانی
تعهد سازمانی
اخلاق کار اسلامی
دانلود مقاله تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و  نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
خرید پایان نامه مدیریت
fileina
مقالات ترجمه شده
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و  نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی

 
چکیده 
در این تحقیق ، نقش تعهد سازمانی ، به سان پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی بررسی شده است . نمونه ای 474 نفری از کارکنان 30 سازمان در 5 ناحیة امارات عربی متحده در این تحقیق به کار گرفته شده اند.نتایج تجزیه و تحلیل مسیر بیانگر این است که اخلاق کار اسلامی در ابعاد مختلف نگرشهای مربوط به تغییر سازمانی و تعهد سازمانی تأثیری مستقیم و مثبت دارد . علاوه بر این ، تعهد عاطفی ، به سان عامل ارتباط در تأثیر اخلاق اسلامی در ابعاد تمایلات عاطفی و رفتاری نگرشهای مرتبط با تغییر سازمانی است . به عبارت دیگر ، تعهد های مستمر و هنجاری ، عامل ارتباط اثرهای اخلاق کار اسلامی بر بعد شناختی نگرشهای مرتبط با تغییر سازمانی است . از سوی دیگر ، تعهد های مستمر ، عامل ارتباط اثر های اخلاق کار اسلامی بر بعد تمایل رفتاری نگرشهای مرتبط با تغییر نیز هست . در این زمینه استنناجها ، محدودیتها ، سیاستها و خط مشی های آتی تحقیق به بحث گذاشته شده است . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

تغییر سازمانی

تعهد سازمانی

اخلاق کار اسلامی

 
 
 
مقدمه 
تغییر ،‌یکی از بارزترین خصیصه های این عصر است . سازمانهای امروزی ناگزیرند که با محیطهایی متغیر روبرو شوند . کاپلو(1983) نوشته است که هر سازمان باید خودش را با تقاضا ها  و خواسته های محیطش وفق دهد که البته این تقاضاها و خواسته ها ، همانند تغییر های محیطی متنوع است .در نتیجه ، مدیران سازمانها به منظور رویارویی با محیطهای متغیر ، پذیرای تغییر های سازمانی است . (برای مثال ، از ایجاد تغییرهایی ماند تغییر در ساختار سازمان ،  هدفها ، فناوری ، وظیفه های شغلی و غیر‌آن می توان نام برد ).نیروی انسانی ، مهمترین عامل موفقیت یا شکست فرایند تغییر سازمانی است .
 
 به همین دلیل ، عاملهایی که نگرشهای افراد را در خصوص تغییر تحت تأثیر قرار دهد ، باید مورد توجه واقع شود . یکی از عاملهایی که معتقدیم نگرش افرادرا دربارة تغییر تحت تأثیر قرار می دهد ، تعهد افراد به سازمان است .تعهد سازمانی و عوامل مرتبط با آن توجه محققان بسیاری را به خود جلب کرده است . (برای مثال محققانی مانند : آلن و می یر (1990 ) ؛آرانیا و جاکوبسن (1975) ؛ بگلی و زایکا (1993) ؛‌بنکف (1997 آ،1997 ب) ؛ دانهام و همکاران (1994) ؛ هکت و همکاران (1994) ؛ مک کاول و همکاران (1995) ؛ مودی و همکاران (1979) ؛ پورتر و همکاران (1974) ؛ شور و مارتین (1989) ؛ استیرز(1997) را می توان نام برد .با وجود این ، به نقش تعهد سازمانی ، به سان پل ارتباط میان اخلاق کار بویژه اخلاق کار اسلامی ) و نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی ، به اندازة کافی توجه نشده است . 
 
عاملهای دیگری که ممکن است در نگرشهای افراد دربارة نیل به تغییر سازمانی تأثیرگذار باشد  اخلاق کار (بویژه ، اخلاق کار اسلامی) است . می توان گفت آنهایی که حمایت قابل توجهی از اخلاق کار اسلامی می کنند ، کسانی که تعهد بیشتری به سازمانشان ارند و به نوبة خود ، بیشتر پذیرای تغییرند ؛ مشروط بر اینکه چنین تغییری به نفع سازمانشان باشد و ذهنیت مرتبط با دگرگونی آرمانها و ارزشهای اساسی سازمان را در بر نداشته باشد . در مقابل ، کسانی که حمایت ضعیفی از اخلاق کار اسلامی می کنند ، کسانی هستند که تعهد کمتری نسبت به سازمانشآن دارند و به نوبة خود احتمال ضعیفی دارد که پذیرای تغییر باشند . 
 
 

دانلود تعهد سازمانی ؛ پل ارتباطی بین اخلاق کار اسلامی و  نگرشهایی در جهت نیل به تغییر سازمانی


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان مشارکت سیاسی زنان
بازديد : 229

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان مشارکت سیاسی زنان

امروزه بحث و بررسی پیرامون مشارکت سیاسی زنان بخشی از مطالعات مرتبط و سیاستگذاری‌ها را در مقیاس ملی و بین‌المللی به خود اختصاص داده است

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان  مشارکت سیاسی زنان

زنان ایرانی
مشارکت سیاسی
مشارکت سیاسی زنان
فعالیتهای اجتماعی زنان
الگوهای رفتار سیاسی زنان
دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان  مشارکت سیاسی زنان
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه رشته علوم اجتماعی
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 201 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان  مشارکت سیاسی زنان

 
*همراه با پرسشنامه
 
 
مقدمه
جوامع بشری همواره در تغییر و تحول به سوی وضعیت بهتر و متکامل هستند ضروری است که در این فرآیند تغییر به تناسب مقتضیات و شرایط محیطی و اجتماعی فعالیتهای موثر انجام گیرد تا طریق حرکت و رسیدن به یک جامعه سالم و مطلوب هموار شود.لازمه رسیدن به یک جامعه سالم و پیشرفته تحرک و فعالیت کلیه اقشار و نهادهای اجتماعی و یکپارچگی آنها با یکدیگر است تلاش و کوشش افراد در تحقق افراد جامعه نوعی مشارکت اجتماعی است که دوام بخش جامعه و زمینه ساز حرکتهای مثبت و پیشرفتهای مادی و معنوی آتی است در مسیر توسعه هر شخص در رده‌های مختلف شغلی و حرفه‌ای موظف به هماهنگی در فعالیتهای مختلف شغلی و حرفه‌ای موظف به هماهنگی در فعالیتهای نهادهای پیش برنده توسعه و پیشرفت است، لازمه توسعه پایدار و همه جانبه تجهیز سیستم‌های برنامه ریزی و اجرایی، تربیت افراد متخصص و کارآمد و بسط روز افزون مشارکت اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی مردم بخصوص زنان در تصمیم گیری‌ها و تعیین خط مشی‌های مرتبط با زندگی اجتماعی آنهاست.
 
هم اینک جامعه ایران در حال پیمودن مسیر توسعه و نیازمند حرکت و همکاری همه افراد در هر رده و سلسله مراتب اجرایی و عملی است. استفاده مناسب از توانایی‌های زنان و ایجاد و تقویت روحیه قانون پذیری، مسئولیت پذیری و مشارکت آگاهانه و خلاق در امور جامعه و آشنا ساختن آنها با مشکلات واقعی جامعه و بستر سازی مناسب برای شکوفایی انجمن‌های همیار و مشارکتی زنان نیازمند حرکتی کارشناسانه و علمی راجع به این قشر و فعالیتهای سیاسی و اجتماعی آنان است و باید به زنان و مشارکت آنها در نهادها و موسسات توسعه‌ای همچنین انجام پژوهشهای راهبردی و زمینه‌سازی علمی و فکری لازم در این راستا امری مهم است.
 
امروزه با بوجود آمدن زمینه‌های مناسب جهت فعالیتهای اجتماعی زنان، دامنه مسائل مربوط به انان نیز گسترش یافته است.و از این جهت که مشارکت زن به عنوان عوامل مستقل و قانونی در فعالیتهای اجتماعی به شناسایی و تحقیق عملی حقوق او در عرصه نابرابری اجتماعی منجر خواهد شد و شناخت عوامل بازدارنده و تسریع کننده این مشارکت علاوه بر اینکه دارای حسن نیت نسبت به زنان می‌باشد باعث بسط توسعه پایدار در جامعه نیز می‌شود.اهمیت این مسائل من را بر آن داشت که به بررسی و شناسایی عوامل موثر بر مشارکت سیاسی زنان در جامعه بین زنان 20 تا 49 سال پرداختم (منبع همان)
 
 
کلمات کلیدی:

زنان ایرانی

مشارکت سیاسی

مشارکت سیاسی زنان

فعالیتهای اجتماعی زنان

الگوهای رفتار سیاسی زنان

 
 
 
بیان مسأله پژوهش
مشارکت شهروندان در زندگی سیاسی خود همواره مورد توجه اندیشمندان و فلاسفه اجتماعی و سیاسی بوده است، از زمان شکل‌گیری دولتهای مستقل، این اندیشه همراه آن شکل گرفته که مردم حق تعیین سرنوشت خود را دارند و به نوعی باید قدرت مهار نشدنی حاکمان در رأس هدم قدرت را محدود کرد، چه دولت نماینده مردم است و باید پاسخگوی مردم هم باشد و تجلی این کم شدن قدرت حاکمان در گرو مشارکت شهروندان در سرنوشت خود بوده است، چون از رهگذر مشارکت توده مردم در حیات سیاسی و اجتماعی است کهزمینه‌های ثبات و پایداری نظام سیاسی تحقق می‌یابد از نتایج مطالعاتی که نیز در این زمینه به عمل آمده که گره کارها به نوعی با عدم توجه به نقش زنان در تصمیم گیری‌ها ارتباط دارد که خود مسأله مشارکت سیاسی را مطرح می‌کند.
 
امروزه بحث و بررسی پیرامون مشارکت سیاسی زنان بخشی از مطالعات مرتبط و سیاستگذاری‌ها را در مقیاس ملی و بین‌المللی به خود اختصاص داده است چون این مسأله مطرح است که بهبود وضعیت زنان و به تبع آن جامعه در کنار عوامل ساختاری به مشارکت آنها بویژه در تصمیم‌گیری‌ها از پایین‌ترین تا بالاترین سطوح ارتباط دارد و در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های ملی و ابزارهای بین المللی از ضرورت کار و راههای مشارکت موثر آنها سخن به میان می‌آید و این مسئله کارگزاران و دست اندرکاران امور اجرایی در کشورها را در برابر خواسته جدید قرار داده که همان حضور زنان در سیاست است و این خواسته‌ها در جامعه ما نیز مطرح است.طی سالهای اخیر تقریبا هیچ کاندیدا و یا حزب و گروهی نبوده که بتواند در مقاطع مختلف انتخاباتی نقش زنان را نادیده بگیرد. شکلی نیست که مشارکت سیاسی زنان و حضور آنها در عرصه‌های تصمیم گیری و حکومتی می‌تواند پشتوانه‌ای برای دیگر فعالیتهای زنان و افزایش توسعه یافتگی کشور باشد،
 
 زنان ما ثابت کرده‌اند که می‌توانند درباره سیاست‌های رسمی فکر کنند و یا با آنها به طور منتقدانه برخورد کنند و در این فرآیند، خود آنها عامل تغییر باشند بدون زنان چرخش چرخهای توسعه امکان پذیر نیست و هر جا که زنان حضور موثر و فعال دارند کارها با موفقیت بیشتری همراه است و شاید به همین دلیل است که بزرگترین نظریه پردازان توسعه همواره به نقش و حضور زنان در صحنه‌های مختلف اجتماع تأکید کرده‌اند. زنان ایرانی همواره توانسته‌اند نقش خود را در هر زمان و مکان و در شرایط و با هر شیوه به گونه‌ای ایفا کنند که هیچ جریانی نتواند آنان را از تاثیر گذاری به اجتماع حذف کند. با توجه به رشد فزاینده آگاهی در جامعه و ورود به دوران جدید و ضرورت مشارکت و دخالت همه افراد جامعه بخصوص بهره‌مندی هر چه بیشتر از توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه و بالفعل زنان به عنوان نیمی از جمعیت در مسیر توسعه همه جانبه را ضروری می‌کند و همچنین بررسی عوامل موثر بر مشارکت این نیمه جامعه و تقویت این عوامل می‌تواند نقش این گروه را عمیق تر و همه‌ جانبه‌تر کند و می‌تواند در طرحها و مطالعات بعدی زمینه حضور هر چه فعالتر و کارآمدتر زنان در عرصه سیسای را فراهم سازد.
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه3
هدف پژوهش
اهداف کلی4
اهداف فرعی5
نمونه6
نوع پژوهش6
 
«فصل اول»
معروفی پژوهش
بیان مسئله پژوهش7
فرضیه یا سوالهای پژوهش9
تعریف واژه‌ها
تعریف نظری مفهوم مشارکت سیاسی10
 
فصل دوم: مروری بر متون چارچوب نظری و پنداشتی17
تاریخچه مشارکت سیاسی زنان در ایران19
گزارش پژوهشهای انجام شده20
متغیر وابسته23
متغیر مستقل23
 
فصل سوم
«روش پژوهش»
نوع پژوهش27
جامعة پژوهش27
روش جمع آوری اطلاعات27
«نمونة پژوهش»
تعداد نمونه و روش نمونه‌گیری28
روش نمونه‌گیری29
معیارهای پذیرش و حذف نمونه29
محیط پژوهش30
ابزار اندازه‌گیری داده‌ها و روش به کارگیری آن30
اعتبار صوری31
روش کار31
شاخص سازی32
محدودیتهای پژوهش35
نتیجه گیری35
«پیشنهاد ایجاد معاونت امور زنان و وزارتخانه‌ای برای زنان»
زنان سهم بیشتری از دولت می‌خواهند37
سهم زنان در قدرت سیاسی زنان42
الگوهای رفتار سیاسی زنان42
پیروزی زنان در قدرت سیاسی جهان42
محافظه کاری زنان از نظر سیاسی43
سنت گرایی زنان44
سیاست گریزی زنان44
نظرات فمینیستی46
نظریه میلبراث و گوئل51
 
«فصل چهارم»
تجزیه و تحلیل یافته‌های پژوهش53
فرضیه‌ها56
«پیوست‌ها»
فهرست منابع و مأخذ75
پرسشنامه78
اسامی مسئولان واحد، دانشکده85

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی با عنوان  مشارکت سیاسی زنان


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

نقش تعاونیها در ایجاد تحول
بازديد : 317

نقش تعاونیها در ایجاد تحول

کار شرافتمندانه به معنی کار خلاقی است که در آن حقوق حفظ می شوند، که درآمد کافی به همراه امنیت اجتماعی کافی ایجاد می کند معنی دیگر آن شغل کافی می باشد به این مفهوم که همگان باید دسترسی کامل به فرصت های درآمد زا داشته باشند

دانلود نقش تعاونیها در ایجاد تحول

کار شرافتمندانه
گردهمایی آزاد كوپاك
نقش تعاونیها در ایجاد تحول 
كمیته ترویج و توسعه تعاونیها
گردهمایی آزاد كوپاك،كار شرافتمندانهآیا تعاونی ها می توانند تحول ایجاد كنند؟ 
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه رشته مدیریت
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 112

گردهمایی آزاد كوپاك،كار شرافتمندانه:آیا تعاونی ها می توانند تحول ایجاد كنند؟  

 
 
كمیته ترویج و توسعه تعاونی ها(كوپاك)
كمیته ترویج و توسعه تعاونی ها (كوپاك) با موفقیت میان نمایندگان جنبش تعاونی و سازمانهای كشاورزان، و سازمان ملل و آژانس های زیر مجموعه اش هماهنگی ایجاد می كند.اعضا با هم در شرایط مساوی كار می كنند تا توسعه پایدار تعاونی را با گفتگو ، همكاری فنی و اطلاعات، و نیز فعالیتهای مشخص گروهی ترویج و هماهنگ كنند.اعضای آن شامل فائو( سازمان خوارو بار و كشاورزی ملل متحد)، اتحادیه بین المللی تعاون(ICA) ، فدراسیون بین المللی تولید كنندگان كشاورزی((IFAP، سازمان بین المللی كار ((ILO، سازمان ملل((UN، و شورای جهانی اتحادیه های اعتباری ((WOCCU می باشند
 
 
 
گزارش گردهمایی آزاد کوپاک(کمیته ترویج و تعاونی ها)    
گردهمایی آزاد کوپاک نشان داد که تعاونی ها می توانند در ترویج کار شرافتمندانه تحول ایجاد کنند و در واقع این مهم را انجام می دهند. مدل سازمانی تعاونی والگوی نظری کار شرافتمندانه مبتنی بر ارزشهای مشترک است. این ارزشها در ایجاد و حفظ مشاغل یا کارهای کیفی در تعاونی های سراسر دنیا خود را نشان می دهد. آقای جو فاتزیو ، رییس کوپاک،گردهمایی را با خوش آمدگویی  به شرکت کنندگان آغاز كرد . اوبه طور خلاصه  کوپاک را یک سازمان معرفی کرد و برخی از اولویت های مورد نظرآن به ویژه چهارچوب سیاست گذاری برای توسعه تعاون از جمله مسائل قانونی را روشن کرد. او اشاره کرد که کوپاک گردهمایی های آزاد را برای روشن کردن عرصه خاصی از علاقه های دوجانبه و تجربیات مشترک بر گزار می کند. این گردهمایی در زمینه بررسی اجلاس جهانی برای توسعه اجتماعی  برگزار می شد و بر این موضوع متمرکز می شد که تعاونی ها چگونه می توانند به تأمین کار شرافتمندانه کمک کنند.
 
 
کار شرافتمندانه
« کار شرافتمندانه به معنی کار خلاقی است که در آن حقوق حفظ می شوند، که درآمد کافی به همراه امنیت اجتماعی کافی ایجاد می کند. معنی دیگر آن شغل کافی می باشد به این مفهوم که همگان باید دسترسی کامل به فرصت های درآمد زا داشته باشند. کار شرافتمندانه نشانه راه تعالی پیشرفت اجتماعی و اقتصادی است، راهی که در مسیرش تأمین شغل، درآمد و امنیت اجتماعی را می توان بدون ایجاد مخاطره برای حقوق کارگران و معیارهای اجتماعی به دست آورد...» 
 
 
 
کلمات کلیدی:

کار شرافتمندانه

گردهمایی آزاد كوپاك

نقش تعاونیها در ایجاد تحول 

كمیته ترویج و توسعه تعاونیها

 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب                                                                                                               
دستوركار........................................................5
گزارش گردهمایی آزاد كوپاك - كار شرافتمندانه: آیا تعاونی ها می توانند تحول ایجاد كنند؟..................... 7
گزارشات.......................................................18
 گوران هولتن،مدیر عامل بخش تأمین شغل سازمان بین المللی كار.............................................................18
                      مقدمه.................................18
                     یك شیوه- چهار گزینه....... 20
                     كار شرافتمندانه در تعاونی ها.......................................................................................... 21
سازمان بین المللی كار و تعاونی ها ......................................................................................22
روبرتو رودریگز ، رییس اتحادیه بین المللی تعاون......................................................................................... 25
اقدامات تعاونی در زمینه اشتغال در ایالات متحده در جریان  چشم انداز اجتماعی-تعاونی ها به مردم قدرت و امكان ابراز وجود می دهند،
 پل هیزن، رییس و سرپرست اجرایی اتحادیه ملی كسب و كار(آمریكا)....................27 
 
تعاونی های اعتبار متقابل چگونه شغل های جدید ایجاد و شغل های موجود را حفظ می كنند؟،
 پائوله آركانژلی، مدیر منابع انسانی از طرف اتین پفلیم لین، رییس كنفدراسیون ملی تعاونی های اعتبار متقابل(فرانسه)................ 37
كردیت موتوئل: یك كارفرمای مبتكر......................................................................................37
گفتمان حمایت از موسسه: گفتمانی كه به حفظ و تقویت اشتغال كمك می كند.......................41
بانك توسعه محلی..................45
اقتصاد اجتماعی و تعاونی ها كار ایجاد می كنند، الیزابت ماتسون، معاون كنفدراسیون كارگران تعاونی ها،ت
عاونی های اجتماعی و بنگاه های مشاركتی اروپا،
 مدیر كل سكوپ و رییس كمیسیون تعاونی های زنان .....................50
موندراگون:سیاست و مدیریت اشتغال،خاویر سالابریا، رییس كنفدراسیون تعاونی های یوسكادی(اسپانیا)........... 63 
نامراتا بالی، دبیر اتحادیه زنان خود اشتغال(هندوستان).................................................................................... 93
كار شرافتمندانه:آری تعاونی ها می توانند تحول ایجاد كنند،چارلز كابوگا، قائم مقام بخش اقدامات كشور های در حال توسعه، فدراسیون بین المللی روش های كشاورزی.................................................................................97
تجربیات تعاونی های صنایع دستی رومانی در زمینه اشتغال،
اتحادیه ملی تعاونی های صنایع دستی و تولید رومانی......................................................... 103
تعاونی های معلولین.............103
اشتغال فصلی توسط تعاونی ها............................................................................................104
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

دانلود نقش تعاونیها در ایجاد تحول


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

آموزش و برنامه ریزی و توسعه
بازديد : 301

آموزش و برنامه ریزی و توسعه

اگر بخواهیم آموزش در کشوری را بررسی کنیم،ابتدا باید به مسأله ی برنامه ریزی بپردازیمبرنامه ریزی در هر جامعه ای با توجه به نیازهای آن جامعه متفاوت است

دانلود آموزش و برنامه ریزی و توسعه

آموزش و برنامه ریزی
توسعه ی علمی ایران
عوامل توسعه نیافتگی
نقش اطلاع رسانی در توسعه
دانلود مقاله آموزش و برنامه ریزی و توسعه
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروش فایل
انجام پروژه و پایان نامه
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

آموزش و برنامه ریزی و توسعه

 
مقدمه
شاید بتوان تحقق انقلاب صنعتی را یکی از عوامل تأثیرگزار در بوجود آمدن ماشین آلات پیچیده و در نتیجه گسترش قابلیتهای مخترعین و افزایش تولید در رشته های گوناگون دانست که نهایتاً سود سرشاری را نسیب کارفرمایان کرد.از سویی دیگر،کار با ماشین آلات جدید نیازمند کارگرانی با حداقل سواد آکادمیک بود و کارگران باید تحت آموزشهایی هرچند کوتاه قرار یگرفتند.همچنین هر کارخانه و کارگاه تازه تأسیس نیازمند متخصصین و مهندسین کارآزموده در آن رشته بود که لزوماً شخص مخترع یا نوآور نبودند بلکه مسؤل نگهداری و اداره ی امور بودند . پس از دستیابی به تولید انبوه کالا،نیاز جدیدی مطرح می شد و آن محل فروش و مصرف بود که باید در این مرحله به سایر شهرها و کشورها منتقل میشد.
 
از این رو حمل و نقل مطرح شد و بدنبال آن جاده سازی و توسعه ی راههای ارتباطی به عنوان اولویتهای عمرانی جهت توسعه ی اقتصادی در برنامه ها گنجانده شد.برای تمام این مراحل،متخصصانی نیاز بود تا با درایت و برنامه ریزی اصولی و آکادمیک خود به این مراحل جامه ی عمل بپوشانند و اینگونه بود که دولتها و کارفرمایان ابتدا با هزینه ی خود که بعدها بورسیه نام گرفت،اقدام به اعزام افراد جهت تحصیل و کسب مهارتهای کافی در این رشته ها پرداختند.البته ناگفته نماند که اولین دانشگاهها، دانشکده های نظامی بودند که بنا به موقعیت نظامی و سیاسی آن زمان بوجود آمدند.
 
اگر بخواهیم آموزش در کشوری را بررسی کنیم،ابتدا باید به مسأله ی برنامه ریزی بپردازیمبرنامه ریزی در هر جامعه ای با توجه به نیازهای آن جامعه متفاوت است.هر جامعه با شرایط ویژه ی خود،منجر به اولویت سطوح آموزشی مختلف،کمیت و کیفیت آموزشی متفاوت، درصدمتفاوت نوع تحصیلات،آموزش مستقل یا ضمن خدمت،محرکهای انگیزشی مختلف و اهداف آموزشی مختلف می شود. برای مثال،در جامعه ای ممکن است اولویت به آموزش ابتدایی،متوسطه یا عالی داده شود. کیفیت آموزشی با امکانات واساتید محدود یا کمیت آموزش با محصلین زیاد و امکانات کم مد نظر باشد.گسترش در رشته های علوم پایه و فنی یا تحصیلات ادبی با توجه به نیازهای کشور داشته باشد.
 
تربیت نیروی کار متخصص یا کارگران ماهر ظمن آموزش صورت گیرد. اقدامات انگیزشی مختلف برای جذب نیروی تحصیلکرده انجام شود ودر نهایت،هدف از آموزش که ممکن است جوابگوی نیازها و تمایلات افراد جامعه باشد یا در جهت ارضای نیازهای دولت باشد.این نکته را باید در نظر گرفت که هر نیازی منجر به افزایش تقاضا و جهتگیری آموزشی نمی‌شود.برای مثال، میتوان مشاغلی را نام برد که از لحاظ اجتماعی و درآمدی جایگاه پایینی دارند؛اگرچه جامعه به آنها نیازمند است،اما تمایل وگرایش به این تخصص ها کم است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

آموزش و برنامه ریزی

توسعه ی علمی ایران

عوامل توسعه نیافتگی

نقش اطلاع رسانی در توسعه

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه1
آموزش و برنامه ریزی5
پارکهای علمی-تکنولوژیکی6
بررسی آموزش عالی در ایران9
عوامل توسعه نیافتگی15
نقش اطلاع رسانی در توسعه20
توسعه در کشورهای جهان سوم21
موانع توسعه ی علمی ایران22
راهکارهای توسعه ی علمی ایران25

دانلود آموزش و برنامه ریزی و توسعه


برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 442

[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف